Gå til innhold

stativ til eos 400D

Anbefalte innlegg

nå er det på tide å anskaffe seg et stativ og jeg må innrømme at alle ser helt like ut i mine øyne :)

derfor lurer jeg på hva jeg burde kjøpe?

jeg kunne gjerne tenkt meg et slikt ettbenstativ, men lurer på hvor stødig jeg klarer å holde kameraet da?

samtidig orker jeg ikke drasse på et kjempetungt og stort stativ og min lommebok ville satt stor pris på et i den laveste prisklassen ;)

er det noen som har et stativ å anbefalle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har ikke noe konkret stativ å anbefale, men det kan være lurt å bruke "litt" penger på dette slik at du får et stativ som er stødig og som ikke "haller litt" selv om det står rett.

Jeg har kjøpt et par billige og har brent meg på nettopp dette.

Lenke til kommentar
samtidig orker jeg ikke drasse på et kjempetungt og stort stativ og min lommebok ville satt stor pris på et i den laveste prisklassen wink.gif

Ikke spar for mye penger på stativ. Jeg fikk med et lett og pent stativ da jeg kjøpte mitt utstyr i Singapore. Det ser helt greit ut men blir for spinkelt og ustødig (veier 550Gram) og duger ikke til min D80. Hadde nok passet fint til et kompaktkamera.

Resultatet er at jeg ikke bruker det og ser meg derfor om etter et nytt. Hva, vet jeg ikke enda. Men som mange foreslår: Ta med kameraet og prøv det fysisk i en forretning.

Lenke til kommentar

Velbon Sherpa 600R blir ofte anbefalt som et bra og ikke for dyrt stativ.

Når det gjelder monopod, så bør du se på det som et supplement til et skikkelig stativ; da du kun tjener et par blender-steg på det; litt som IS/VR. Jeg bruker monopod når lysforholdene er akkurat på kanten, og vil ha litt ekstra støtte.

Tom

Lenke til kommentar

ja, jeg har byttet mening siden i går og har nå lyst på et vanlig stativ :)

men jeg holder fortsatt på mine kriterier om at det ikke skal være så umulig å ta med seg!

noen som har Velbon Sherpa 600R og kan fortelle meg litt kanskje? eller et av samme merke for det er i utgangspunktet de jeg har sett på så langt. kan de brettes mye sammen? hvordan er de å ta med seg på "tur"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...