Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 I går oppdaget jeg at jeg hadde fått en orm på maskinen min. (Eller det vil si, ikke jeg, de som administrerer nettverket jeg bruker). Jeg fikk beskjed om å kjøre en virusscan, og å formattere maskinen. Installasjonsscdene var forsåvidt relativt lett tilgjengelige, så jeg kjørte nå en scan, fjernet de aktuelle filene så fremt det var mulig, og restartet deretter maskinen med installasjonsdisk nr 1 i. Det var ikke macen min helt klar for tydeligvis, for den sto bare i konstant oppstartsmodus (Eple+den tingen som går rundt og rundt under). Stakkars liten, tenkte jeg, den er sikkert bare medtatt etter alle strabasene, så jeg tenkte ikke så mye over det. Da denne oppstartsskjermen sto og spant selv etter 1 time, var det opplagt at noe ikke var som det skulle. Jeg prøvde også å starte maskinen uten installasjonsdisken inni, med tilsvarende resultat. Noen som har vært ute for liknende/ har peiling på noe jeg kan gjøre for å fikse det selv? Eller kan jeg bare gå med halen mellom beina til Eplehuset først som sist? Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Du husket og holde inne command når du skulle starte maskinen? Har selv akkurat instalert mac OS X på ny da hardisken røyk på maskinen, men var ikke alltid den ville registrer cden (mulig jeg holdt inne knappene for lenge eller kom borti feil knapp...), men så holdt jeg bare inne command tasten (- knappen) og klarte til slutt får den til og starte opp fra dvdplata. De tok også litt tid, men du er sikker på at du holdt inne de rette knappene? Vis ikke så prøvde maskinen og starte opp fra hardisken og vis denne er korupt så vil den jo aldri klarer og starte opp systemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Okei, dette skal prøves med en gang. Tusen takk for hjelpen Er litt for dumt å måtte levere maskinen fra meg i 3-5 uker hvis det bare er noe så enkelt som skal til Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Det funket, etter mye om og men :D Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Bare hyggelig og kunne hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå