Gå til innhold

Frihet - Norge VS USA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faktiskt blir en fattig i USA ofte regnet som middelsklasse i vest-Europa.

Kan du vise til data som IKKE kommer fra en høyreradikal tenkesmie som viser det?

Feil kar å spør om ordentlig kilder fra.

Hvorfor avsporer du. Du har ikke noe her å gjøre.

Saken er fortsatt at den studien du viser til, er rimelig kontroversiell, og den kommer fra en kilde som ikke er i nærheten av å være nøytral. Mesteparten av resultatet ble skapt ved å regne på finurlige måter, samt sette likhetstegn mellom de fattige og de svarte i USA, noe som rett og slett ikke blir riktig, da det også finnes en stor svart middelklasse. Tyve prosent av de svarte er fattige mot ti prosent av de hvite. Det blir derfor for dumt å sette likhetstegn mellom de fattige i USA og de svarte i USA.

Lenke til kommentar
Det er ett helvetes pes å bli rik i USA også... :roll:

Det er lettere. Det vil heller ikke være en haug med folk som fordømmer deg og formuen din, samt prøver å frata deg din rett på å ha den.

Jeg vil foresten også tro at en på 2/10 på fattighetsskalaen i USA (der 10 er rikest) vil være rikere enn en på 2/10 på fattighetsskalaen i Europa. Det eksisterer mange Europeiske land, ikke bare Norge og Luxembourg. USA's GDP pr. innbygger er uansett rimelig høy, på linje med Norge sin, men forskjellene er større.

Lenke til kommentar
Faktiskt blir en fattig i USA ofte regnet som middelsklasse i vest-Europa.

Kan du vise til data som IKKE kommer fra en høyreradikal tenkesmie som viser det?

Feil kar å spør om ordentlig kilder fra.

Hvorfor avsporer du. Du har ikke noe her å gjøre.

Saken er fortsatt at den studien du viser til, er rimelig kontroversiell, og den kommer fra en kilde som ikke er i nærheten av å være nøytral. Mesteparten av resultatet ble skapt ved å regne på finurlige måter, samt sette likhetstegn mellom de fattige og de svarte i USA, noe som rett og slett ikke blir riktig, da det også finnes en stor svart middelklasse. Tyve prosent av de svarte er fattige mot ti prosent av de hvite. Det blir derfor for dumt å sette likhetstegn mellom de fattige i USA og de svarte i USA.

Først må jeg gi noen kilde før du kan diskutere den.

Lenke til kommentar
Først må jeg gi noen kilde før du kan diskutere den.

Det er faktisk veldig åpenbart hvilken studie du sikter til. Det er den "studien" Timbro kom med for en stund siden. Det er jo slik at høyreradikale tar alle sine meninger direkte fra ting de finner på internett.

Lenke til kommentar
Har hørt at man må være innendørs etter 11 hvis man er under 16 i USA? noe lignende vertfall.

Kan stemme ja, men varierer ofte fra stat til stat.

Man kan ikke kjøre bil uten en som har fyllt 18 eller klokken elleve.

16 er aldersgrense i fleste stater for å kjøre bil, 18 for å kjøre etter klokken 11.

Lenke til kommentar

Det er feil, SurfingElite. Kommer helt ann på hvilken stat man bor i. I de fleste stater kan man kjøre bil selv etter klokken 11 som 16 åring. I North Dakota kan man til og med kjøre bil når man er 14 år så lenge man kun bruker foreldrene sin bil og holder et par andre restriksjoner. Det er faktisk noen får stater som har en slik 14-års ordning.

Men ja, friheten i USA har blitt innskrenket av sikkerhetsgrunner, men dette kommer tilbake igjen. Det er foresten bullshit at man må være innendøres om man er under 16 i USA. Det er så mye bullshit som du får det. Har vært i USA flere ganger og det dere sier nå er ren oppspinn og overdrivelse.

Lenke til kommentar
Det er feil, SurfingElite. Kommer helt ann på hvilken stat man bor i. I de fleste stater kan man kjøre bil selv etter klokken 11 som 16 åring. I North Dakota kan man til og med kjøre bil når man er 14 år så lenge man kun bruker foreldrene sin bil og holder et par andre restriksjoner. Det er faktisk noen får stater som har en slik 14-års ordning.

Hva er det jeg skrev som er feil?

Jeg skrev de FLESTE stater. Har hvertfall hvert slik i de 3 statene jeg har vært i.

Lenke til kommentar

Sikker på dette?

Michigan: Children under 16 cannot be out on any roads, public places, or buildings between 12:00 am and 5:00 am without a parent

Dallas: prohibits persons under the age of 17 from being present in a public place or establishment between 11 p.m. and 6 a.m. on weeknights and between midnight and 6 a.m. on weekends.

California: Minors cannot be out on any roads, public places, or buildings past 11:00pm between the days of Sunday and Thursday.

These curfew laws, as of January 1,2007

Endret av SurfingElite
Lenke til kommentar
Det er foresten bullshit at man må være innendøres om man er under 16 i USA. Det er så mye bullshit som du får det. Har vært i USA flere ganger og det dere sier nå er ren oppspinn og overdrivelse.

Her i Colorado blir du arrestert om du er under 18(ikke 16) og du er ute etter klokken 11 om kvelden. Du synes kanskje det horest ut som en sovende lov, men tro meg, den blir praktisert. Og fra hva jeg har hort er det slik i de fleste stater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...