Gå til innhold

Stablebart fra D-Link

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er meningen at en kan overføre skjermbilde over store avstander da? Eller har HDMI også annen anvendelighet i denne sammenhengen?

Finnes det mye PoE utstyr som kan hektes på slike svitsjer?

Måtte bare dra litt på smilebåndet av den første setningen din :)

HDMI har høy båndbredde, og egner seg derfor for å overføre mer enn bare bilde. Her brukes det jo til stacking av switcher, altså ekstra rask kommunikasjon mellom switchene.

Man kan få mye rart med PoE, her på jobben har alle AP'er og ip-telefoner det. samt et par webkameraer.

Lenke til kommentar

Ja, det er ikke så lett alltid når en ikke har innsikt på ting. Takk for tilbakemelding. Alltid greit å lære seg litt nye ting. :thumbup:

Oops, har det lurt seg inn ett overflødig ord.

sammenhengen

:blush:

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg tar en rask kikk på andre 24-portere og lurer på hva som gjør den enkleste modellen til 4500 kr verd prisen over de langt billigere konkurrerende løsningene? Har de billigere modellene redundans? Hvordan er den interne ytelsen ved bruk av full båndbredde på mange porter samtidig?

Kan dette være noe for en liten HPC-klynge?

Spiller Jumbo frames noen rolle for ytelsen i HPC-sammenheng?

Lenke til kommentar
Dette virker som en veldig lur løsning. Hvis man en gang i framtiden finner ut at man skal koble sammen to svitsjer, trenger man ikke kjøpe dyre spesialkabler som kanskje har lang leveringstid. En HDMI-kabel får man kjøpt på en hvilken som helst TV-sjappe.

trodde det var vanlig med fiber i mellom....

hva er maks dataoverføringshastighet på hdmi da?

Lenke til kommentar
Finnes det mer billig nettverksutstyr (svitsjer, nettverkskort osv) med HDMI tilkobling? Hvis det gjør det så kan det jo være et alternativ til dyr fiber i HPC-klynger.

Billigste måten å få 10GbE på for tiden er vel HP blade.

http://h18004.www1.hp.com/products/blades/...bl-c/index.html

http://h18004.www1.hp.com/products/servers...512m/index.html

Men som helhet er det vel alt annet enn billig. Sett i sammenheng med Desktop maskiner og disse D-link svitsjene. Du kan imidlertid få absurd mye ethernet båndbredde mellom serverne dine. De som er fullhøyde kan vel ta 4 stykk dual link 10GbE NIC, men det er neppe en fornuftig kombinasjon.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Prisene fra HP er mye høyere enn jeg vil ut med for dette HPC-systemet. Jeg får nok satse på andre løsninger. F.eks bruk av flere Gbit-porter.

Jeg har ikke sett nøye på valgmulighetene ennå men regner med det blir 4-8 stk a la HP Proliant DL 185, 165 G5 eller Dell Poweredge 1950 III eller noe sånt. Budsjettet er begrenset til 100' inkludert nettverk, UPS, lisenser til Suse Enterprise osv. Ledig rack har vi fra før.

Lenke til kommentar

Spraakraad, den skal jeg huske. Spraaakende fint. Må bli obligatorisk på alle norske radiokanaler! :whistle:

Norsk Spraakråd. De generer nok noe støy, med sånne fortreffelige avgjørelser som å inkludere sørvis i skriftspråket vårt (fornørskning av det engelske ordet: service).

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...