ATWindsor Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Konge Hadde det vært en idé å teste lydnivået på enkelte vifter? MIST, PAPST SILENTX ol. Hadde vært greit å vite den reelle viftestøyen. Jeg må nesten anbefale denne av en velrenomert tester : http://www.hardware.no/artikler/aatte_stoy...mm-vifter/22935 Testen er gjort med skikkelig utstyr, og selv om det er et par ting jeg ville ha gjort annerledes nå, etter å ha gjort meg noen erfaringer, så er det fortsatt en nyttig test med interessant konklusjon (innbiller jeg meg da) AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Gleder meg stort til dette utstyret blir brukt! Bra jobba! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Konge Hadde det vært en idé å teste lydnivået på enkelte vifter? MIST, PAPST SILENTX ol. Hadde vært greit å vite den reelle viftestøyen. God idé! Men man må være obs på et par ting. Forskjellige vifter vil lage forskjellig lydnivå avhengig av avstand til et objekt, f-eks en viftegrill eller kjøleribbe på trykk eller sugeside. Så bruker kan oppleve at vifte A som på papiret støyer mer en vifte B i fritt fløde, likevel lager mindre lyd enn B i et spesiellt oppsett. Er selvfølgelig mulig å ta høyde for mesteparten av dette hvis det i tillegg testes med et par typer viftegriller eller kjøleribber. Vifter vil heller ikke være helt lineære på støy/spenning, så man bør teste de på f-eks 7 og 12 volt, da mange liker å dempe de på den måten. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hvor stor er denne kassen da? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hadde vært kult å præve å måle lydnivået hvis du byttet ut alle viftene med testvifter i et Antec P182 kabinett. Det er et veldig vanlig highend kabinett for tiden, og er yndet av de som liker svakt lydnivå og mye kjøling :> Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hurra! Ønsker meg nå nye tester av harddisker, vifter og strømforsyninger. Er det virkelig Samsung, Papst og Mist som er kongen på haugen? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Stumpet over denne artikkelen ifm. artikkelen om MIST 650W og har en biiiitteliten rettelse til siste avsnitt på første side: Foreløpig har vi valgt å sende igjennom strøm, USB, nettverk og RCA for mikrofonen. Dette er gjort for at vi skal ha glede av dette systemet i mange år fremover. Bildet over viser vel strengt tatt en XLR-kontakt, og ikke en RCA-kontakt. Lenke til kommentar
sNx Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Viftereguleringa styres stort sett av temperatursensor. Derfor vil målingene av støy@watt variere med romtemperaturen. Har du et rom på 30'C får du mer støy ved lavere belastning enn om du har 20'C i rommet. Kom til å tenke på dette når en test dere hadde målte mer støy enn hva som var angitt på produktembalasjen. Kanskje de hadde 5 grader mindre enn dere når de testet, eller bedre ventilasjon rundt produktet ? i don't know. Jeg savner oppgitt-romtemperatur under målingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå