Quast Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hallo Den 13. februar drar jeg til USA i forbindelse med HVs årlige utveksling med den amerikanske Home Guard i Minnesota. Og i den anledningen skal jeg bo hos en vertsfamilie en helg, og i kontigenten jeg fikk sto det at det var vanlig å ta med en pressang til denne familien. Men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe! Det jeg har tenkt på er en rimlig og fin samekniv. Men er det andre som kan anbefale noe? PS, bøker om Norge skulle unngås Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Noe typisk norsk er jo en god ide ja. Samekniv, trollfigurer, vikingkniv, og bøker om Norge samt norrøn mytologi og vikinger er vel det jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Strikkegensere? :] Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Vikinghjelm Nei, nei og atter nei. Hvertfall ikke de teite liksom-vikinghjelmene med horn på. Det er faktisk ikke funnet vikinghjelmer med horn enda, noe som sier oss at vikinger flest ikke gikk emd vikinghjelmer som hadde horn. Jeg synes ikke vi skal bidra til å viderespre denne misforståelsen om at vikinger hadde horn på hjelmene sine. Det er rett og slett tragisk hvor mange som tror det. Selv i "realistiske" vikingfilmer går de jo rundt med horn. *Sukk og klage*. Søker du på google etter "Viking Helmet" har 11 av de 21 hjelmene horn på! Kjøp heller et vikingsverd, om Minnesota tillater import av sverd da. Vikingsverd er nemlig bare så phete. ^^ Endret 24. januar 2008 av Snorre Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Der har vi en ordentlig vikinghjelm. De er bare så råkule! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Ostehøvel'n! Noe av det meste erkenorske som finnes. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Finn noe ekte Norsk Black Metal Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 ah vent.. Du kan ta med meg. Ingen ting er vel bedre en å få en ekte barsk nordmann? Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Det må være ekte norsk frei melkesjokolade. Ga det til en tysk familie jeg var i utveklslingstudent hos og de likte den godt Lenke til kommentar
Quast Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Blir nok ingen "vikinghjelm" på de jeg skal bo hos nei Ei heller et sverd.. Litt freia melkesjokolade, og kanskje noe reinskinn? Reinskinn kan en jo bruke til så mangt? Lenke til kommentar
edge Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Støtter ostehøvel, sjokolade og reinskinn Kult sted å gå gjestefamilie, btw Endret 24. januar 2008 av edge Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hva med rustning til familiens huskatt? Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hva med rustning til familiens huskatt? [i mg]http://jeffdeboer.com/Portals/0/Seamless.Album/433/_photos/08tourneycat.jpg[/img] hahahahahahaha! :!: Sånn skal faenmeg katta mi ha, om jeg ender på katt :!: Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Brunost og melkesjokolade. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) nei og nei og atter nei. noe ekte godt norsk som ingen ameriaknere har er: Venter du spent? åpne for å se: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Eggeglass Var i amerika hos onkelen min, kona hans skulle prøve å server kokt egg til oss, men neimen om hu klarte det. Hun kokte de enten alt for lenge eller for lite, og vi fikk servert de på kaffefat!! Legg ved en lite oppskrift, for da glemmer hun det ikke, og husk å lære henne hvordan å lage det! edit: bilde: Endret 26. januar 2008 av cHilfiger Lenke til kommentar
Atatar Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Vikinghjelm støpt i brunost med inngravert ostehøvel? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Vet ikek hvordan det er med mat og import , men: -Gammalost -Laks -Ingredienser til å lage et typisk norsk måltid -Grandiosa! -Norsk flagg Endret 30. januar 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Vet ikek hvordan det er med mat og import , men:-Gammalost Kjøper du gammalost må du ikke forvente at de kommer på besøk til deg i framtiden. Skrekk og gru! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå