Gå til innhold

Noen som spiller Pirates of the Burning Sea?

Anbefalte innlegg

Kjøpte spillet i går, og har spilt litt i dag, tatt noen tutorials osv. Nå blir serverne oppdatert, så da gir det meg litt tid til å lage denne tråden.

Så langt syns jeg spillet er veldig morro, og ikke så veldig ulikt Sid Meyer's Pirates. Så langt har jeg senket to skip, tatt over ett og drept alt mannskapet, og angrepet et fort og drept alle der. Det jeg ser etter nå er flere å spille med, da jeg tror det kan bli litt drygt når jeg begynner å bli vandt til det, hvis jeg ikke har noen å spille med.

Så langt er jeg ennå i byen man starter i, har funnet et auction hus, tailor og folk til å trene meg i diverse skills. Jeg spiller forøvrig som pirat, og de andre man kan velge å spille som er spanjolene, britene og franskmennene.

Grafikken er veldig pen å se på, og skipsferdene over det store hav er morro når man møter andre skip man enten må rømme fra, eller er god nok til å angripe. Det eneste som kan være litt kjedelig er sverdkampene, men det blir nok bedre når jeg kommer litt mer inn i det.

Jeg oppfordrer uansett alle som liker å leke sjørøver å spille dette spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket land og klasse er det lures å være egentlig? Har på følelsen av at det _kan_ bli litt ensformig å spille som pirat, noen som vet noe om dette? Er morro så langt, men er redd det blir ensformig :)

EDIT: Begynner å få det til litt bedre nå. Gjort noen oppdrag til, og bygd meg et varehus, samt at jeg har fått skjøte til en woodcutter jeg kan bygge for å lage materialer jeg kan selge videre :)

Endret av Vrengtpolvott
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å kjøpe spillet online i går, men fikk bekjed om at ordren var satt på vent og måtte verifiseres først. Har ikke hørt noe fra dem enda. Jeg har lest litt og har lyst til å prøve meg som Freetrader, men er usikker på valg av server og land. Å være engelsk er liksom det åpenbare valget, men kanskje man skulle unngå å bare være en til i saueflokken.

--

Luggage

Lenke til kommentar

Spillet ser ikke ut til å være tilgjengelig på station.com for øyeblikket. Etter å ha prøvd to forskjellige visa-kort fikk jeg nå endelig til å kjøpe med Mastercard på Direct2drive. Kanskje jeg skrev noe feil i adresse-infoen som må oppgis i forhold til det som er registrert på kortene, det er ikke alltid like lett å fylle inn norske adresser i amerikanske skjema (f.eks hva skriver man egentlig i et obligatorisk felr for state/province, navn på fylket man bor i?)

Jeg er lite imponert over svaret jeg fikk fra Direct2drive support:

"I sincerely apologize that you've been inconvenienced. Because we are a no-card-present merchant there are conditions under which we restrict purchasing. We are experiencing a problem with verifying your credit card and cannot authorize the purchase under these circumstances. "

Men, nå skal det lastes ned :D

--

Luggage

Lenke til kommentar

Det var noe krøll med betalingen hos meg også. Men på det 3 forsøket gikk det :)

Fikk litt panikk da jeg skulle pakke det ut, siden jeg fikk en feilmelding i winrar om "end of archive" ett eller annet. Men leste på PotBS forumet at man kunne løse det ved å laste ned siste versjon av winzip. Og det fixa biffen!

En annen ting å merke seg er at man legge inn VISA-kort nummeret for å aktivere de 30 gratis dagene man får. Altså i det Sony Station Store innloggingsvinduet som popper opp etter at man starter spillet. Det blir ikke trekt penger fra bankkontoen for det.

Sitter å venter på at spillet patches nå... Og det tar jaggu tid :dontgetit:

Hei.

Jeg har bare et lite spørsmål angående dette spillet. Er det noen månedtlige avgifter man må betale?

Ja. 95kr

Endret av Knugo.
Lenke til kommentar
Har sett videoen fra det gamer, og må si det så arti ut :D

Noen som vet om det finnes noen slike 10-day trial greier slik at man kan prøve det? :)

Når man kjøper spillet skal man få en 14-dagers trial-key som man kan gi bort. Det gjelder kanskje kun dem som kjøper spillet i boks og ikke på nett.

--

Luggage

Lenke til kommentar
Gjerrigknarker ;-)

Koster jo ikke mer enn 2 halvlitere per måned.

De fleste unner seg jo det uten å tenke over kostnadden..

en kinobillett koster 85 kr, et måltid på mcdonalds er ca 60-90kr. så ser ikke helt den 100 kr i måneden er så dyrt, 25 kr per uke. (en brus koster jo fort 15-20 kr) Så enig med deg spillorakelet.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...