Douglas Quaid Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Har høyrt at kraftfôr som ein gjev til kyr (pellets) skal vere eit bra alternativ til poteter og ris. Det skal vist vere bra for magen, og inneheld mykje fiber. Vurderer sterkt å byte ut potetene som eg er so møka lei av med dette. Er det nokon som har erfaring innan dette...eller tips til tilbreding. Eventuelle biverknader? Endret 24. januar 2008 av Kalvegodt Lenke til kommentar
lamial Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hehe... Sikkert mye fint i pellets for kyr, men er det virkelig no godt? Jeg har smakt på kaninpellets, og det smakte jo helt grusomt! Er det ikke bedre å finne noen nye måter å tilberede potetene på da? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Hehe... Sikkert mye fint i pellets for kyr, men er det virkelig no godt? Jeg har smakt på kaninpellets, og det smakte jo helt grusomt! Er det ikke bedre å finne noen nye måter å tilberede potetene på da? Pellets for kyr er knakande godt det Men eg veit ikkje heilt om eg skal koke, steike, eller ete dei som dei er Lenke til kommentar
Kvalheimaren Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hehe... Sikkert mye fint i pellets for kyr, men er det virkelig no godt? Jeg har smakt på kaninpellets, og det smakte jo helt grusomt! Er det ikke bedre å finne noen nye måter å tilberede potetene på da? Pellets for kyr er knakande godt det Men eg veit ikkje heilt om eg skal koke, steike, eller ete dei som dei er Test Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Har testa og det smaker ingenting skummelt. Har til og med jobba noen dager på en kraftforfabrikk og det er i det hele tatt ingenting skummelt på lageret der. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Eg har jo ete dei mykje som snacks, men i og med at poteter ofte er dyre og heller ikkje noko godt, kunne det vere greitt å starte med noko nytt! Det må vel gå an å krydre dei med eit eller anna òg? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Haha, vurderer nesten å smake jeg . Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Haha, vurderer nesten å smake jeg . Det anbefalar eg deg å gjere og! For det er både godt og sunt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hehe, trur aldri eg har høyrt om noko sånt før. Må vel finnes menneskeføde som alternativer til poteter (som for øvrig er knallgodt)? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Eneste dere som velger å bytte ut poteter med krafatfor må være obs på er evntuell høyånde. Det er mye gress og mel i det. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Hehe, trur aldri eg har høyrt om noko sånt før. Må vel finnes menneskeføde som alternativer til poteter (som for øvrig er knallgodt)? Ein kan jo ete pasta og ris til litt forskjellig, men det passar jo absolutt ikkje til alt. Dessutan er det jo dyrt! Det er ein student du har med å gjere her Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Hva ønsker du å fremme? Kjøtt- eller melkeproduksjon? Et alternativ til ris og poteter er: linser! Skyll dem, kok dem i vann, spis dem. Gjerne til kjøtt/flesk/bacon/pølser og med barbecue-saus til. edit: Student-vennlig er det også. 30 kr for en 2kg pose hos innvandrerbutikken på hjørnet. Og da har du linser i mange uker! Men du kan jo starte med mindre kvanta for å se om du liker det. Du får tak i det i "vanlige butikker" også, men da som regel i mindre pakker og til en høyere pris. (Rimi-Hagen er tross alt ikke Lotto-millionær!) Endret 24. januar 2008 av nebrewfoz Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hahaha, kan ikkje førestilla meg at kraftfôr er noko godt som middag. Eg huskar at siste eg smakte, smakte det forferdeleg tørt . Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hehe, trur aldri eg har høyrt om noko sånt før. Må vel finnes menneskeføde som alternativer til poteter (som for øvrig er knallgodt)? Ein kan jo ete pasta og ris til litt forskjellig, men det passar jo absolutt ikkje til alt. Dessutan er det jo dyrt! Det er ein student du har med å gjere her Kan ikkje akkurat sjå for meg at kraftfor passar til noko som helst. Er det så billig forresten? Det er jo fór utvikla for storfe, om det er så bra for mennesker i lengden er eg ikkje så sikker på. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Hva ønsker du å fremme? Kjøtt- eller melkeproduksjon? Et alternativ til ris og poteter er: linser! Skyll dem, kok dem i vann, spis dem. Gjerne til kjøtt/flesk/bacon/pølser og med barbecue-saus til. Eg ynskjer å få vete korleis eg kan tilbrede kraftfôret til middagsmaten min. Og dette har vi fleire tonn av heime på garden, so eg kan få so mykje eg berre vil ha Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Kan se for meg at det kan være godt som slankefor. Vo er jo ikke så flinke til å utnytte energien i høy så godt som kyrne, så man oppnår metthetsfølelsen mens man har tilført kroppen lite calorier. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hva ønsker du å fremme? Kjøtt- eller melkeproduksjon? Et alternativ til ris og poteter er: linser! Skyll dem, kok dem i vann, spis dem. Gjerne til kjøtt/flesk/bacon/pølser og med barbecue-saus til. Eg ynskjer å få vete korleis eg kan tilbrede kraftfôret til middagsmaten min. Og dette har vi fleire tonn av heime på garden, so eg kan få so mykje eg berre vil ha Hmm.. Det spørs bare om far din blir nødt til å føre opp enda en "stut" i besetningen ... Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Du trur det ja? Kvifor har de alle so store fordomar mot dette? Når det er både sunt, godt og billeg skulle det ikkje vere noko i vegen for å ete det som alternativ til poteter Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Det er heilt sikkert berre pene byherrar og byfruer frå Oslo som svarar vil eg tru! De veit ikkje å nytte den lokale heilnorske maten som vi har god tilgang på her i landet. I staden kjøper de sushi frå Japan, og andre kulinariske rettar. Lenke til kommentar
lamial Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Haha! De som svarer syns vel bare det er litt rart å bruke kraftfor for kyr til egen middag... Men men. Kommer ikke på noen menneskeretter som passer bra sammen med pellets, men du kan sikkert ha høy til i stedet... Høy har jeg smakt! Smaker ikke så verst, men fryktelig slitsomt å tygge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå