Gå til innhold

Bra PSU til mitt oppsett - hvor kraftig må den være?

Anbefalte innlegg

Oppsettet mitt er her:

Q9450 som skal overklokkes på luft

8 GB RAM

2 stk club 3D 3870

4 stk Samsung F1 1TB + flere disker etterhvert og en diskkonttroller.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58581

Har satt inn to forslag til PSU

Thermaltake toughpower 850

Corsair 750

Om stømforbruk er jeg usikker på hvordan jeg skal forstå det som står på skjermkortets produktsider (club 3D 3870):

"CrossFire requires 650Watt High Quality powersupply with 2x 6-pin PCI-E dedicated graphics power cables". Er det bare for skjermkortene??

Hvis det er det så kommer prosessor Q9450, som bruker ca 50W og mer ved OC. I tillegg kommer 4 og etterhvert flere harddisker (Samsung F1 1 TB), og de bruker Power Requirements Voltage +5V±5%, +12V±10%

Spin-up Current (Max.) 2.4 A

Seek (typical) 8.6 W

Read/Write (typical) 7.9 W

Idle (typical) 7.7 W

Hvis jeg legger sammen dette kommer jeg fort over 700W hvis jeg forstår dette riktig da?

Kanskje jeg bør gå for en Toughpower eller tilsv på 1000-1200 W, men det virker utrolig mye...??

Vil gjerne ha råd både om størrelse og hva som er bra og rimelig stille.

Endret av Gurgalmei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppsettet mitt er her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=58581

Har satt inn to forslag til PSU, og har også lurt på Gigabyte Odin. Jeg har en MIST, 500W, ATX 2.2, 20/24 pins, Rev.3, men innbiller meg at den blir litt liten.

Ser for meg at jeg bør ha en PSU rundt 750 W, men vil gjerne ha råd både om størrelse og hva som er bra og rimelig stille.

Skal klokke så mye jeg klarer på luft, og får nok flere disker etterhvert og muligens en diskkontroller.

Hej

Jag skulle nog välja ett zalman eller ett antec både bra o tysta

Lenke til kommentar
Det er en del ting som kan sies med tanke på enkelt og splittede rails, SPCR skrevet litt om dette.

Uansett, når det gjelder strømfordeling, så er en enkelt rail en fordel. Punkt 8 her beskriver også noe av dette.

Det er forøvrig nok av juice på Toughpowers 12V-linjer til at de holder helt fint til alt mulig, så hva du velger er nok like greit.

Takk for linker Smirnoff, det var nyttig. Ut fra dette så virker Corsair som det riktige valget - hvis den er kraftig nok?? Er usikker på hvordan jeg skal forstå det som står på skjermkortets produktsider (club 3D 3870):

"CrossFire requires 650Watt High Quality powersupply with 2x 6-pin PCI-E dedicated graphics power cables". Er det bare for skjermkortene tro??

Hvis det er det så kommer prosessor Q9450, som bruker ca 50W og mer ved OC. I tillegg kommer 4 og etterhvert flere harddisker (Samsung F1 1 TB), og de bruker Power Requirements Voltage +5V±5%, +12V±10%

Spin-up Current (Max.) 2.4 A

Seek (typical) 8.6 W

Read/Write (typical) 7.9 W

Idle (typical) 7.7 W

Hvis jeg legger sammen dette kommer jeg fort over 700W hvis jeg forstår dette riktig da?

Kanskje jeg bør gå for en Toughpower eller tilsv på 1000-1200 W, men det virker utrolig mye...??

Endret av Gurgalmei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...