Boomerang Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Gjør overbevisningen deres dem mer selvhøytidelige? For meg virker det sånn. http://www.siste.no/utenriks/article3298617.ece Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 I de diskusjonene jeg har hatt med religiøse, så virker det som graden av selvgodhet er i takt med hvor ortodokse/ konservative de er. Når jeg sier noe som ikke helt er etter deres bok, får jeg ofte høre: "Men kjære deg" eller "min venn". Ettersom vantroende ikke har sett lyset så er de egentlig mindreverdig, ja har fått inntrykk av det. Jeg ser div. hersketeknikker som f.eks nedlatenhet (fungerer mer som en forsvarmekanisme), de ortodokse må på et eller annet vis kompensere den følelsen de får i slike diskusjoner. Den artikkelen Boomerang linket til er helt begredelig, snakk om å være blendet av skriften. Kan tydelig se at store deler av den islamske verden ikke har gjennomgått en moderniseringsprosess, hvordan skal det skje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå