Gå til innhold

Vi som gir opp tobakk.

Anbefalte innlegg

I dag, 24. januar har jeg vært snusfri en måned. Eneste unntakene er at jeg har bommet 2 porsjonspreller ved særskilte anledninger. Men jeg har ikke kjøpt noen bokser.

Før dette snuset jeg fast, og gikk gjennom en boks sterk snus (Skruf, Nick, General Sterk...) hver ca. 3-4. dag. De første dagene jeg snuset kjente jeg mye effekt. Etter hvert ga det seg, og jeg merket ingenting.

Hva er da vitsen med å snuse, tenkte jeg. Og sluttet brått å kjøpe.

Håper flere hiver seg på.

Selv om snus påstås å være blåbær sammenlignet med røyk, er det neppe helsekost heller.

Og det koster messa penger. Mange av dere som leser dette er unge, og burde heller spare pengene til lappen, MC eller utdannelse.

Noen som er med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarte å slutte og nå er jeg skikkelig rik. Jeg kan kjøpe meg fine ting hele tia i stedet for at ukepengene går bort på snus.

Det var ikke så vanskelig, men det er bra å ha noe som erstatter. Jeg begynte å digge te, og prøvde mange merker og former. Jeg drikker nå te mange ganger om dagen, men dette er det ikke jeg som betaler. :D

Anbefales!

Lenke til kommentar

Flere ganger om dagen ? skal te være snt burde du ikke ta masse melk og sukekr oppi ihvertfall... bedre en snus da. blitt skikkelig rik ? du sparer jo 60 kr i uka men det blir man jo ikke skikkelig rik av ! spessielt ikke hvis du bruker det på "fine ting" hele tia

Lenke til kommentar

snus er bedre en røyk ja, men også mer vanedannende. jeg må nok belage meg på å punge ut rundt 150 spenn i månden på snus. klarer ikke å slutte og vil ikke heller (ikke enda ihvertfall)

Endret av Addan
Lenke til kommentar
Flere ganger om dagen ? skal te være snt burde du ikke ta masse melk og sukekr oppi ihvertfall... bedre en snus da. blitt skikkelig rik ? du sparer jo 60 kr i uka men det blir man jo ikke skikkelig rik av ! spessielt ikke hvis du bruker det på "fine ting" hele tia

Når jeg sier rik, da mener jeg at ting kan være verdt like mye, om ikke mere, som pengene de er brukt på varierende fra person til person. Og btw, så kunne det også hende at jeg kjøpte mer enn en boks i uka.

Lenke til kommentar
blitt skikkelig rik ? du sparer jo 60 kr i uka men det blir man jo ikke skikkelig rik av !

Man kan ikke kalle seg fast snuser når man kjøper én boks i uka. Det er jo 3 prell om dagen. :ermm:

Selv kjøper jeg en boks annen hver dag ca, så om jeg hadde sluttet hadde jeg nok blitt merkbart rikere.

Er også folk som bruker opp en boks på en dag... der snakker vi mye penger i året.

Lenke til kommentar
At hvis en person som spiller gitar kjøper en gitar til 30 000 så er den mer verdt for ham, enn hvis en person som ikke spiller gitar kjøper gitaren, fordi da kommer personen som spiller gitar til å få mye mer ut av gitaren.

ahh ... så de andre tingene du kjøper er mer verdt for deg enn en boks snus ?

Lenke til kommentar
At hvis en person som spiller gitar kjøper en gitar til 30 000 så er den mer verdt for ham, enn hvis en person som ikke spiller gitar kjøper gitaren, fordi da kommer personen som spiller gitar til å få mye mer ut av gitaren.

ahh ... så de andre tingene du kjøper er mer verdt for deg enn en boks snus ?

Ja, og det jeg mener er at jeg er rik fordi jeg sparer penger og har fine ting jeg har brukt sparte penger på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...