Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du sendt denne SMS-en til din datter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du hadde kunnet sende en slik SMS for 50 år siden(forutsatt at du hadde en mobil på den tiden) hvis det ikke hadde vært like sosialt akseptert som i dag?

Nei, for 50 å siden kunne man ikke sende sms, men det er da man håper menneskene skjønner såppas at jeg mente å si det verbalt til en datter. Men ja, for 50 år siden hadde jeg skjønt det hvis noen sa det til datra si, eller sønnen for den sags skyld. Personlig ville jeg aldri ha gjort det! Men jeg kan gjort skjønne det hvis noen gjorde det på den tiden, og det var det nok mange som gjorde også!

Lenke til kommentar

Det var mer akseptalt å stenge ute homofile familiemedlemmer på den tiden, men like dumt.

Jeg synes det er og var like dumt å basere livet sitt på hva andre mener uansett årstall.

Det er lett for en 15-åring (?) å si det, tenker jeg.

Ja. Jeg står alltid på mine egne meninger, uavhengig av hva andre måtte si eller mene. Det er altfor mange som bare følger strømmen, men jeg har respekt for andres valg og meninger.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Ja. Jeg står alltid på mine egne meninger, uavhengig av hva andre måtte si eller mene. Det er altfor mange som bare følger strømmen, men jeg har respekt for andres valg og meninger.

La meg gjette; du er ikke overbegeistret for homofile, er du vel? Du har respekt for andres valg og meninger sier du, gjelder det absolutt alt? Høres unaturlig ut for meg. Eller spiller din egne homofobi en liten rolle i denne absurde "moraliseringen"?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hva folk synes er galt i dette med å være homofil. Innen legevitenskapen sies det jo at det er helt naturlig å veksle mellom følelser for begge kjønn i puberteten, før man finner sin "rette" plass. Altså, det jeg mener er at denne legningen ligger i oss alle. Så hvorfor ta sånn på vei når man treffer en med homofil legning? Han/hun vil ikke kaste seg over deg.

Jeg har flere venner som er homofile, og jeg er bare glad på deres vegne.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar
Det var mer akseptalt å stenge ute homofile familiemedlemmer på den tiden, men like dumt.

Jeg synes det er og var like dumt å basere livet sitt på hva andre mener uansett årstall.

Det er lett for en 15-åring (?) å si det, tenker jeg.

Så bra da...? ;)

"Det var mer akseptalt å stenge ute homofile familiemedlemmer på den tiden, men like dumt." Det er akkurat hva jeg mener. Like dumt var det, men det går ikke ann for oss ungdommer i dag å si at det er dumt og basere meningene sine på årstall.

DU BLIR påvirket av samfunnet du lever i og samfunnet har forandret seg mye over tiden. Nå er det enkelt for oss ungdommer å si at vi ikke ville forandret mening, men om jeg var 15 år for 50 år siden er jeg ikke sikker på om jeg ville sagt det samme. Desverre. På den tiden var man mye mindre åpne rundt sex o.l. I dag er den siden mye mer forsket på og det er klart at det ikke er galt å være lesbisk. (Eller homofil)

Endret av coolio1
Lenke til kommentar
La meg gjette; du er ikke overbegeistret for homofile, er du vel? Du har respekt for andres valg og meninger sier du, gjelder det absolutt alt? Høres unaturlig ut for meg. Eller spiller din egne homofobi en liten rolle i denne absurde "moraliseringen"?

Det er likegyldig for meg hva andre foretar seg. Homofile kan føle og gjøre som de selv vil for min del, jeg respekterer andres valg og meninger så lenge det ikke går ut over meg. Hvordan har du fått inntrykk av at jeg er homofob?

Lenke til kommentar

Det er likegyldig for meg hva andre foretar seg. Homofile kan føle og gjøre som de selv vil for min del, jeg respekterer andres valg og meninger så lenge det ikke går ut over meg. Hvordan har du fått inntrykk av at jeg er homofob?

Var bare en teori fra min side. Fullstendig klar over at jeg ikke har noe bevis på at du er homofob. Det virker bare ikke som at du er et gram rystet over SMS-en foreldrene sendte datteren sin, noe som ville ha vært den normale reaksjonen. Hvis du står ved at avsky mot homofili ikke spiller inn, kjøper jeg den. Måtte bare sjekke.

Én ting er at foreldrene må få lov til å ha sine egne meninger, og at vi må respektere det, men går ut ifra at du synes det er synd at de har meningen? Det ville jo ha vært bedre for alle parter (unntatt homofobene) om avskyet ikke hadde eksistert in the first place.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg kunne uten problemer sendt den meldingen til min datter; da denne datteren ville vært klar over at jeg var meget glad i henne og at meldingen dermed var nødt til å være tull, sendt av noen andre enn meg.

Lenke til kommentar
Helt OK meldig.

Lesber og homser er sinnsforstyrrede mennesker.

Sinsforstyrrelse basert paa hormonavvik.

Synd at verdens helseorganisasjon var tvunget til aaa endre sin mening om dette (takket de polit. korrekte).

Jeg har både hørt og sagt mye dumt i livet men du tar faenmeg kaka lille venn...

Jeg foreslår at du går å steriliserer deg, så sparer du en/ei homofil/lesbisk sønn/datter for dine utdaterte holdninger.

Lenke til kommentar
Huff, det der virket som hyperkristne folk eller noe. No offence altså.

Men nei, jeg kunne aldri ha sendt noe slikt til mine barn. (hvis jeg hadde hatt noen da)

Det er Jehovas vitner og diverse andre som vanligvis kutter all kontakt når de mener noen har syndet, ikke normale kristne, eller hyperkristne som du kaller det. Er ganske lei av at folk skylder alt på kristne. Det finnes unntak, men dette er ihvertfall veldig uvanlig.

Mormora mi er Jehovas vitne og ho har 2 lesbiske døttre (Eller ho har en, men ho hadde to. Den yngste lever ikke lenger)

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/paven/ar...hp?artid=555722

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=525700

Edit: Glemte noe.

Endret av Rabies86
Lenke til kommentar
Helt OK meldig.

Lesber og homser er sinnsforstyrrede mennesker.

Sinsforstyrrelse basert paa hormonavvik.

Synd at verdens helseorganisasjon var tvunget til aaa endre sin mening om dette (takket de polit. korrekte).

Jeg har både hørt og sagt mye dumt i livet men du tar faenmeg kaka lille venn...

Jeg foreslår at du går å steriliserer deg, så sparer du en/ei homofil/lesbisk sønn/datter for dine utdaterte holdninger.

Godt forslag!!

Enkeltpersoner er ikke representative for en hel gruppe.

Neia, men det er jo alltids spennende å høre et eksempel. Er noen tvilende til det han sier overbevises dem lettere når han drar inn det eksempelet. Det har iallefall jeg inntrykk av. :)

Lenke til kommentar

Nei ville aldri i livet sendt den sms til min datter om det hadde vist seg at hun var lesbisk.

Jeg elsker barnet mitt uansett hvilken legning! Og det er viktig å støtte barnet spesielt når man er i den situasjonen.

Det finnes altfor mange trangsynte mennesker her i verden og jeg er ikke en av dem!

Endret av cyclo
Fjernet uthevet skrift
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...