morgenutgaven Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Batteriet i nye Macbook Air kan ikke byttes av brukeren selv - og det er dyrest å bytte i Norge. Les mer Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 En jobb for dr-ipod.no? Lenke til kommentar
Dimind Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Vel, Norge er nesten 70% dyrere enn USA, det sier jo litt om hvor enormt overpriset Apple-produkter er i Norge. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Vel, Norge er nesten 70% dyrere enn USA, det sier jo litt om hvor enormt overpriset Apple-produkter er i Norge. Nå tjener vel en gjennomsnittlig nordmann en del mere enn en gjennomsnittlig amerikaner. Faktisk kan vel 70% være et greit tall å ta utgangspunkt i. Utrolig nok har vi mere kjøpekraft enn amerikanerene, så til syvende og sist kan vi bruke mer penger på "dritt" enn de kan der borte On topic: Nå har alltid apple vært rimelig elendig på service, så dette overrasker meg egentlig ikke. Endret 24. januar 2008 av elf_man Lenke til kommentar
kilik Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) 1200 kroner for å bytte batteriet er helt hårreisende når maskinen koster 14,300 kroner allerede og ekstrautstyret er dyrere enn vanlig. Når det gjelder prisforskjeller er ikke det unikt for Apple. En 40 GB PlayStation 3 koster f.eks. 2190 kroner i USA og 3995 kroner i Norge, altså nesten dobbel pris. I USA får man også med Spiderman 3 på Blu-ray gratis. Endret 24. januar 2008 av kilik Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Norge er vel nummer 2 på the econmist Big mac pris index. Så jeg vedder på at prisen er høyere på Island siden de er på første plass. Det man betaler tilsvarer omtrent like mange arbeidstimer i industrialiserte land. Jobber man ca 7 timer så tjener du omtrent nok til å bytte batteriet uavhengig av hvilket industrialisert land man bor i. Endret 24. januar 2008 av Doleo Lenke til kommentar
Sparboresh Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 ...for ikke å snakke om at det fort kan bli dyrt å være uten (sekundær)maskin i fem dager Lenke til kommentar
wiak Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) MAC er bare overpriset PC med fancy operativsystem, ikke noe annet Endret 24. januar 2008 av wiak Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Vel, Norge er nesten 70% dyrere enn USA, det sier jo litt om hvor enormt overpriset Apple-produkter er i Norge. Kan gange USA priser med 8 sånn ca, da har du prisen i Norge MAC er bare overpriset PC med fancy operativsystem, ikke noe annet Nå er ikke Mac en PC da , det er en... Mac Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Det er bra at vi har apple og lignende firma som kan gjøre andre produsenter bedre.Alle vil alltid selge mest og bli best. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hårreisende at en laptop ikke kommer med utbyttbart batteri? hva med dem som trenger å bytte batteri for lengre turer uten strømtilkobling? WheelMan: En Mac er ikke en personlig datamaskin? hva er det da? ett strykejern? kilik: tar du høyde for at dollaren er ekstreemt lav nå eller? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 MAC er bare overpriset PC med fancy operativsystem, ikke noe annetTull, en Mac er en fancy overpriset PC med EFI som bundles med et fancy OS. Nå er ikke Mac en PC da , det er en... Mac Tror poenget hans var at Mac-er er så å si identiske med generiske IBM-kompatible maskiner. Lenke til kommentar
Evert Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Batteriet i nye Macbook Air kan ikke byttes av brukeren selv - og det er dyrest å bytte i Norge. Les mer This article says it's easy and a matter of minutes... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Batteriet i nye Macbook Air kan ikke byttes av brukeren selv - og det er dyrest å bytte i Norge. Les mer This article says it's easy and a matter of minutes... Yeah, but it still voids your warranty... Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 apple finner stadig nye ting å overprise inn i hinsidigheten. what else is new? *venter på at fanboysene skal komme å fortelle oss dødelige at hvis man ser på det fra rett vinkel så koster det akkurat det samme å gjøre det på en vanlig pc, hvis ikke mer* Lenke til kommentar
Evert Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Batteriet i nye Macbook Air kan ikke byttes av brukeren selv - og det er dyrest å bytte i Norge. Les mer This article says it's easy and a matter of minutes... Yeah, but it still voids your warranty... They don't have to know... Just put the original battery back when/if the unit has to go in for service... Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Poenget er nok at en Mac Air ikke er rettet for fjortiser som mekker sine egne spillmaskiner. At det er en dyr laptop i forhold til en generisk fjøl fra f.eks. Dell er kanskje viktige for folk her, det bryr ikke Apple seg om. Deres målgruppe har penger til å betale for denne maskinen. Personlig liker jeg Air. Den er så liten at jeg vil vurdere den som ny laptop. Jeg har gitt opp "slepbare" maskiner som kan fyre opp nyere spill fordi jeg gidder aldri å ta dem med noe sted. Mye mulig det ikke blir Thinkpad neste gang. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) De som tar med seg en lett og liten laptop på farten er vel hyppigst de som evt. vil trenge ett batteriskift? (og da tenker jeg ute i felten). Endret 24. januar 2008 av MrLee Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Noen får rette på meg om jeg tar vannvittig feil her. Større bedrifter som handler internasjonalt bruker euro eller dollar som standard myntenhet, mens vi i Norge bruker vår kjære krone. Og krona vår er veldig sterk iforhold til dollaren nå, ca 5.40 sist jeg sjekka. Problemet her er at kontraktene som blir inngått i dollar/euro skjer gjerne lenge før handlene egentlig går, altså den totale summen er i dollar/euro, ikke kroner. Eksempel: Kontrakten ingås i x dato, handelen skjer i y dato. X dato er verdien på kontraken 1000 dollar, eller 8000 NOK, innen y dato er verdien forsatt $1000 men bare 5400 NOK. 2600 NOK må da taes inn på andre måter for å komme i 0 med kontrakten. Vet ikke om dette kan spille inn i denne situasjonen, men det skulle ikke forundre meg om Apple Norge handler med Apples hovedkontor. Det er i alle fall et kjent problem for norske bedrifter ellers. Note, det kan selvsagt slå andre veien, inngå kontrakt nå og få mer verdi når det gjennomføres. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Poenget er nok at en Mac Air ikke er rettet for fjortiser som mekker sine egne spillmaskiner. At det er en dyr laptop i forhold til en generisk fjøl fra f.eks. Dell er kanskje viktige for folk her, det bryr ikke Apple seg om. Deres målgruppe har penger til å betale for denne maskinen. Personlig liker jeg Air. Den er så liten at jeg vil vurdere den som ny laptop. Jeg har gitt opp "slepbare" maskiner som kan fyre opp nyere spill fordi jeg gidder aldri å ta dem med noe sted. Mye mulig det ikke blir Thinkpad neste gang. Du er en fjomp. poenget er at apple tar seg betalt 1200 kr for en jobb som disimiliss kunne gjort på 3 minutter. at du prøver så godt du kan å forsvare det (elendig forsøk btw) er et fint eksempel på hvor hjernevasket denne sekten er blitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå