Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Isolert sett ja.

Samtidig så vil de vel hevde at teknologien har blitt bedre, slik at færre fotoner blir mistet i mellomrommet mellom pixler, at tap i elektronikk/ADC er redusert, og man kan jo alltids "slå sammen pixler" i postprosessering så lenge eksponeringen er grei og det er foton-støy som innfører støy?

-k

Skjønner ikke hva en skal med 12,4M pixel? Allerede 6M pixel rekker til forstørrelse i A1!

Så åffor ikke bruke teknologien til forbedring av billed kvaliteten på 8M pixel?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva en skal med 12,4M pixel? Allerede 6M pixel rekker til forstørrelse i A1!

Så åffor ikke bruke teknologien til forbedring av billed kvaliteten på 8M pixel?

Skyld på dumme forbrukere (som skal ha "min er større enn din") og overivrige markedsførings-nisser.

Men jeg vil vel ikke si at 6MP holder til A1. A3 derimot - da holder det med 6Mp.

Tom

Lenke til kommentar

Noen som har funnet en bilde sammenligning mellom 400d og 450d?

Om forskjellen der ikke er større enn mellom 350d og 400d, blir det neppe noen oppgradering av kamerahus for meg.

Hadde ett ørlite håp om at de hadde funnet en bedre løsning for IR til fjernkontoll

Lenke til kommentar

Canon og alle andre produsenter med kommersiell suksess produserer produktene folk vil ha, ikke nødvendigvis de produktene jeg og du og Canon mener at de trenger.

-k

Lenke til kommentar
Noen som har funnet en bilde sammenligning mellom 400d og 450d?

Om forskjellen der ikke er større enn mellom 350d og 400d, blir det neppe noen oppgradering av kamerahus for meg.

Hadde ett ørlite håp om at de hadde funnet en bedre løsning for IR til fjernkontoll

side 1 i denne tråden :)

Rart at ikke akam nevner denne nyheten Canon 450D) på forsiden, :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Ser japan foto allerede har det på sin side.

Canon Eos 450 med Canon EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS kr 7999.-

http://www.japanphoto.no/

Ser også at den linsen får bra kritikk i test .

http://www.photozone.de/Reviews/Canon%20EO...-review?start=2

Hvis grepet er blitt bra og bildebrikka holder mål, så er nok dette en mye bedre tilbud enn 400D var.

Tom

jepp i tillegg kommer jo et helt nytt batterigrep med plass til 2 av de nye batteriene, det lover jo godt.

http://www.dpreview.com/news/0801/08012404...450dhandson.asp

Lenke til kommentar

Blir spennende tider i denne prisklassen nå.

Når 450d bare koster litt mer enn 400d idag, skal det bli gøy å se hvordan prisen på 400d utvikler seg.

Også med Pentax sine nye kameraer vil kanskje k10d legge seg ned mellom canon 400d og 450d?

Bra for oss som vurderer kjøp

Lenke til kommentar

Når 450d bare koster litt mer enn 400d idag, skal det bli gøy å se hvordan prisen på 400d utvikler seg.

Også med Pentax sine nye kameraer vil kanskje k10d legge seg ned mellom canon 400d og 450d?

Jepp og jeg er en av dem som bevist har avventet kjøp, i hovedsak med tanke på 450D og event en erstatter for D80

Lenke til kommentar

Jepp og jeg er en av dem som bevist har avventet kjøp, i hovedsak med tanke på 450D og event en erstatter for D80

Jeg også har ventet :dribble:

Er egentlig ganske usikker på hva som er lurt. Jeg er jo forholdsvis på amatør-nivå kanskje en 350D på utsalget er like lurt? 3" skjerm trenger jeg ikke og 12 megapixler har jeg heller ikke bruk for. Vanskelige greier, vil liksom ikke legge alt for mye penger i det - nok folk på finn.no som prøver å selge brukte kamera for mest mulig penger. (Lite brukt kamera billig til salgs)

Lenke til kommentar

Liten kommentar til det med SD eller CF kort...

Er jo naturlig å tro at bare de lavere modellene vil bruke SD,

da hastigheten på disse bare er halvparten av de raskeste CF kortene.

Semi-proff og proff kameraer vil nok fortsatt benytte CF som standard.

Dette er kanskje dumt for alle som gjerne vil gå fra 350D eller 400D til 450D,

men prosentvis andel av disse er nok uhyre mye midre enn de som går fra

kompaktkamera til billig speilrefleks, noe som er en klar trend om dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...