Gå til innhold

DDR3-prisen nærmer seg DDR2

Anbefalte innlegg

Fin liste, men jeg mener at prisen din for 8 GiB PC8500 DDR2-minne er kunstig høy. De eneste PC8500-modulene i Prisguiden er Mushkin-moduler som Netshop importerer sjøl. Theo343 kjøpte 4 GiB med PC8500-minne fordelt på to moduler for 1500 inkludert alle avgifter fra en amerikansk nettbutikk.

Da får andre norske nettbutikker ta oppfordringen om å importere sånne moduler ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sweeeeet. :D

Ser ut som jeg snart kan få råd til et DDR3 sett til. 2GB blir/er nok altfor lite for min del, så dette er bra.

For å minimum kunne matche de brikkene jeg har fra før av må jeg dog opp i en 2300kr ++ for 2GB sett til. :(

(1375MHz med CasL 7 har jeg fra før av, så dette blir minimum for min del ivhertfall)

Lenke til kommentar

Tja, ingen voldsom overklokker, da den ikke er så glad i høye spenninger. men kommer vel opp i en 1500MHz.

(eller senke tilgangstidene til 5.7.5.15 T1 og kjøre oppimot en 1400Mhz)

Testen min av de her: http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=1899

OCZ sine fungerte dog en del bedre på overklokkingssiden hos meg ivhertfall: http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=1899

Lenke til kommentar

Dette betyr ikke at DDR3 vil bli billig, men at DDR2 vil bli dyrere fordi produsenter fokuserer mer på DDR3 og mindre på DDR2.

Ergo vil du ha mye RAM, kjøp 8GB(4*2GB) DDR2 nå til slikk og ingenting og lev på det i mange år. Akkurat det jeg har gjort.

Det er nesten så jeg har lyst til å hamstre DDR2 nå for senere å kunne bygge flere systemer basert på dette. Bla. serveren som snart er moden for oppgradering fra S478.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dette betyr ikke at DDR3 vil bli billig, men at DDR2 vil bli dyrere fordi produsenter fokuserer mer på DDR3 og mindre på DDR2.

Det er kalrt det på et punkt vil karakteriseres som billig. Hvor lang tid det tar er naturligvis en annen ting. ;)

Akkurat i skrivende stund så ville jeg nok heller hatt 4 eller 8GB ram istedenfor 2GB DDR3 minne. Men nå det blir billigere, og jeg får mer DDR3 minne så vil jeg nok være glad for "valget" jeg gjorde. :innocent:

Lenke til kommentar

Absolutt.

Det som vil skje er det samme som skjedde med DDR når DDR2 fikk hovedfokuset hos produsentene. DDR gikk da opp i pris til den lå så høyt at til slutt DDR2 ble et bedre valg.

Men med DDR2 tok det lenger tid enn vanlig fordi det tok veldig lang tid før den fikk gode hastigheter og lave nok timings til at folk ville ha det.

Med DDR3 vil dette gå raskere. Men alikevel synes jeg 8GB DDR2 PC8000 er et veldig godt valg til rundt 1700,-.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Absolutt.

Det som vil skje er det samme som skjedde med DDR når DDR2 fikk hovedfokuset hos produsentene. DDR gikk da opp i pris til den lå så høyt at til slutt DDR2 ble et bedre valg.

Men med DDR2 tok det lenger tid enn vanlig fordi det tok veldig lang tid før den fikk gode hastigheter og lave nok timings til at folk ville ha det.

Med DDR3 vil dette gå raskere. Men alikevel synes jeg 8GB DDR2 PC8000 er et veldig godt valg til rundt 1700,-.

Unnskyld meg men 8gb ddr2 pc8000 ? Hvor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...