Gå til innhold

CTRL+v Thread


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

56] * K-Do is now known as K-DoG

[00:57] * The_Mad_K has quit IRC (Read error: Connection reset by peer)

[00:59] <Hartge> [13-mr big-to be with you-atm]

[01:01] * |oxygen has quit IRC (Quit: zzz?)

[01:03] * Laila` has joined #hw.no

[01:04] * |MuV|AFK has quit IRC (Read error: Connection reset by peer)

[01:07] * Ullsokk is now known as Ull^away

[01:08] * Alf^ii has quit IRC (Read err

 

 

ehhhh .... jaha?...

Lenke til kommentar

Rent magnesium egner seg lite til konstruksjonsmateriale, siden det ikke er spesielt sterkt og lett tar fyr av friksjonen når det bearbeides. Bruksgjenstander i magnesium blir ofte overflatebehandlet mot korrosjon, f.eks. lakkering, kromatering, gummiering. Men i våre dager har magnesium blitt uhyre populært i form av forskjellige legeringer som forbedrer styrken av metallet og gjør det mindre reaktivt. Et manganinnhold gir en gulbrun hinne av mangan-magnesiumhydroksyd som har vanskeligere for å flasse av og gir bedre beskyttelse enn den vanlige hydroksydhinnen. Lettheten gir metallet uvurderlige egenskaper som konstruksjonsmateriale i biler, tog, fly og romfartøyer. Aluminium gir bedre strekkfasthet, sink øker smidigheten og bearbeidbarheten, mangan korrosjonsbestandigheten. Andre magnesiumlegeringer med innhold av zirkonium, thorium, lantanider, silisium, litium, sølv m.m. kan ha spesielle egenskaper som f.eks. høy temperaturbestandighet og kan brukes til spesialiserte formål.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...