€uropa Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg vil igjen si at den SMS'en ikke forteller noe som kan bindes til et bestemt livssyn. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Å jo. Bettrevitande kristne. Det verste eg vet. Håper det finnes eit helvete dei kan brenne i. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Og du er bare en bedreviter som ikke er kristen? Utrolig mange her inne som sier foreldrene må respektere datterens valg, men nesten ingen her inne om greier å respektere at foreldrene kan ha egne meninger. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Å jo. Bettrevitande kristne.Det verste eg vet. Håper det finnes eit helvete dei kan brenne i. Homofobi er ikke typisk for kristendommen, så ikke legg skylden for denne SMSen på den. Foreldrene skal likevel kunne ha egne meninger uten at du skal dømme dem til helvete. Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Og du er bare en bedreviter som ikke er kristen? Utrolig mange her inne som sier foreldrene må respektere datterens valg, men nesten ingen her inne om greier å respektere at foreldrene kan ha egne meninger. Jeg har vanligvis ikke noe som helst problem med å respektere andres meninger, men når to voksne mennesker kan skrive en slik SMS klarer jeg ikke respektere dem. Det går bare ikke. Nei, det finnes grenser for hva man skal finne seg i! Å jo. Bettrevitande kristne.Det verste eg vet. Håper det finnes eit helvete dei kan brenne i. Homofobi er ikke typisk for kristendommen, så ikke legg skylden for denne SMSen på den. Foreldrene skal likevel kunne ha egne meninger uten at du skal dømme dem til helvete. Jeg er enig i at foreldrene bør kunne ha egne meninger uten å dømmes til helvete, MEN homofobi ER typisk forkristendommen. Desverre. Jeg sier ikke at alle kristne er homofober, men jeg tror et stort flertall av dem er det. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du vil ikke finne flere homofober innenfor kristendommen enn du vil finne innen noe annet livssyn. To voksne mennesker skal kunne si sin mening, uansett grunnlag. Det finnes ingen fasit på hva som er rett og galt eller hva som er rett å prioritere i første rekke. Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Du vil ikke finne flere homofober innenfor kristendommen enn du vil finne innen noe annet livssyn. To voksne mennesker skal kunne si sin mening, uansett grunnlag. Det finnes ingen fasit på hva som er rett og galt eller hva som er rett å prioritere i første rekke. Etter min mening finnes det ingen fasit heller, men det finnes ting som er GALT. Dette er et slikt tilfelle. Foreldrene bør få mene hva de vil, men du skriver ikke noe slikt til din datter! Det gjør man bare ikke. Takler man ikke å ha ei/en lesbisk/homofil datter/sønn så synes jeg ikke de bør få barn, uansett. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hva er problemet? De vil ikke ha en lesbisk datter, derfor sier de at de ikke vil treffe henne mer, noe de er helt frie til. Det finnes heller ingen ting som er GALT i denne sammenhengen. De vil prioritere naboer og venner, det må de få lov til. Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Det er jo helt sinnsykt hvis dette er virkelig. At de kan si noe sånt til sin datter! Det går ikke an å velge selv om man vil være hetero, lesbisk eller bifil. Det burde da de skjønne. Det er en skam hvis de ikke kan akseptere sin datter for den hun er. Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hva er problemet? De vil ikke ha en lesbisk datter, derfor sier de at de ikke vil treffe henne mer, noe de er helt frie til. Det finnes heller ingen ting som er GALT i denne sammenhengen. De vil prioritere naboer og venner, det må de få lov til. Jeg gidder ikke fortsette en så åpenbar diskusjon. Om det virkelig er hva du mener det du sier, så skjønner jeg alvorlig talt ikke hvordan du tenker! Om du får barn så er det noe du MÅ stå ved, og du kan ikke gi opp ungen din pga legningen hans/hennes. Det BØR være klart for alle og enhver! Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Det er jo helt sinnsykt hvis dette er virkelig. At de kan si noe sånt til sin datter! Det går ikke an å velge selv om man vil være hetero, lesbisk eller bifil. Det burde da de skjønne. Det er en skam hvis de ikke kan akseptere sin datter for den hun er. Så utrolig enig med deg! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Foreldre-tittelen er bare bindende de første 18 årene. Etter det gjør man som man vil. Jeg er enig i at dette er en dårlig grunn til å kutte kontakten med datteren. Men det jeg reagerer på er at du ikke respekterer at noen tar slike valg og har andre holdninger til homofili enn deg. Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Foreldre-tittelen er bare bindende de første 18 årene. Etter det gjør man som man vil. Jeg er enig i at dette er en dårlig grunn til å kutte kontakten med datteren. Men det jeg reagerer på er at du ikke respekterer at noen tar slike valg og har andre holdninger til homofili enn deg. Beklageligvis klarer jeg ikke respektere en så meningsløs, dum handling. Og om man kun er inntresert i å være forelder den "bindende tida" så bør man heller ikke få barn. Jeg har vanligvis ikke problemer med at andre har andre holdninger til ting enn meg, men når det i dette tilfellet er så grovt så synes jeg grensa er nådd. Endret 23. november 2008 av coolio1 Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Med andre ord. Du respekterer de som mener det samme som deg. Resten kan bare brenne. Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Med andre ord. Du respekterer de som mener det samme som deg. Resten kan bare brenne. Om du gidder å lese innlegget mitt nøyere, så ser du at du kunne spart deg for det innlegget! Jeg sier jo at jeg vanligvis IKKE har problemer i det hele tatt, men om den meldingen foreldrene skriver til datteren sin er (MERK: etter MIN mening) så grov som dette har jeg problemer med å respektere slikt. Respekt handler om at jeg forstår andre ikke deler min mening, men at jeg fremdeles godtar det. Det er ikke alt man skal finne seg i. I dette tilfellet klarer jeg ikke godta at to foreldre skal kunne skrive noe sånt, og at jeg skal respektere dem etterpå. Endret 29. november 2008 av coolio1 Lenke til kommentar
Melian Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Jeg hadde aldri kunne sende en slik melding til en av mine barn. Det er helt forferdelig å høre om foreldre som gjør slikt! Men på en annen side, om foreldrene har så stor homofobi eller har så høye krav til barna sine å være "perfekte", så tor jeg nok at denne jenta har det bedre uten foreldrene sine, selv om det å bli avvist til de grader av sine foreldre er uhyre sårt. Forstår ikke (helt) hvorfor folk blander inn religion her, det står jo at foreldrene hennes ikke er kristne i bloggen. Jeg kjenner to selv som har blitt kastet ut av familien for homofili, der hvor ene familien var ateister og den andre agnostikere/humanetikere. Og jeg har møtt på og hørt om andre som kommer fra kristne familier og muslimske familier. Selv har jeg større forståelse og tro på endring fra de med religiøs overbevsining. De kan unnskyldes ved å følge sin tro, eller en tolking av sin tro. Religiøse samfunn har vist seg å endre seg med resten av samfunn, så at ting endrer seg der har jeg stor tro på. Men folk som bare er homofobe fordi dem er homofobe har jeg liten tro på endringer. Personlig så har jeg like lite til overs for personer som tror kristne/muslimer/*fyll inn* er roten til alt ondt, som mennesker som mener homofile er roten til alt ondt. Mennesker som mener slikt, røper mer om seg selv enn hva de tror de gjør. Endret 30. november 2008 av Melian Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Jeg hadde aldri kunne sende en slik melding til en av mine barn. Det er helt forferdelig å høre om foreldre som gjør slikt! Men på en annen side, om foreldrene har så stor homofobi eller har så høye krav til barna sine å være "perfekte", så tor jeg nok at denne jenta har det bedre uten foreldrene sine, selv om det å bli avvist til de grader av sine foreldre er uhyre sårt. Forstår ikke (helt) hvorfor folk blander inn religion her, det står jo at foreldrene hennes ikke er kristne i bloggen. Jeg kjenner to selv som har blitt kastet ut av familien for homofili, der hvor ene familien var ateister og den andre agnostikere/humanetikere. Og jeg har møtt på og hørt om andre som kommer fra kristne familier og muslimske familier. Selv har jeg større forståelse og tro på endring fra de med religiøs overbevsining. De kan unnskyldes ved å følge sin tro, eller en tolking av sin tro. Religiøse samfunn har vist seg å endre seg med resten av samfunn, så at ting endrer seg der har jeg stor tro på. Men folk som bare er homofobe fordi dem er homofobe har jeg liten tro på endringer. Personlig så har jeg like lite til overs for personer som tror kristne/muslimer/*fyll inn* er roten til alt ondt, som mennesker som mener homofile er roten til alt ondt. Mennesker som mener slikt, røper mer om seg selv enn hva de tror de gjør. Ganske enig med deg.. Men ut i fra erfaring fra de jeg har møtt så synes jeg det er mange kristne homofober, men jeg vil ikke dømme "de kristne" under en gruppe. Det blir feil. Så må det også sies at det er like mange (minst!!) homofober som er ateister (?), altså at de ikke har en spesiell tro/trosretning. Håper at homofili og lesbiske mennesker skal gå en lysere framtid i møte. I et moderne samfunn bør det være like lov å være homofil som heterofil. Lenke til kommentar
StoryOfTheYear Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hadde dette vaert for 40-50 ar siden, hadde jeg skjont det! Men i dagens samfunne er dette vanlig. Derfor, hvis jeg hadde hatt barn, kunne jeg aldri ha sagt/skrevet dette til barnet mitt. Det er da det samme barnet selv det er homofil. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Så du hadde kunnet sende en slik SMS for 50 år siden(forutsatt at du hadde en mobil på den tiden) hvis det ikke hadde vært like sosialt akseptert som i dag? Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Så du hadde kunnet sende en slik SMS for 50 år siden(forutsatt at du hadde en mobil på den tiden) hvis det ikke hadde vært like sosialt akseptert som i dag? Det hun vil ha fram er vel at slik samfunnet har utviklet seg så burde ikke lesbiske jenter eller damer være noe problem. For 40-50 år siden var det et helt annet syn på ting enn slik det er (eller bør være) i dag. Det er iallefall slik jeg tolker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå