Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvorfor er Svalbard "fristed"?
For å få folk til å bo der ;-)

De har lavere mva, muligens fritt på noe, men samtidig er enkelte levekostnader betydelig høyere der. Det vokser lite frukt på Svalbard, og det er dyrt å få det sendt. Selvfølgeligheter som melk, må flys opp, noe som koster penger... Vet ikke hva det koster nå, men det ligger så vidt jeg vet godt over 20kr/l for lettmelk.

Går helt fint, drikker ikke melk...

Men om de som bor oppi der har unntak fra moms så er vel det vel bare for de å ta opp bestillinger fra oss da :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har lavere mva, muligens fritt på noe, men samtidig er enkelte levekostnader betydelig høyere der. Det vokser lite frukt på Svalbard, og det er dyrt å få det sendt. Selvfølgeligheter som melk, må flys opp, noe som koster penger... Vet ikke hva det koster nå, men det ligger så vidt jeg vet godt over 20kr/l for lettmelk.

Men om de som bor oppi der har unntak fra moms så er vel det vel bare for de å ta opp bestillinger fra oss da :D

Er ikke så enkelt nei,da må du la varen ligge der ca 3 år for å slippe moms ved innførsel til Norge .

Lenke til kommentar

Er ikke så enkelt nei,da må du la varen ligge der ca 3 år for å slippe moms ved innførsel til Norge .

Bare å henge kamera rundt halsen og ta flyet ned det, problem solved.

Akkurat som vi alle gjør når vi handler slikt i utlandet. Ingen som stusser om jeg har med to kamerahus, 2 blitser, 3 kompaktkamera og 8 objektiver på tur med familien :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...