Gå til innhold

Økt OC gir ikke økt benchmarks

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger noen gode råd fra ekspertene:

Har nylig oppgradert maskinen, komponenter står i signatur. PSU er en Thermaltake 460-480w...

Klokker fint opp til 3GHz, trenger ikke engang øke volt. På 3,2 øker jeg litt, helt stabilt.

Har testet underveis for hvert steg med 3dmark06.

Alt på default/auto gir ca 10150 poeng. Klokket til 3GHz (333x9, 1:1 mot RAM (5-5-5-15)), får jeg ca 10700. På 3,2GHz + ytterligere klokket ram, volt økt, og timings satt til 4-4-4-12 får jeg 10760 ca, mao en mikroskopisk økning.

Gjør jeg noe feil, eller er det skjermkortet mitt som er flaskehalsen når CPU går over ca 2,5GHz?

Maks temp jeg har hatt ved load så langt er 52 grader. Idle ca 44. Har vel mye å gå på der.

Er også hovedsaklig opptatt av reelle benchmarks fremfor syntetiske, bryr meg lite om et syntetisk tall og vi heller ha bedre fps i spill.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får 12400 marks i 3dmark06 med en e6750 @ 3160Mhz, 4 gig ram og xfx8800GT. Skjermkortet er da klokket litt. Husker at jeg tok testen etter at jeg klokket litt på cpu og scorte bare 100-150 marks på 150mhz. Så det er ikke så masse det hjelper. Er nok skjermkortet ditt som trekker ned litt tenker jeg.

Lenke til kommentar

Ok, takk. Da får jeg nøye meg med scoren jeg har på 3dmark. Evt finne noen gode guider på overklokking av skjermkortet (ikke gjort det siden Ti200-tiden).

Å bruke WinRar burde vel gå på cpu/ram og ikke skjermkort...

Lenke til kommentar
Ok, takk. Da får jeg nøye meg med scoren jeg har på 3dmark. Evt finne noen gode guider på overklokking av skjermkortet (ikke gjort det siden Ti200-tiden).

Å bruke WinRar burde vel gå på cpu/ram og ikke skjermkort...

Det er lett å klokke skjrmkort. Rivatuner er ett bra program å klokke skjermkort med. Er det 320MB versionen du har av 8800GTS kortet ditt? I såfall kan det lett klokkes 15-20% av stock clock regner jeg med. Da skal du se at du sikkert kommer litt høyere på 3dmarken din :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...