Gå til innhold

Devil May Cry 4 - Diskusjonstråd


Luchy

Anbefalte innlegg

Dette er faktisk mitt første møte med Devil May Cry, jeg må ærlig si at jeg er litt skuffa.

Styrken ligger absolutt i variasjonsmulighetene i kampene. Men så er grafikken for det første lite imponerende.

 

Jeg er en sånn person som tar meg ekstra tid med å se på ting, som gjerdet rundt fontener osv, og disse ser flate og kjedelige ut etter nærmere inspeksjon. Det er her spillet vil at du skal løpe igjennom kulissene fort og drepe fiender. Men der oppstår problemet for meg;

 

Hvorfor tegne en såpass grafisk pen verden hvis man ikke skal se på den, gjøre noe med den eller tilbringe tid i den? Når man da skal løpe igjennom med de sykt lange skrittene og hoppene til Nero, så tegner hjernen min en svart bakgrunn isteden. Det eneste som står i fokus er deg og fiendene, ikke noe mer. Derfor virker det som et relativt dårlig forsøk på å skildre et spill univers for min del.

 

Nero og Dante syntes jeg forøvrig ser ut som en haug med 80 talls homser, og det fjerner macho faktoren totalt innen troverdigheten. Jeg er en av de som syntes at Cloud, Squall og Final Fantasy mennene ikke ser femi ut, men her i Devil May Cry renner mitt beger over gitt.

 

Det plages også litt av "Japan-forbannelsen" med litt flat monoton lyd og billige "hack and slash" lyder. I tillegg har den en del dårlige kamera vinkler som for eksempel når du går oppe i balkongene og du plutselig ser deg selv fra en helt annen vinkel og mister rettningssansen fullstendig.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er nok ikke bare DanTe som oppfører seg som homo da, for eks Vaan i Final Fantasy 12

Han er ikke den mest maskuline nei, men han spiser jo Tidus fra Final Fantasy X til frokost. Han var så motbydelig at det trakk ned på helhetsutrykket jeg satt igjen med etter spillet.

 

Hvis det er en ting jeg virkelig hater i det spillet, så er det hoppingen.

 

Kan du begrunne hvorfor? Syns hoppingen fungerer utmerket jeg.

Selv om du tar medfart, så hopper han 4 meter rett opp i luften, nesten uten å bevege seg i XZ-planet.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Er ikkje ferdig med 3aren endå. mission 16/?? spiller på medium seff. Men trur 4aren kan bli mykje betre om det har like bra storyline som eg trur det har. Grafikken er grei, omgivelsane er flotte og kombo systemet håper eg blir litt betre med fleire angrep osv. Konge spill, forhåndsbestillt til fri helga mi :)

Lenke til kommentar
Er nok ikke bare DanTe som oppfører seg som homo da, for eks Vaan i Final Fantasy 12

Han er ikke den mest maskuline nei, men han spiser jo Tidus fra Final Fantasy X til frokost. Han var så motbydelig at det trakk ned på helhetsutrykket jeg satt igjen med etter spillet.

 

Hvis det er en ting jeg virkelig hater i det spillet, så er det hoppingen.

 

Kan du begrunne hvorfor? Syns hoppingen fungerer utmerket jeg.

Selv om du tar medfart, så hopper han 4 meter rett opp i luften, nesten uten å bevege seg i XZ-planet.

Det er nøyaktig dette jeg var inne på i mitt tidligere innlegg. Omgivelsene står ikke i stil med Nero.

Måten du manøvrer han på krever et landskap som er mye større enn det som er laget til spillet.

 

Hvorfor i det hele tatt lage en fin trapp når du kan hoppe over hele trappen i ett eneste hopp?

 

I tillegg er substansen til karakteren for "last gen". Du beveger deg kun i 8 vinkler, uten bedre følsomhet i stikka enn det. Og når du løper og stopper så virker det hele kunstig.

 

På Playstation 2 ville dette vært normalt, men nå virker det uferdig. Spesielt hvis du sammenligner det med hvordan Altair beveger i Assassin's Creed.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Det er det som ikke er logisk for meg. Hvorfor beholde animasjonsdelen fra tidligere spill, når du jobber med en helt ny og bedre konsoll?

 

Sier ingenting om det visuelle designet, men måten ting fungerer på. Jeg syntes rett og slett at hvordan du manøvrerer Nero er helt feilplassert i forhold til hvordan brettene er designet.

 

Hvorfor skal han for eksempel hoppe så jævlig høyt, når det ikke er noe å hoppe over? Og når du først kommer til et gjerde som er 4 meter høyt, så går det akkurat ikke å hoppe over det.

 

Hvorfor skal du løpe så sinnsykt fort når en gate bare er 7-8 meter lang og du er igjennom den på et sekund? Når det i tillegg dukker opp fiender, så får du da ikke brukt løpefunksjonaliteten i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Trur nok mye av animasjons delen etc. legger opp til å beholde essenses fra tidligere spill i serien. No har eg ikkje noe forhold til tidligere spill i serien, og har ei spillt denne demoen.

 

Tror heller at de ikke gadd å oppdatere animasjonsdelen. Det er jo prikk likt de andre spillene i serien. Jeg tipper de bare har peiset inn noen nye kulisser, brukt litt skarpere og dypere texturer og dermed laget et spill som er i bunn og grunn prikk likt forgjengerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...