Gå til innhold

Er GF4 MX420 god?

Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Jeg lurer om GF4 MX420 m/DDR er god....Trenger den vifte?

Har prøvd 3DMark 2001SE og fikk 4000p, ikke på min.

Venns pappas PC spes.

Intel 2,26GHz

512mb DDR333

GF4 MX420 64mb DDR

spesiallagd hovedkort med Intel 845G, mATX med 2 PCI ekstra.

Flatskjerm

WD 120gb m/2mb Cache

48x Cd-brenner

16x DVD

220w strømforsyning.

Compaq Evo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke et kort man kjøper for å spille, nei.

ta heller en kikk på radeon9000-serien fra sapphire hvis du er ute etter billigkort...omtrent samme pris, men bedre ytelse, 2d-kvalitet og DirectX-støtte! så det er ingen grunn til å kjøpe billige geforce kort...snakker vi spillkort bør du overveie geforce4 ti-serien og radeon9500/9700.

Lenke til kommentar

Jeg har GF4 MX420, og jeg må si at det kortet er på ingen måte dårlig.

Jeg spiller/spilte AVP2, Battlefield 1942, C&C Gen og Mafia osv osv. Og grafikken kjører jeg sånn midt på treet.

Jeg har tenkt til å kjøpe nytt kort nå, fordi jeg merker at på noen spill hadde det vært fint med litt flere FPS og mindre lagg. Men hvis du ikke vil bruke mye penger og skal kun spille litt av og til (dvs ingen hardbarka spiller). Så er kortet helt greit. (men siden data utviklingen går så fort, ville jeg nok spandert 128 MB med minne)

Det koster vel 600 elns, så du får det du betaler for. Bruker du ca1300 kan du få noe med 128 osv. Men da er det dyrere.

.exe

Lenke til kommentar

Viss du er en spillefyr så håper eg at du styrer veeeeldig laaaangt unna det kortet... Viss du skal spille som kommer i år så må du har bra skjermkort. Til C&C Generals så MÅ du ha bra skjermkort. Eg har akkurat kjøpt meg gf4 4200xp til 1500kr. Eg er veldig fornøyd med det kortet og det er flere gonger bedre en 420.

Men... Viss du ikke er ein person som bruker pcn til spilling så kan du like godt kjøpe eit gf2 kort...

Lenke til kommentar
ta heller en kikk på radeon9000-serien fra sapphire hvis du er ute etter billigkort...omtrent samme pris' date=' men bedre ytelse, 2d-kvalitet og DirectX-støtte! quote']

korreksjon: radeon 9100

bedre og samme pris

basert på radeon 8500 kjernen (det feteste du fikk for et år siden)

Lenke til kommentar

Ville ha kjøpt et kort med Directx9 støtte, som et radeon 9700. Kjør et Mx kort i 3DMark 03 og se hva du har i vente av krav til 3D ytelse om ett år, så kan du sammenligne den scoren med Radeon 9700, eventuelt GF4 Ti4200.

Eller bare se her:

9700: 4000 poeng.

Ti4200: 1500 poeng.

MX: noen hundre poeng.

Slik er realiteten om ett år.

Lenke til kommentar

ta heller en kikk på radeon9000-serien fra sapphire hvis du er ute etter billigkort...omtrent samme pris, men bedre ytelse, 2d-kvalitet og DirectX-støtte! så det er ingen grunn til å kjøpe billige geforce kort

Enig med at man bør unngå Mx serien. Men man bør ikke utelukke Nvidia helt på billigfronten, mange som har geforce3Ti500 128 til en ca 800kr, og det er ikke et dårlig kjøp i forhold til prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...