Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Symptomer for dyspepsi/halsbrann men ingen diagnose?

pandabamboo

Anbefalte innlegg

Er det noen andre enn meg som ikke får en bestemt diagnose etter å ha tatt gastroskopi og alt det som trengs for å diagnosere en magesykdom? Jeg har symptomer som kvalme, sur/brennende følelse i mageregionen, raper/masse lufti magen og føler rett og slett ekstrem ubehag i øvre del av magen. Men ingen diagnose. Virker som om legene nesten har gitt opp. Vet ikke hva jeg kan gjøre selv da, når tilogmed legene har gitt opp på meg. Er 19 år og syns det nesten bare r voksne som har den 'sykdommen'.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har hatt nesten det samme. fikk heller ikke noe diagnose

Jeg synes du skal ta deg ennå en tur til legen, be han skrive ut noen syredempende ( NEXIUM) tabletter . har du for mye magesyre vil du få kvalme.hvis han ikke vil skrive ut noen medesin til deg, kan du ta deg en tur på apoteket og snakke med de, du får mye av syredempende tabletter uten resept.

spis lite og ofte, spis mye fiber og drikk mye. hold deg unna røkt mat og melkeprodukter i noen dager , se om dette hjelper.

når jeg sier drikk mye, mener jeg vann, ikke brus og saft. Farris kan du prøve , men vær litt forsiktig med dette, da det er kullsyre i den.

hvis du drikker masse vann vil kroppen sette igang en renselses prosess selv, dette kan ha posetiv virkning på magen din. bland gjerne noen sitrondråper i vannet, sitron hjelper også mot kvalme.

Selv drikker jeg ca 2-4 liter vann om dagen. ikke melk og ikke brus, bare noe biola et par ganger i uka. jeg hadde prob med sure oppstøt og halsbrann tidligere, men det er borte nå.

Røyker du??? hvis du gjør det, prøv og slutt eller reduser. nikotin setter fart på magen, begynner å produsere magesyre.

Endret av audifreek
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd all slags medisiner på respet og uten. Ingenting fungrere. Har også vært hos legen tusen ganger allerede og tatt masse prøver fra laktoseintoleranse prøve til gastroskopi og blodprøve. Ikke noen tegn på noe som helst galt.

Fant ut at jeg var laktoseintolerant, og at kanskje det var hele roten til halsbrann symptomene mine.. men ironien er den at jeg ikke liker/spiser melkeprodukter i det hele da.. såe ja.

Jeg har også lest tusen sider om dyspepsia, halsbrann, GERD osv.

Jeg innbiller meg ikke symptomene, for de er der, det kan jeg love deg.

Lenke til kommentar
Hei.

Hva var svaret til Gastroskopien? Ble det gitt henvendelser til en gastroenterolog?

vaio ;)

Svaret var at alt var fint.

Men det var litt rart da, fordi gastroskopien min bare varte i sånn maximum 10 sekunder eller noe. Faren min utførte også en gastroskopi året etter og han sa at hans varte i 5 min eller noe. Så leste jeg at 5-10 min er vanlig...

Lenke til kommentar
Hei.

Hva var svaret til Gastroskopien? Ble det gitt henvendelser til en gastroenterolog?

vaio ;)

Svaret var at alt var fint.

Men det var litt rart da, fordi gastroskopien min bare varte i sånn maximum 10 sekunder eller noe. Faren min utførte også en gastroskopi året etter og han sa at hans varte i 5 min eller noe. Så leste jeg at 5-10 min er vanlig...

Beskriv selve opplevelsen. Hvordan så gastroskopen ut?

Ble det gitt henvendelse til gastroenterolog? (Mage og Tarmspesialist)

Lenke til kommentar
Det lese ut som du har fått en thoracoskopi, enn gastroskopi. Satt du oppreiste da undersøkelsen skjedde?

Rart svar. :hmm: Vet du hva en thorakoskopi er?

On topic: Hos de fleste som har slike plager, finner man dessverre ikke noe. Vet ikke hvor mye du er utredet, men i mange tilfeller er det ikke noe annet å gjøre enn å lære seg å leve med plagene, og håpe at de blir bedre etterhvert. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...