Ni kon Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Bruker 800 mill på fedmekampen Å være overvektig er ens egen feil mener jeg, men staten legger også til rette for at vi skal være tjukke. Dog reagerer jeg på at målet med kampanjen i uk er: Blant de viktigste målene er å demme opp for overvekt blant barn. Burde ikke målet være å minke antall tjukkaser i samfunnet? Hva mener dere? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg å mener at vi selv har vårt eget ansvar, men så lenge vi stryker i lange baner på dette har staten tatt insjativ... Men slik har det sjedd i norge.... Dårlig tilrettelegging av gang og sykkelveier, enkelte steder er det en dødsfelle og legge av gårde. Brøyting og strøing har kommunene i dag dårlig råd til, og brøyter og strør bilveiene slik at vi som bruker føttene havner på legevakta en etter en... Gatelys er oppskrytt i mange kommuner..... Fet mat er dessverre bilig, og rent kjøtt etc dyrt! For lite opplæring om riktig kosthold i skolen, jeg lærte først dette godt når jeg gikk hotell og næringsmiddel fag og kokkfag.... Trening er oppskrytt på stort sjett alle skoler.... En tid tilbake skulle skoler ha Gymnastik som skulle holde barn og unge i form. Med 2 timer i uka og 10kilo sukker virker ikke dette som ett mål som er overholdt.... Ingen moms på sykkler og annet treningsutstyr, i dag er det 25% For å være med på fritidsaktiviteter må du ha lommebok som tilsier dette. Altså vi med dårlig lønn/trygd etc har ikke nubbsjanse.... +++++++++++++ Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Å få en feit 40-50-åring som aldri har prøvd noe annet til å endre vaner er vanskeligere enn å endre vanene til barna, og med tiden er barna 40-50 år og da er jo målet at de skal være tynne/leve sunt.. Langsiktig planlegging er som oftest best, selv om man helst vil ha resultater på 3 dager. Det er ikke lett å spise og leve sunt nei, før spiste man det som regnes som vanlig norsk mat, og de fleste var arbeidere, bønder eller fiskere, så da var ikke et treningsstudio noe man trengte. Ting endrer seg, får håpe vi får orden på "systemet" før halve verden blir som i USA (og resten sulter). Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Kina er vell på god vei til å ta amerikanerne... foreldrene må lære barna å greie å gå forbi kakedisken som det heter Ikke la barn få is vær gang de vill ha, etc... og stappe i de grønnsaker, grunnen til at mange ikke liker det er fordi man venner på de små tassene det for seint... også er folk fantasiløse, kokt gulerot hver dag er kjedlig Endret 24. januar 2008 av VikinGz Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Se på det som en investering... flere friske og raske folk => mer produktivitet => mer grobunn for kapitalisme => mer grobunn for verdiskapning => win. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Sist jeg sjekket så går ikke folk ned i vekt med at vi tynne sier det er deres egen feil. Det er bare nok et menneske de møter i hverdagen som hjelper til å tråkke ned selvtilliten deres på enda et ultimat low. Syntes det er bra de bevilger penger jeg, det som er vanskelig er jo å få mest mulig ut av dem. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Synes egentlig alle burde ta ansvar selv jeg, enten de er feite eller for tynne, kjører bil eller buss, jobber eller ikke jobber, røyker eller drikker eller har kreft eller andre ting som koster oss skattebetalere flesk! Bare jeg slipper å betale for denne bermen! Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Problemet er jo at det ikke funker. Og det betaler du for den dag i dag. Enten kan vi sitt med pekefingeren og rakke ned på disse folka, og ingenting blir bedre. Eller så kan vi gjøre noe, og bruke pengene på å hjelpe dem før det er for seint. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hva med ungdom på trygd? Det er etter min mening enda verre... Snyltere som aldri har tjent en jævlig krone på egen hånd går rett fra skolen til trygdemisbruk fordi de ikke kan lese og/eller skrive? http://www.p4.no/Story.aspx?id=255054 Og der sitter de og lurer på hva slags jævelskap de skal finne på i dag fordi sofaen er et innmari kjedelig sted å sanke inn penger på? Lenke til kommentar
Theresese Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg syns overvekt er personens egen feil. Jeg skjønner meg ikke på personer som spiser seg fetere og fetere uten å tenke over sine egne vaner, se deg selv i speilet! Det finnes alltid en måte å spise sunt på, uten at lommeboka får anoreksia. Alle vet at suker er skadelig, og at man trenger mosjon. I Norge er det sykkelstier eller en skog i nærheten. Dropp alt med sukkerinnhold. I UK har myndighetene lagt opp til at alle skal bli fete, med å servere sukkerdryppende og feit mat i skolen. Det er ikke noe rart at folk er feite der. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg syns overvekt er personens egen feil. Jeg skjønner meg ikke på personer som spiser seg fetere og fetere uten å tenke over sine egne vaner, se deg selv i speilet! Det finnes alltid en måte å spise sunt på, uten at lommeboka får anoreksia. Alle vet at suker er skadelig, og at man trenger mosjon. I Norge er det sykkelstier eller en skog i nærheten. Dropp alt med sukkerinnhold. I UK har myndighetene lagt opp til at alle skal bli fete, med å servere sukkerdryppende og feit mat i skolen. Det er ikke noe rart at folk er feite der. Skjønner meg enda mindre på folk som faktisk står og beundrer seg selv i speilet og innbiller seg at de er så mye bedre enn alle andre. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Skjønner meg enda mindre på folk som faktisk står og beundrer seg selv i speilet og innbiller seg at de er så mye bedre enn alle andre. Syns det er helt greit jeg at man kan fokusere på seg selv. I alle år har det vært fy fy her i Norge, og det kommer vel av den jævla janteloven. Så jeg syns det er helt ok at folk forbedrer seg og nyter det de ser. Og jeg syns at en veltrent dame eier ei feit sofaugle. Og jeg er IKKE alene Selv har jeg bleka tenna, operert og trener noe inni helvete. Og hvoren jeg går får jeg langt mer positiv oppmerksomhet en sofaslitere og fettberg. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Skjønner meg enda mindre på folk som faktisk står og beundrer seg selv i speilet og innbiller seg at de er så mye bedre enn alle andre. Syns det er helt greit jeg at man kan fokusere på seg selv. I alle år har det vært fy fy her i Norge, og det kommer vel av den jævla janteloven. Så jeg syns det er helt ok at folk forbedrer seg og nyter det de ser. Og jeg syns at en veltrent dame eier ei feit sofaugle. Og jeg er IKKE alene Selv har jeg bleka tenna, operert og trener noe inni helvete. Og hvoren jeg går får jeg langt mer positiv oppmerksomhet en sofaslitere og fettberg. Man gjør vel hva man må Lenke til kommentar
granny Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Skjønner meg enda mindre på folk som faktisk står og beundrer seg selv i speilet og innbiller seg at de er så mye bedre enn alle andre. Syns det er helt greit jeg at man kan fokusere på seg selv. I alle år har det vært fy fy her i Norge, og det kommer vel av den jævla janteloven. Så jeg syns det er helt ok at folk forbedrer seg og nyter det de ser. Og jeg syns at en veltrent dame eier ei feit sofaugle. Og jeg er IKKE alene Selv har jeg bleka tenna, operert og trener noe inni helvete. Og hvoren jeg går får jeg langt mer positiv oppmerksomhet en sofaslitere og fettberg. Jaha? Så det vil si at du altså har vært både sofasliter og fettberg? Siden du har noe å sammenligne med? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Var feit en gang i tiden jeg også granny. Fint om du bytter nick. Får så sykt ekle assiosasjoner i hodet mitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Skjønner meg enda mindre på folk som faktisk står og beundrer seg selv i speilet og innbiller seg at de er så mye bedre enn alle andre. Er det virkelig så provoserende at enkelte personer faktisk liker sitt eget utseende? Hvorfor skal det å mislike speilbildet sitt gjøre deg til et bedre menneske? Jeg vet det er moralsk høyverdig å ha dårlig selvtillit og selvbilde i Norge, men det gjør det ikke mindre latterlig av den grunn. Lenke til kommentar
granny Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Var feit en gang i tiden jeg også granny. Fint om du bytter nick. Får så sykt ekle assiosasjoner i hodet mitt. Det får være ditt problem og ikke mitt..Aner jeg en aldri så liten panikk-alder på vei her Skjønner meg enda mindre på folk som faktisk står og beundrer seg selv i speilet og innbiller seg at de er så mye bedre enn alle andre. Er det virkelig så provoserende at enkelte personer faktisk liker sitt eget utseende? Hvorfor skal det å mislike speilbildet sitt gjøre deg til et bedre menneske? Jeg vet det er moralsk høyverdig å ha dårlig selvtillit og selvbilde i Norge, men det gjør det ikke mindre latterlig av den grunn. Det er vel ikke det det står vel? Man trenger vel ikke rakke ned på alle andre fordi om man er så sykt fornøyd med seg selv? Endret 3. februar 2008 av granny Lenke til kommentar
Mr. Ichkitdze Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Bruker 800 mill på fedmekampen Å være overvektig er ens egen feil mener jeg, men staten legger også til rette for at vi skal være tjukke. Dog reagerer jeg på at målet med kampanjen i uk er: Blant de viktigste målene er å demme opp for overvekt blant barn. Burde ikke målet være å minke antall tjukkaser i samfunnet? Hva mener dere? Ser du ikke den logiske bristen i det siste avsnittet?? Du mener at tiltak mot unge ikke vil føre til mindre overvekt i fremtiden? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Granny De som sitter i sin egen søppeldynge vil alltid føle seg rakket ned på. Leger er ofte flinke til å si ting som de er: eks slank deg! Men om en annen skulle finne på å si det er det plutselig mobbing... TIl siste her: Det er stor forskjell på å demme opp og minske.. Jeg mener absolutt at tiltak mot barn vil fungere i fremtiden, men om målet er å demme opp og ikke minske og på sikt eliminere problemet sier det litt om utgangspunktet til planen her.... Lenke til kommentar
granny Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Granny De som sitter i sin egen søppeldynge vil alltid føle seg rakket ned på. Leger er ofte flinke til å si ting som de er: eks slank deg! Men om en annen skulle finne på å si det er det plutselig mobbing... TIl siste her: Det er stor forskjell på å demme opp og minske.. Jeg mener absolutt at tiltak mot barn vil fungere i fremtiden, men om målet er å demme opp og ikke minske og på sikt eliminere problemet sier det litt om utgangspunktet til planen her.... Tror du må forklare hvorfor den var til meg jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå