Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du sendt denne SMS-en til din datter?

Anbefalte innlegg

Men det generelle religiøse synet på homofili er ikke akkurat entydig positivt ;)

Det er jeg ganske enig i, men det varierer jo veldig innenfor de forskjellige retningene av religionene. Mange religiøse er altfor kritiske til hvordan andre velger å leve livene sine, noe som er tragisk. Det samme gjelder dessverre også mange ikke-religiøse.

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okjatakk: Jeg mente ikke å si at ikke-religiøse er perfekte, for det er det ingen som er! Jeg tenkt heller i den retningen at hvis det aldri hadde vært noe som het religion hadde vi (kanskje) unngått slike problemer som dette!!

Lenke til kommentar
Jepp, for å sette det litt på spissen: Religion er ofte roten til alt ondt i verden.

Personlig er jeg mye mer redd for våpenbransjen og alle de som sitter med militær makt rundt om i verden, enn de som er religiøse.

Men veldig mange synes jo at våpen er noe av det kuleste og tøffeste som fins her i verden, så da er det ofte ikke så populært å nevne det.

Men jeg er enig i at ekstremt religiøse er skremmende, særlig i kombinasjon med våpen og ønske om (mer) makt.

Men nå har vel denne tråden delvis sporet av...

:whistle:

Lenke til kommentar

Auch, den er drøy... Ikke nok med at foreldrene sier noe så tåpelig, men via SMS? Hva skjer med verden?

Det hun skulle gjort, var å troppe opp i bygden og si ifra høyt og tydelig så alle hører, at hun er lesbisk og at foreldrene har kastet henne ut. Hadde nok vært flaut, men foreldrene hadde definitivt fått som de hadde fortjent!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Personlig er jeg mye mer redd for våpenbransjen og alle de som sitter med militær makt rundt om i verden, enn de som er religiøse.
Litt off topic: Det er jo dessverre slik at de som driver våpenbransjen og sitter med militær makt ofte er nettopp religiøse ;)

DrThomas: Veldig god idé, men jeg tror det hadde funka enda bedre om personen hadde satt seg midt i "byen" med en stor plakat og en hatt på bakken; «Jeg er lesbisk, men det har seg dessverre slik at mine foreldre har kastet meg ut fordi de ikke godtar meg for den jeg er, og jeg må derfor tigge på gaten for å kunne overleve. Hjelp mottas med stor takk.» Jeg tror det hadde satt en liten støkk i folk!

Lenke til kommentar
Jepp, for å sette det litt på spissen: Religion er ofte roten til alt ondt i verden.

Men veldig mange synes jo at våpen er noe av det kuleste og tøffeste som fins her i verden, så da er det ofte ikke så populært å nevne det.

Men jeg er enig i at ekstremt religiøse er skremmende, særlig i kombinasjon med våpen og ønske om (mer) makt.

Men nå har vel denne tråden delvis sporet av...

:whistle:

Guns dont kill people. people kill people! :)

Lenke til kommentar

Noe sånt ville jeg aldri kunnet sagt til barnet mitt. Ungen min er noe som er perfekt, noe jeg har skapt, uansett om h*n utvikler seg til å være en motbydelig fjortiss, en sær emokid eller om h*n er homo/lesbe, så er det perfekt i mine øyne. Det er noe som er mitt. Å støte ungen sin fra seg på den måten fordi "familiens ære" står på spill er direkte skremmende i mine øyne. Velkommen til viktoriatiden, lizm. o_O

Lenke til kommentar

Har faktisk opplevd noe av det samme som de foreldrene skriver, eller en venn av meg har det. Etter at foreldrene hadde kommet brasende inn på rommet hans mens han kysset hans kjæreste (i dette tilfellet en gutt), gikk de rett ned på kjøkkenet skrev en lapp og dro på hytta. Han prøvde å ringe dem, men de gadd ikke å ta telefonene. Etter at jeg fikk høre om episoden av kameraten min skjønte jeg at det ikke kunne fortsette slik og tok selv initiativ å ringte til foreldrene hans og spurte hvorfor de dro?

"Ehh, nei assa, han kyssa en annen gutt og ja det er jo ikke akkurat dette vi hadde sett for oss"

Etter en lang samtale (to timer faktisk) greide jeg å overtale foreldrene til å komme hjem igjen og godta at sønnen deres var homofil. Alt ser ut til å fungere bra for familien og kjæresten hans. Tror nok det kom som et "sjokk" atsønnen deres var homofil

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Godt at du fikk dem til å godta ham da, jeg tror det er ganske normalt å bli litt sjokka med en gang :)

Lenke til kommentar
Har faktisk opplevd noe av det samme som de foreldrene skriver, eller en venn av meg har det. Etter at foreldrene hadde kommet brasende inn på rommet hans mens han kysset hans kjæreste (i dette tilfellet en gutt), gikk de rett ned på kjøkkenet skrev en lapp og dro på hytta. Han prøvde å ringe dem, men de gadd ikke å ta telefonene. Etter at jeg fikk høre om episoden av kameraten min skjønte jeg at det ikke kunne fortsette slik og tok selv initiativ å ringte til foreldrene hans og spurte hvorfor de dro?

"Ehh, nei assa, han kyssa en annen gutt og ja det er jo ikke akkurat dette vi hadde sett for oss"

Etter en lang samtale (to timer faktisk) greide jeg å overtale foreldrene til å komme hjem igjen og godta at sønnen deres var homofil. Alt ser ut til å fungere bra for familien og kjæresten hans. Tror nok det kom som et "sjokk" atsønnen deres var homofil

:)

Jeg tror nok de fleste hadde reagert slik. Ikke fordi de har noe imot homofile, men heller fordi det er noe som er normalt og unormalt samtidig. Jeg hadde garantert fått ett lite sjokk om jeg hadde funnet ut at noen i min nermeste familie eller vennekrets var homofile. Ikke nok til at jeg hadde dratt vekk og nektet å svare på telefon fra den det gjelder, men det hadde nok tatt litt tid før det hadde gått opp for meg. Har ikke noe imot homofile og kjenner en god del heller spesielle personer, dog ingen homofile med det er fortsatt ganske overaskende hver gang noen jeg har kjent i årevis forteller noe de har opplevd eller at de har enkelte sider ved seg selv som ikke er helt normale.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde jeg vært homofil og fått den meldingen der fra fatter'n eller noe hadde jeg sendt både han og familien til helvete.

Men seriøst.. Er det mulig?!? I Norge?!?

Ja, jeg veit at det har skjedd... Foreldre kan bli skuffet hvis de vil, men skyve seg fra henne!

Hvorfor skulle ikke dette være mulig i Norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...