Gå til innhold

Kjøpe gave til amerikansk vertsfamilie.

Quast

Anbefalte innlegg

Hallo

Den 13. februar drar jeg til USA i forbindelse med HVs årlige utveksling med den amerikanske Home Guard i Minnesota. Og i den anledningen skal jeg bo hos en vertsfamilie en helg, og i kontigenten jeg fikk sto det at det var vanlig å ta med en pressang til denne familien. Men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe!

Det jeg har tenkt på er en rimlig og fin samekniv. Men er det andre som kan anbefale noe?

PS, bøker om Norge skulle unngås ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vikinghjelm :D

Nei, nei og atter nei. Hvertfall ikke de teite liksom-vikinghjelmene med horn på. Det er faktisk ikke funnet vikinghjelmer med horn enda, noe som sier oss at vikinger flest ikke gikk emd vikinghjelmer som hadde horn. Jeg synes ikke vi skal bidra til å viderespre denne misforståelsen om at vikinger hadde horn på hjelmene sine. Det er rett og slett tragisk hvor mange som tror det. Selv i "realistiske" vikingfilmer går de jo rundt med horn. *Sukk og klage*. Søker du på google etter "Viking Helmet" har 11 av de 21 hjelmene horn på!

Kjøp heller et vikingsverd, om Minnesota tillater import av sverd da. Vikingsverd er nemlig bare så phete. ^^

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

nei og nei og atter nei. noe ekte godt norsk som ingen ameriaknere har er:

Venter du spent?

åpne for å se:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Eggeglass

Var i amerika hos onkelen min, kona hans skulle prøve å server kokt egg til oss, men neimen om hu klarte det. Hun kokte de enten alt for lenge eller for lite, og vi fikk servert de på kaffefat!!

Legg ved en lite oppskrift, for da glemmer hun det ikke, og husk å lære henne hvordan å lage det!

edit: bilde:

camilla.boerresen.eggeglass.jpg

Endret av cHilfiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...