Gå til innhold

Canon EOS 350D ut av markedet?

Anbefalte innlegg

Nå som Canon 450 er kommet så må man vel regne med at en gammel sliter som 350D blir feid ut av markedet.

Dette er jo egentlig et veldig bra kamera. Jeg ser meg om etter ett nytt kamera og har ventet på 450, men synes egentlig ikke den var SÅ mye bedre. 350D har egentlig det meste jeg ber om. 8megapixler er nok til mitt bruk.

Flere butikker har nå tatt 350D ut av hyllene sine, men det jeg håper på er at en eller annen butikk nå kjøper restlageret fra Canon og selger det ut til en "hyggelig" pris. Helst så snart som mulig ettersom jeg har kronisk anti-vente syndrom. (å bestille på postordre gir meg utslett på vente kjertelen etter 10 min).

Er det teit å kjøpe 350D på tilbud når det finnes så mye som er bedre? Veldig usikker :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

350D er et godt kamera som duger i massevis som gir bildekvalitet på 20D/30D/1D Mark II nivå. Ikke så mye å lure på. Vet ikke hva den ligger på nå, men du må nok regne med at den snart ikke vil være tilgjengelig lenger. Om du snur på kronene må dette være noe av det lureste du kan velge.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Er det teit å kjøpe 350D på tilbud når det finnes så mye som er bedre? Veldig usikker :yes:

Synes det er mer "teit" å konsekvent kjøpe det dyreste og nyeste, uten å egentlig vite hva man kjøper.

Kanskje det er en grei løsning å konsekvent ligge ett par år etter i utviklingen?

Ha 350D i ett par år, og så skifte kamerahus til 450D når det også er "utdatert".

Tror det avhenger mer av fotografen, enn om han har ett to år gammelt kamera

Lenke til kommentar

Synes det er mer "teit" å konsekvent kjøpe det dyreste og nyeste, uten å egentlig vite hva man kjøper.

Kanskje det er en grei løsning å konsekvent ligge ett par år etter i utviklingen?

Ha 350D i ett par år, og så skifte kamerahus til 450D når det også er "utdatert".

Tror det avhenger mer av fotografen, enn om han har ett to år gammelt kamera

Kan jo begynne å lure når en ser hvordan folk selger kamera da. "folk" kjøper kamera til feks 7500,- så selger de det ett år etterpå og forventer å få 7000,- mens vanlig nypris da har sunket til 6500,- Merkelige greier - enda merkeligere at de faktisk får solgt skrotet.

Men en ny 450 koster altså 7999,- 400D 5000,- og 350D 4000,- det er jo ett greit regnestykke om en ikke har så alt for mye gryn. "Problemet" er at 350D ikke er så mye verdt når det går ut av markedet, en får ikke så mye igjen. Se feks 300D som nesten ingen vil kjøpe lenger.

På den andre side så om 3 år er sikkert prisen på 450 ned i 4000,-.

En ting er i alle fall sikkert, det ser ut til å bli mindre å mindre grunn til å henge på megapixel-løpet. Det blir akkurat som med stereoanlegg, alle skal ha "verdens beste anlegg", men ingen kan høre forskjell.

Eller som med PC nå må alle ha Vista, selv om denne er full av barnesykdommer og XP går fortere på dagens maskinpark. Folk er rare.

Lenke til kommentar

350D er vel i utgangspunktet ment å skulle vært faset ut for lenge siden.

Det som har vært igjen i butikkene har mest sannsynlig vært sirkulasjonsvarer som har blitt hentet fra land til land for å spre det ut i butikker over hele verden for å bli kvitt det.

Det er 400D som har vært aktiv salgsvare siden det ble lansert...

Med andre ord, vil du nok ikke merke noen plutselig stopp på salg av 350D, men den vil stille og fredelig bli vanskeligere og vankeligere å få tak i, akkurat som i dag.

Det er min teori, i alle fall :p

Lenke til kommentar
350D er vel i utgangspunktet ment å skulle vært faset ut for lenge siden.

Det som har vært igjen i butikkene har mest sannsynlig vært sirkulasjonsvarer som har blitt hentet fra land til land for å spre det ut i butikker over hele verden for å bli kvitt det.

Så vidt jeg vet, har den faktisk vært i produksjon nesten hele tiden siden 400D kom. Jeg vet ikke om den er stoppet nå, men den ble i hvert fall produsert veldig lenge etter 400D kom på markedet.
Lenke til kommentar

ser ut som om komplett.no har over 100 igjen på lager i alle fall. Det kan jo være en datafeil, men uansett så har de fortsatt igjen.

Satser på at lefdal kjøper opp ett restparti av kit'et og selger det ut til 3000,- det er min teori :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...