Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kraftfôr som alternativ til poteter


Douglas Quaid

Anbefalte innlegg

Har høyrt at kraftfôr som ein gjev til kyr (pellets) skal vere eit bra alternativ til poteter og ris. Det skal vist vere bra for magen, og inneheld mykje fiber. Vurderer sterkt å byte ut potetene som eg er so møka lei av med dette. Er det nokon som har erfaring innan dette...eller tips til tilbreding. Eventuelle biverknader?

Endret av Kalvegodt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe... Sikkert mye fint i pellets for kyr, men er det virkelig no godt? Jeg har smakt på kaninpellets, og det smakte jo helt grusomt! Er det ikke bedre å finne noen nye måter å tilberede potetene på da?

 

Pellets for kyr er knakande godt det :thumbup: Men eg veit ikkje heilt om eg skal koke, steike, eller ete dei som dei er :hmm:

Test :tease:

Lenke til kommentar

Hva ønsker du å fremme? Kjøtt- eller melkeproduksjon? :yes:

 

Et alternativ til ris og poteter er: linser! Skyll dem, kok dem i vann, spis dem.

Gjerne til kjøtt/flesk/bacon/pølser og med barbecue-saus til.

 

edit: Student-vennlig er det også. 30 kr for en 2kg pose hos innvandrerbutikken på hjørnet. Og da har du linser i mange uker! Men du kan jo starte med mindre kvanta for å se om du liker det. Du får tak i det i "vanlige butikker" også, men da som regel i mindre pakker og til en høyere pris. (Rimi-Hagen er tross alt ikke Lotto-millionær!)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Hehe, trur aldri eg har høyrt om noko sånt før. Må vel finnes menneskeføde som alternativer til poteter (som for øvrig er knallgodt)?

 

Ein kan jo ete pasta og ris til litt forskjellig, men det passar jo absolutt ikkje til alt. Dessutan er det jo dyrt! Det er ein student du har med å gjere her

Kan ikkje akkurat sjå for meg at kraftfor passar til noko som helst. Er det så billig forresten? Det er jo fór utvikla for storfe, om det er så bra for mennesker i lengden er eg ikkje så sikker på.

Lenke til kommentar
Hva ønsker du å fremme? Kjøtt- eller melkeproduksjon? :yes:

 

Et alternativ til ris og poteter er: linser! Skyll dem, kok dem i vann, spis dem.

Gjerne til kjøtt/flesk/bacon/pølser og med barbecue-saus til.

 

Eg ynskjer å få vete korleis eg kan tilbrede kraftfôret til middagsmaten min. Og dette har vi fleire tonn av heime på garden, so eg kan få so mykje eg berre vil ha :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva ønsker du å fremme? Kjøtt- eller melkeproduksjon? :yes:

 

Et alternativ til ris og poteter er: linser! Skyll dem, kok dem i vann, spis dem.

Gjerne til kjøtt/flesk/bacon/pølser og med barbecue-saus til.

 

Eg ynskjer å få vete korleis eg kan tilbrede kraftfôret til middagsmaten min. Og dette har vi fleire tonn av heime på garden, so eg kan få so mykje eg berre vil ha :thumbup:

Hmm.. Det spørs bare om far din blir nødt til å føre opp enda en "stut" i besetningen ...

Lenke til kommentar

Haha! De som svarer syns vel bare det er litt rart å bruke kraftfor for kyr til egen middag... Men men. Kommer ikke på noen menneskeretter som passer bra sammen med pellets, men du kan sikkert ha høy til i stedet... Høy har jeg smakt! Smaker ikke så verst, men fryktelig slitsomt å tygge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...