ladybug Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei I det siste har jeg blitt "hekta" på Fear Of A Blank Planet av Porcupine Tree. Jeg simpelthen digger den låta. Nå vil jeg gjerne høre på andre låter, som kanskje kan ligne litt, men jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne å lete. Hvis dere har noen tips/ anbefalinger til meg, så hadde det vært flott Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Mulig at prosjekter som www.pandora.com kan hjelpe deg å finne musikk med lignende kvaliteter. Nå har jo pandora for en tid tilbake blitt utilgjengelig for oss i Norge da, men hvis du setter opp en proxy så kommer du fortsatt inn å får hørt på musikk der. Ellers så kan du jo prøve ut www.di.fm Noe av det samme som pandora. wikipedia er en god resurs for å finne info om band og artister i alle sjangre. Prøv å lytt til andre band i samme sjanger. Progressiv Rock / Metal. Edit: Nå er ikke jeg så kjent innenfor prog sjangern, men kanskje band som Rush, Dream Theater, Tool, Opeth(?)kan være verdt å sjekke ut, hvis du liker prog rock. Opeth kan være litt sært mtp at de blander death og progressive metal. Men absolutt verdt å sjekke ut. Endret 24. januar 2008 av Black&White Lenke til kommentar
ladybug Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg er egentlig ikke into prog rock i det hele tatt, så jeg har ikke hørt noe særlig på noen av de du nevner, men det skader aldri å sjekke dem ut Takk for de andre tipsene dine også, jeg kommer absolutt til å ta en titt. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Du har kontroll på alt PT har gitt ut? Låta "Deadwing" er jo skummelt lik. Ellers vil jeg gratulere deg med å ha funnet et så unikt band som PT, og dytte deg i retning av progarchives.com. Siden har streaming radio, så klikk deg litt rundt og sjekk ut forskjellige artister. Et godt tips er jo å starte med albumene som har høyest gjennomsnittsrating (vurderes av brukere av siden), du finner nok noe du liker. Og et konkret bandtips til slutt: Abigail's Ghost Endret 24. januar 2008 av JLa Lenke til kommentar
ladybug Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Takk for tipsene Har funnet noen fete låter nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå