Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du sendt denne SMS-en til din datter?

Anbefalte innlegg

Jeg og din far kan ikke godta deg for det du er. Vi har lest brevet ditt, men ser ikke noen grunn til å endre vårt standpunkt. Vi vil ikke ha en datter som er lesbisk, og vi vil ikke bli utsatt for rare blikk og kommentarer av naboene. Vi vil ikke si noe om dette til din søster, og håper at du ikke vil henne så vondt at du selv sier noe om dette til henne. Skal vi ha noe med deg å gjøre i fremtiden, så får du ta deg selv i nakken og bli som skikkelige folk! Viss du ikke vil gjøre det, får det bare bli som det blir. Vi vil ikke ha deg som lesbisk!

Hentet fra VGB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg og din far kan ikke godta deg for det du er. Vi har lest brevet ditt, men ser ikke noen grunn til å endre vårt standpunkt. Vi vil ikke ha en datter som er lesbisk, og vi vil ikke bli utsatt for rare blikk og kommentarer av naboene. Vi vil ikke si noe om dette til din søster, og håper at du ikke vil henne så vondt at du selv sier noe om dette til henne. Skal vi ha noe med deg å gjøre i fremtiden, så får du ta deg selv i nakken og bli som skikkelige folk! Viss du ikke vil gjøre det, får det bare bli som det blir. Vi vil ikke ha deg som lesbisk!

Hentet fra VGB.

Hadde jeg vert homofil, og fått en lignendes melding fra familien min, kunne de bare ha hatt det så godt.

Og man er jo stokk dum i hue hvis man ikke skjønner at homofili ikke er noe man velger.

Lenke til kommentar

Det trengs MYE mot å si noe så personlig til sine foreldre, spesielt når du vet at mest sannsynlig så vil de ikke godta det. Denne jenten har faktisk følt så sterkt i seg at dette måtte hun gå ut med, at hun faktisk er villig til å bli hatet av foreldre sine. Det sier litt. Jeg håper virkelig denne jenten er sterk nok til å skjønne at hun er perfekt akkuratt som hun er. Jeg hadde i hvertfall blitt helt knust av en sånn melding. Og sikkert brutt kontakten for en lang lang stund.

Lenke til kommentar

Nei, noe sånt kunne jeg aldri sagt til et familiemedlem, og heller ikke en venn. Jeg har ikke noen homsevenner, men har flere lesbevenner. De er jo totalt normale og bringer ikke særlig mer skam over familien enn om de hadde vært heterofile.

Skammer meg over foreldre som sier sånt til barna sine. Det må være vanskelig nok å komme ut av skapet, om ikke folk skal slå deg med balltre inn igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Huff, det der virket som hyperkristne folk eller noe. No offence altså.

Men nei, jeg kunne aldri ha sendt noe slikt til mine barn. (hvis jeg hadde hatt noen da)

Det er Jehovas vitner og diverse andre som vanligvis kutter all kontakt når de mener noen har syndet, ikke normale kristne, eller hyperkristne som du kaller det. Er ganske lei av at folk skylder alt på kristne. Det finnes unntak, men dette er ihvertfall veldig uvanlig.

Lenke til kommentar
Huff, det der virket som hyperkristne folk eller noe. No offence altså.

Men nei, jeg kunne aldri ha sendt noe slikt til mine barn. (hvis jeg hadde hatt noen da)

Det er Jehovas vitner og diverse andre som vanligvis kutter all kontakt når de mener noen har syndet, ikke normale kristne, eller hyperkristne som du kaller det. Er ganske lei av at folk skylder alt på kristne. Det finnes unntak, men dette er ihvertfall veldig uvanlig.

Kristendommen må ta skylda for slike homofobe holdninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...