magnemoe Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Har en liten krangel gående med komplett / norek. Kjøpte dette kortet. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341391 Hadde ønsket meg et et nytt kort med 2*dvi-i siden jeg har to widescreen skjermer med dvi Dette kortet har 1 DVI-I og en VGA. Mener selv jeg har grunn til å klage. spesifikasjonene mine var pci-e under 1000 kr helst 600-800 kr og 2*DVI-I Komplett svarer at det følger med adapter. Første spørsmål er om dette har noen praktisk betydning. Jeg kjører ca på 1680*1050 oppløsning, skjermene har både DVI-I og VGA inngang. har jeg krav på å bytte og har det noen hensikt. Ønsker å være litt snill mot dem siden jeg også ønsker å bytte inn 2*1GB DDR1 brikker som er ubrukt. Enten kjøpe et bedre skjemkort eller andre deler. ------ Bakgrunn. har et ati 1600pro agp kort som jeg hadde sjangse til å bli kvitt. Tenkte da jeg skulle gi fra meg det og kjøpe et pci-e kort, jeg har hovedkort med både agp og pci-e slot og hadde her sjangsen til en billig oppgradering siden 1600pro kortet er greit nok for den maskinen den skulle inn i. Kortet er er ikke særlig krafig men jeg hadde valget mellom å bytte slik eller å kjøpe et nytt agp kort til den andre maskinen eller ta en liten oppgradering på min egen. Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 vet ikke akkurat hva du har krav på, men når det står 2*DVI vil jeg si det også burde være det, og ike bare adapter. men er vel noe som heter angrerett? burde kunne sende det tilbake bare du ikke har brukt det lenge. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 vet ikke akkurat hva du har krav på, men når det står 2*DVI vil jeg si det også burde være det, og ike bare adapter. men er vel noe som heter angrerett? burde kunne sende det tilbake bare du ikke har brukt det lenge. Har ikke åpnet pakken kortet ligger i så det kan selges som nytt. Er et firmakjøp så jeg har ikke 14 dagers retten. Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 da ble det vel kansje værre. du er sikker på bedriftskjøp ikke har noen angrerett eller lignende? isåffall ville jeg tatt en prat til med komplett, og prøvd å få til noe. det burde jo gå ann å få sendt inn når alt ligger i orginalpaknin ubrukt. synes de burde være litt greie sånn, når de skriver det som det er 2*dvi kontakter og den ene egentlig er VGA + en klump Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 DVI er meir enn ein type plugg, står det 2xDVI så skal det være to DVI-kontakter, feilinformasjon frå Komplett, synest du burde få bytta kortet eller heva kjøpet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 DVI er meir enn ein type plugg, står det 2xDVI så skal det være to DVI-kontakter, feilinformasjon frå Komplett, synest du burde få bytta kortet eller heva kjøpet. Helt enig. Selv om man kan se at det er DVI+VGA på bildet (hvis man forstørrer det), så står det tydelig 2xDVI-I i teksten som beskriver produktet, og det er en feil begått av Komplett. Jeg skjønner ikke hva de har å tjene på å ikke innrømme feilen og la deg bytte til et annet kort ... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 .. du er sikker på bedriftskjøp ikke har noen angrerett eller lignende? Bedriftskjøp er ikke dekket av Lov om Angrerett. Men det synes som om bildet og beskrivelse kan avvike (forutsatt at det i boksen ikke er en overgang). Bildet viser klart 1 x DVI og 1 x VGA. Øvrige butikker med samme vare benytter også teksten "2xDVI-I/HDTV/HDCP" Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Det vanlige er vel å oppgi hvilke utganger som finnes direkte på kortet. Eventuelle overganger eller annet tilleggsutstyr kommer i tillegg. Hvis distributøren eller grossisten/importøren har gjort en feil i "merkingen" av produktet, så burde de være voksne nok til å innrømme det. DVI-I er ikke det samme som VGA + VGA-to-DVI-adapter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå