rather_ripped Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Jeg slites mellom et par alternativer når det gjelder kjøp av bærbar. Er student ved høyskole, så jeg får bra pris på en HP business notebook 8510p. Jeg kan få den for 8990kr. Men jeg lurer også litt på Dell sine XPS-pcer og har kikka på en XPS m1330. Prisgrensen min er 10k. Dell-en har større harddisk og vanlig vista premium (pluss at den ser bedre ut), mens HP-en har bedre prosessor, er solid, men kommer med vista business. Noen synspunkter, argumenter for/imot her hadde vært supert! Endret 24. januar 2008 av rather_ripped Lenke til kommentar
zonko Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Valget må komme på brunnlag av den bruken du skal ha maskina til. Om du skal jobbe med en del krevende programmer samt noe spill, vil HPen være å foretrekke. Den har en virkelig bra prosessor og skjerm, greit skjermkort og veldig god byggekvalitet. Om du har mindre krav til ytelse og setter bærbarhet som et viktigere punkt, kan XPSen være et alternativ. Lenke til kommentar
rather_ripped Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Sant nok...takk for input. Problemet mitt er nok bare at jeg helst vil ha i både pose og sekk . Skal ikke kjøre noen veldig krevende programmer, men vil gjerne ha god ytelse så jeg kan kjøre noen nyere spill o.l. Var noen som nevnte at vista business skorter litt når det gjelder allmenn bruk? Eller er det ikke noe problem? Nå bør vel kanskje ikke OS være hovedargument for valg av pc da; i hvert fall ikke med tanke på valuta for pengene i denne saken...spørs vel om ikke det blir HP-en. Vanskelig å argumentere mot det tilbudet der Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Forskjellen mellom Vista Business og Home Premium er hovedsakelig Media Center delen og det er ingen forskjell ytelsesmessig eller programmessig slik, eneste er at Windows Spillene som f.eks Kabal må installeres manuelt fra CD. Har vært borti liknende HP maskiner og det er kjempegode maskiner, solide, god oppløsning på skjerm (1680x1050), forhåndsvis kjappe og et holdbart ytre mht riper etc.. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
zonko Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Som Mortis360 er velget av OS nesten uvesentlig. Forskjellen ligger hovedsaklig i at Business ikke har det mediasenteret, men der finnes det tredjepartsprogramvare som erstatter dette. Mange har sine favorittprogrammer, f.eks. Winamp, VLC, som brukes istedet. Du trenger forøvrig ikke innstallere de spillene heller, men de må låses opp noe som gjøres på en enkel måte. Om ytelse til en veldig billig penge er interessant, er HPen et veldig godt kjøp. Lenke til kommentar
rather_ripped Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Da ble det HP gitt...takk for innspill her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå