knut Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Vi har gått til anskaffelse av utstyr for å måle støynivået til ulike komponenter. Les mer Lenke til kommentar
blackcom Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 DPA er tidligere Bruel & Kjær. Supermikrofoner! Håper det er bra S/N ratio og dynamikk nivå på "billig" mic-preampene i TC lydkortet, ellers får dere med extra støy på kjøpet. HA! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Høres bra ut, nå kan vi få enda en vinkling på støy fra bl.a strømforsyninger, skjermkort og ting med kjøleløsninger generelt. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Kjempebra! Dere begynner å få en skikkelig testrigg, mye bedre enn mange av andre sider som tester hardware! ~ Mortis360 Lenke til kommentar
asad Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hvor mye kostet denne dingsen? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Morsomt, ser proft ut det utstyret Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hadde vært interessant å se bakgrunnstøynivået dere klare å oppnå. Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Så kult! Ser ut til at all reklamen kommer oss brukere til gode ved at dere har mer penger til utstyr! Dette lover godt for fremtiden. (Håper jeg) Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Genialt! Lov til å skrive test av stillegående harddisker oppå på ønskelista? Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Flott. Så lenge dere også har med en subjektiv vurdering i tillegg, så gjør det ikke så veldig mye om dere måler litt nærmere. Keep up the good work. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Kjekt å se hvordan dere tester slikt. Betydelig mer avansert enn jeg trodde. Lenke til kommentar
Lysgaard Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Ke utrloig bra. Dere har de desidert beste testene av hw på nettet, og nå tror jeg dere har tettet den eneste tingen jeg har syntes manglet Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Kjempebra tillegg til testlab'en deres. Legg til test av diverse støydempende utstyr på listen deres. Dette gir jo mulighet for å teste f.eks. drevrammer, støydempingmatter osv. mer vitenskapelig Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Bra tiltak, men det er synd at resultatene ikke kan sammenlignes med hva produsentene oppgir pga. annen målemetode. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Konge Hadde det vært en idé å teste lydnivået på enkelte vifter? MIST, PAPST SILENTX ol. Hadde vært greit å vite den reelle viftestøyen. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Dette er jo flotte greier Tror jeg skal gå for litt støysvake systemer i fremtiden. Nå sitter jeg med en CPU-kjøling som durer rundt på maks RPM og slipper ut over 40dBA Blitt vant til det, og er ikke så utrolig sensitiv mot litt støy. Men det sliter til tider litt på hjernebarken. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Har dere fått en lydtekniker/ akustikkekspert til å sette opp dette? Jeg for min del skurrer litt på det firkantede testrommet, mtp stående bølger. Nå er kostnaden relatert til å lage et representativt oppsett ganske mye mindre enn det komponentene koster, så jeg ville likt å sett uttalelser på et mer teknisk plan. Blir vanskelig å vurdere resultat når man må ta hensyn til ting som ikke er helt godt forklart. Støtter forresten initiativet fullt ut. De aller fleste produsenter som er på datasiden av lydverdenen specrater produktene sine med tall som like gjerne kunne vært tilfeldige. Hvis man ikke beveger seg langt opp i prisklassene så får man gjerne servert rent tøv istedenfor dokumentasjon. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Har dere fått en lydtekniker/ akustikkekspert til å sette opp dette? Jeg for min del skurrer litt på det firkantede testrommet, mtp stående bølger. Utstyret er ikke "perler for svin". Det er ikke snakk om en tilfeldig tenårig overklokker som hadde lyst til å sette opp en slik boks. Valg av utstyr og programvare, samt bygging av selve boksen er gjort av minst to akustikk-eksperter etter det jeg vet, sammen med artikkelforfatteren Knut Paulsen hos Hardware.no (Beklager om jeg ikke har fått med alle involverte her) Den faglige tyngden innen akustikk kommer fra personer som er utdannet innen fagretnigna akustikk på NTNU i Trondheim og fortsatt jobber med akustikk. Så jeg har meget god tiltro til at Hardware har gjort et kupp når det gjelder faglig tyngde bak oppsettet og testene. Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Når vill me få første test med det nye utstyret? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Bra tiltak, men det er synd at resultatene ikke kan sammenlignes med hva produsentene oppgir pga. annen målemetode. Produsentenes målemetoder er så individuelt forskjellige at det vil man aldri kunne oppnå, pordukter med omtrent samme reelle nivå kan ha vidt forskjellige oppgitte tall. AtW Har dere fått en lydtekniker/ akustikkekspert til å sette opp dette? Jeg for min del skurrer litt på det firkantede testrommet, mtp stående bølger. Nå er kostnaden relatert til å lage et representativt oppsett ganske mye mindre enn det komponentene koster, så jeg ville likt å sett uttalelser på et mer teknisk plan. Blir vanskelig å vurdere resultat når man må ta hensyn til ting som ikke er helt godt forklart. Støtter forresten initiativet fullt ut. De aller fleste produsenter som er på datasiden av lydverdenen specrater produktene sine med tall som like gjerne kunne vært tilfeldige. Hvis man ikke beveger seg langt opp i prisklassene så får man gjerne servert rent tøv istedenfor dokumentasjon. Det er ikke uvanlig med firkantede rom/bokser når det er tenke å være mer eller mindre fullstendig absorberende vegger, faktisk har jeg til gode å se noe slikt som ikke er firkantet. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå