Gå til innhold

Burnout Paradise Brukernes Review

iStephano

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som tidligere fan av Burnout Revenge og spesielt all krasjingen der, måtte jeg bare ha oppfølgeren Burnout Paradise. Denne gang er byen Paradise City helt åpen og man kan kjøre hvor man vil helt fra start. I alle lyskryss finnes det utfordringer, som race, road rage, marked man, osv.

Jeg har ikke testet showtime og online, og jeg regner med at spillet vil vokse når jeg prøver disse. Showtime er erstatteren av tidligere crashevents og kan på tilsvarende måte som løp aktiveres når og hvor man vil. Onlinedelen er også stor, med opptil 8 samtidige spillere og mange ferdig oppsatte utfordringer.

Spillet er kjempeflott grafisk og lydmessig. Ingen hakking under kjøring og krasjing, alt flyter sømløst av gårde i 60 fps uansett hvor man kjører. Målet til utviklerne var ingen loadingscreens og det har de klart.

Jeg pleier som regel å slå av bakgrunnsmusikken i spill, men denne gang har jeg den på. Rett og slett fordi den valgte musikken passer utrolig godt, både når man kjører og når det etterhvert kommer en del "cutscenes". Bare for å nevne noen: Paradise City (Guns N'Roses), I Wanna Rock (Twisted Sister), Route 66 (Depeche Mode) og Would? (Alice in Chains).

Byen er vakkert bygd opp med mange detaljer, både i sentrum og de nærliggende områdene. Bilene er flotte, spesielt krasjscenene er nydelige med mange detaljer i slowmotion av sammentrykte og maltrakterte vrak. Det er 75 biler i spillet og man får raskt tilgang til nye biler etterhvert som man vinner løp og knuser andre motstandere som kjører rundt i byen.

Bilene er i tre kategorier og man bør velge riktig bil for å vinne de ulike løpene. F.eks. er det lurt å velge en aggressiv og tung bil når man kjører road rage (flest mulig takedowns på en viss tid). Det er også mange andre små utfordringer i spillet, som å finne ut hvor du må kjøre for å kunne hoppe gjennom reklameplakater og finne de kuleste og største hoppene. Dette er moro og gir spilleren ekstra mulighet til å utforske de mer ufremkommelige stedene i byen.

Det som trekker mest ned er mangel på rene crashevents og mangel til å restarte løp. Og selv om man blir ganske kjent i byen pga. ingen mulighet til å hoppe direkte til starten av løp, føles det kjedelig å måtte kjøre de samme veiene tilbake gang på gang på gang. Et annet minus er størrelsen på byen, som slettes ikke er så stor som reklamen vil ha det til. På ca. 20 min kjørte jeg rundt hele byen og på 3 timer hadde jeg kjørt gjennom nesten alle kryss, over 1/3 av alle snarveier og knust nesten halvparten av alle reklameplaktene. Test Drive Unlimited er til sammenlikning mye mye større.

Oppsummering

Spillet er helt åpent og uten menyer og det tar det nok litt tid å bli komfortabel med, men Burnout Paradise er fortsatt Burnout med mye action og flott grafikk. Foreløig gir jeg det terningkast 4 med håp og tro på en femmer når jeg har fått utforsket showtime og online.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...