Gå til innhold

Kor lenge vil Xbox360 "vare"?


aspic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis den holder i 3-4 år har den et år igjen, så det er tull. Kanskje dere mente fra idag? Da har konsollen en levetid på mellom 8 og 10 år, slik som PS3 til $ony.

 

Man kan ikke sammenligne med Xbox1 siden den var MS sitt første forsøk på konsollmarkedet. X360 er mer helstøpt og favner bredere enn Xbox1. Tror ikke du skal nøle med å handle.

Når det er sagt er PS3 det beste kjøpet nå. Her får du Blue-ray, innebygd wifi og hd som standard. MS vil etter all sannsynlighet forsette å gi ut nye forbedrede modeller i lang tid ennå, mens PS3 er "ferdig" i den nedstrippede utgaven som foreligger nå. Det vil nok komme en slim med tiden. I tillegg vil PS3 sin spillpark i 2008 bli mye bedre enn den er nå.

Velger du X360 har du likevel mange gode spill å se fram mot, og tilbake på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Microsoft har vel nevnt at de ønsker en like lang lifecycle på Xbox 360 som Sony har hatt med sin PlayStation 2, så det er mange år med gode spill igjen på platformen.

Lenke til kommentar

Pr nå ønsker MS å skape et inntrykk av lang levetid, naturlig nok, for å få flest mulig til å kjøpe konsollen. Så sier det plutselig pang, og de lanserer sin Xbox 1080 julen 2009, men dette er det ingen som vet utenom jeg.

 

Kjøp en 360, kos deg med den, det er en fantastisk konsoll. Den har fremdeles ikke nådd sin tekniske peak, så da kan du være helt trygg på at du gjør et godt kjøp.

 

"Den som venter i teknologiens verden venter forgjeves."

Lenke til kommentar

med tanke på at halo 3 var for stort og grafikk krevende at den ikke kunne kjøres i 720p (det kjøres i 576p) så ser jeg ikke for meg at halo 4 vill komme til denne konsollen... evt så blir ikke grafikken noe spesielt forbedret. Samt vill vell microsoft inn med en consol som greier lik grafikken på vista med dx10. Viss man ser spilla på xbox 360 ligner de på dx9 grafikken.... og det har jo kommet ut at det jobbes med en etterfølger...

Lenke til kommentar
med tanke på at halo 3 var for stort og grafikk krevende at den ikke kunne kjøres i 720p (det kjøres i 576p) så ser jeg ikke for meg at halo 4 vill komme til denne konsollen... evt så blir ikke grafikken noe spesielt forbedret. Samt vill vell microsoft inn med en consol som greier lik grafikken på vista med dx10. Viss man ser spilla på xbox 360 ligner de på dx9 grafikken.... og det har jo kommet ut at det jobbes med en etterfølger...

 

Xbox 360 har teknologi som tilsvarer DX10, det er ikke DX10, men tilsvarer det. Så grafisk sett skal man ikke se store forskjellen på Vista DX10 og Xbox 360.

Lenke til kommentar
Xbox 360 har teknologi som tilsvarer DX10, det er ikke DX10, men tilsvarer det. Så grafisk sett skal man ikke se store forskjellen på Vista DX10 og Xbox 360.

Skulle likt å se Crysis-grafikk på 360/PS3 gitt. Tror ikke det skjer.

 

og det har jo kommet ut at det jobbes med en etterfølger...

Hvor har du det fra?

Endret av Amored
Lenke til kommentar
med tanke på at halo 3 var for stort og grafikk krevende at den ikke kunne kjøres i 720p (det kjøres i 576p) så ser jeg ikke for meg at halo 4 vill komme til denne konsollen... evt så blir ikke grafikken noe spesielt forbedret. Samt vill vell microsoft inn med en consol som greier lik grafikken på vista med dx10. Viss man ser spilla på xbox 360 ligner de på dx9 grafikken.... og det har jo kommet ut at det jobbes med en etterfølger...

Halo 3 er 640p, ikke 576! :)

Lenke til kommentar

Det ville jo vært naivt å tro at ikke MS jobber med en ny konsoll, det arbeidet var sikkert påbegynt før 360'en kom ut. Men å få noen offisielle uttalelser på dette er selvfølgelig umulig da dette er bedriftshemmeligheter og langsiktige strategier.

 

edit: Kjøp deg en 360 du og ikke bekymre deg for hvor lenge den varer, den varer akkurat like lenge som PS3 gjør.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Når det er sagt er PS3 det beste kjøpet nå. Her får du Blu-ray, innebygd wifi og hd som standard.

 

Eh. Det kan vel diskuteres. Rent hardwaremessig kommer du nok billigere ut av det hvis du velger PS3. Men har du først og fremst tenkt og spille spill på den ville jeg helt klart valgt 360, med mindre du er totalt frelst av et av de få PS3 ekslusive spillene.

 

Jeg for min del har både 360 og PS3. 360 har jeg 20+ spill til og bruker Mediacenter til å streame filmer (gjerne i HD) til min videkanon. PS3 har jeg ingen spill til. Den støver foreløpig bort mens jeg venter på MGS4 (som forøvrig er det eneste spillet på PS3 horisonten som jeg er interessert i). Dette er selvfølgelig bare mitt eksempel, men det er helt klart at X360 foreløpig har et mye bedre og bredere spillbibliotek og online-tjeneste, og kommer de til å ha en god stund fremover også.

 

MS har sagt at den foreløpige planen er at X360 skal vare i ca. 8 år. Dvs. 6 år til.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

jeg ville valgt ps3 i dag

Du får med blu-ray spiller, som i dag har begynt å fått stort utvalg. Du får selve spillekonsolen, en konsol som kommer til å vare lenggggeeee....

du får muligheten til å installere linux, og du har muligheten til å streame filmer etc fra pc i programvare som følger med, og enda mer avansert i linux. ++++++

Spill er vell det eneste du taper på... men må ikke glemme at ps3 har holdt det at alle spill skal komme i HD (min 720p) MS lanserte sitt største spill Halo3 og greide ikke å levere i det lovende kvaliteten, altså ingen spill skulle leveres med mindre enn 720p

 

har du en god pc og linux på ps3 kan du spille dataspill i sofakroken

http://streammygame.com/smg/index.php

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...