tomarild Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hallo! Jeg har en PC som brukes til gaming, og trenger littegranne hjelp. Har nettopp kjøpt noen nye greier til mitt system. Fra før av har jeg Intel Core Duo E6600, Corsair TWIN2X 6400C4 DDR 2048 mb CL4, EVGAnForce 680i SLI og en Hiper strømforsyning 730W. Det jeg har kjøpt nå er Intels E6850, samt 2 giga til med RAM. Har også kjøpt en Zalman-kjøler samt litt kjølepasta og sånn. Tingen nå er at jeg trenger hjelp til å bytte ut prosessor og sette inn RAMen, samt at jeg ønsker å overklokke prosessoren til 3,6 eller noe. Den må være stabil. Kunne også tenke meg å sette opp to Samsung Spinpoint 320gb SATA2 i raid0 samt å sette opp en tredje Samsung spinpoint SATA2 som en backupdisk i en "harddrive inclosure" (vet egentlig ikke hva det betyr, men noen har sagt at jeg burde det). Er det noen som har mulighet til å hjelpe meg med dette? Jeg bor i Oslo, og kommer gjerne hjem til deg med PCen. Hilsen Tom A :!: Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hallo! Jeg har en PC som brukes til gaming, og trenger littegranne hjelp. Har nettopp kjøpt noen nye greier til mitt system. Fra før av har jeg Intel Core Duo E6600, Corsair TWIN2X 6400C4 DDR 2048 mb CL4, EVGAnForce 680i SLI og en Hiper strømforsyning 730W. Det jeg har kjøpt nå er Intels E6850, samt 2 giga til med RAM. Har også kjøpt en Zalman-kjøler samt litt kjølepasta og sånn. Tingen nå er at jeg trenger hjelp til å bytte ut prosessor og sette inn RAMen, samt at jeg ønsker å overklokke prosessoren til 3,6 eller noe. Den må være stabil. Kunne også tenke meg å sette opp to Samsung Spinpoint 320gb SATA2 i raid0 samt å sette opp en tredje Samsung spinpoint SATA2 som en backupdisk i en "harddrive inclosure" (vet egentlig ikke hva det betyr, men noen har sagt at jeg burde det). Er det noen som har mulighet til å hjelpe meg med dette? Jeg bor i Oslo, og kommer gjerne hjem til deg med PCen. Hilsen Tom A :!: Å installere CPUen og ram er fantastisk lett. Skal nok gå an å forklare deg hvordan i denne tråden. Skal gjøre et forsøk selv når jeg kommer hjem fra univ. Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Jada... de to tingene skal jeg vel kunne klare selv. Men verre med det andre. ha på snø Takk for godt svar Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Veit ikke hva det er vanlig å gi som kompensasjon for sånt, men for å si det sånn - hvis du trenger den E6600 som skal ut, så kan du gjerne få den som "lønn" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå