pandabamboo Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Har opprinnelig Windows Vista. Installerte nylig Ubuntu Linux og fikk formatert en av de to driverne mine. Nå etter at jeg har reinstallert BitLord/utorrent i Windows vil ikke noe som helst lastes ned. Internettet og connection er helt dødt på BitLord, men selve internettet fungerer perfekt! Har det noe med at Proxy-delen inne på Instillinger står blankt eller? Håper på svar. Takk. Endret 24. januar 2008 av pandabamboo Lenke til kommentar
Rambob Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Proxy delen skal vel stå på blankt. Hvis torrent-programmet er avhengig av at du har åpen en port i routeren må du skrive ip-en din in i IE og logge deg inn på routeren for å åpne en port. Har selv hatt lignende problemer ved at DL har funket dårlig/eller ikke i hele tatt på grunn av Brannmur. Lykke til Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 kan ikke du sjekke om den klarer det fra ubuntu da. så ser vi fort om problemet ligger i windows eller ruter. Lenke til kommentar
pandabamboo Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) kan ikke du sjekke om den klarer det fra ubuntu da. så ser vi fort om problemet ligger i windows eller ruter. Jeg prøvde å laste ned fra Azureus fra Ubuntu, og ja, du har rett, det fungrerer der. Hva gjør jeg nå da? Jeg vil helst kunne laste ned torrents fra WInwodws da... Hva tror du problemet er? Endret 24. januar 2008 av pandabamboo Lenke til kommentar
pandabamboo Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Forresten, kan det ha noe med at Ubuntu er satt som standard (først på listen) når jeg starter bærbaren min? Jeg prøvde å endre det slik at Vista stod som først, inne på F12 og boot menyen, men det gikk visst ikke. Var visst noe annet dette her. Dere vet ikke tilfeldigvis hvordan jeg kan få Vista til å stå først, slik at hvis jeg ikke trykker på en eneste knapp i 30 sekunder, da vil den hoppe inn på Vista istedenfor Ubuntu? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Antar at dette har med vista brannmuren å gjøre. Ta en titt på den og sørg for at utorrent får full tilatelse (eller bitlord). Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Et par innlegg slettet. P.S Vennligst ikke kommenter regelbrudd i tråden, rapporter heller. MVH KVTL Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Forresten, kan det ha noe med at Ubuntu er satt som standard (først på listen) når jeg starter bærbaren min? Jeg prøvde å endre det slik at Vista stod som først, inne på F12 og boot menyen, men det gikk visst ikke. Var visst noe annet dette her. Dere vet ikke tilfeldigvis hvordan jeg kan få Vista til å stå først, slik at hvis jeg ikke trykker på en eneste knapp i 30 sekunder, da vil den hoppe inn på Vista istedenfor Ubuntu? Problemene dine har neppe noe med bootrekkefølgen å gjøre. Men hvis du vil endre den er EasyBCD fra NeoSmart et verktøy du kan bruke. Installer det i Vista og kjør det. Det burde finne igjen begge dine bootbare partisjoner, og du kan velge hvilket OS som skal være default, hvor lenge maskinen skal vente før den booter default OS, osv. Lenke til kommentar
pandabamboo Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Antar at dette har med vista brannmuren å gjøre.Ta en titt på den og sørg for at utorrent får full tilatelse (eller bitlord). Jeg har sjekka det, men det fungerer fortsatt ikke. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hva slags feilmeldinger får du, da? Lenke til kommentar
pandabamboo Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Hva slags feilmeldinger får du, da? Jeg får ingen spesifikk feilmelding. Det er bare det at når jeg prøver å laste ned ting fra BitLord/uTorrent, da fungerer det ikke. Å surfe på nett via BitLord fungerer heller ikke. BitLord har ett eget vindu hvor du kan surfe rundt liksom. Der er forbindelsen helt død. Og når jeg prøver og oppdatere siden den prøver å lasta tar det ikke et millisekund før det kommer opp 'Siden kan ikke vises'. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 BitLord kan jeg ikke noe om, men jeg bruker da uTorrent ... av og til ... Hvis du laster inn en .torrent-fil, så kommer det jo opp en del informasjon i statusvinduet under, og der kan du jo se om uTorrent klarer å finne 'host name' på de trackerne som er oppgitt osv. Og så kan du jo se om du har "grønt lys" på DHT-status i statuslinjen nederst, osv. For meg virker det som om en eller annen SW-brannmur blokkerer for trafikken til/fra disse programmene dine .... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Det er nok softwarebrannmuren som er problemet. Enten må du legge til programmet i unntaksreglene for brannmuren eller så må du legge inn programmet som blokkeres på nytt og gi det lov til å aksessere internett når du får spm om det. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 hvis du har en vista som fulgte med PC-en er det sikkert en branmur til. det er ikke sånn at fler branmurer og fler virus program gir deg mer sikkerhet. det gir flere sårbarheter. da ingen programmer er helt vanntette. Lenke til kommentar
pandabamboo Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg har kryssa av for unntak for BitLord/uTorrent i den der Vista brannmuren. Tror dere at det har noe med Norton 360 å gjøre? For jeg hadde opprinnelig installert programmet i D: disken min, men så formaterte jeg hele den.. Så hele Norton 360 forsvant da egentlig, men ikke snarveiene og alt det der som ligger under start-programmer. Får ikke avinstallert "restene". Tror dere at det har noe med dette å gjøre? Eller er det rett og slett hele installasjonen av Ubuntu som har gjort noe med det..? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Meget mulig at Norton kan skape problemer etter en slik fjerning. Du skulle definitivt avinstallert Norton på en skikkelig måte. Prøv å installere på ny for så å avinstallere, da bør du bli kvitt programmet på en skikkelig måte. Lenke til kommentar
pandabamboo Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Meget mulig at Norton kan skape problemer etter en slik fjerning. Du skulle definitivt avinstallert Norton på en skikkelig måte. Prøv å installere på ny for så å avinstallere, da bør du bli kvitt programmet på en skikkelig måte. Funka! For dere som har samme problem i nærmest framtid og som 'stumbler upon' denne tråden: Problemene: - Hadde tidligere Norton installert på en disk som er formatert slik at alle "Norton-filene" har blitt sletta. Norton snarveien og enkelte "rester" ligger igjen som jeg ikke klarer å få slettet (manuelt eller ved å gå inn på "Legg til/fjern programmer") - Pga. dette fungerer heller ikke noen torrents klienter. Løsning: + Å følge Norton's instruks på å avinstallere alt fungerer ikke (Får opp link ved oppstart av maskin som viser vei osv = Fungerer ikke). Du må nedlaste 'Norton Removal Tool' som virker med glans og avinstallerer alle spor etter Norton. + Deretter restarter du bare og torrent klienten fungerer tipp topp! Endret 26. januar 2008 av pandabamboo Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Meget mulig at Norton kan skape problemer etter en slik fjerning. Du skulle definitivt avinstallert Norton på en skikkelig måte. Prøv å installere på ny for så å avinstallere, da bør du bli kvitt programmet på en skikkelig måte. Funka! For dere som har samme problem i nærmest framtid og som 'stumbler upon' denne tråden: Problemene: - Hadde tidligere Norton installert på en disk som er formatert slik at alle "Norton-filene" har blitt sletta. Norton snarveien og enkelte "rester" ligger igjen som jeg ikke klarer å få slettet (manuelt eller ved å gå inn på "Legg til/fjern programmer") - Pga. dette fungerer heller ikke noen torrents klienter. Løsning: + Å følge Norton's instruks på å avinstallere alt fungerer ikke (Får opp link ved oppstart av maskin som viser vei osv = Fungerer ikke). Du må nedlaste 'Norton Removal Tool' som virker med glans og avinstallerer alle spor etter Norton. + Deretter restarter du bare og torrent klienten fungerer tipp topp! få dette inn i første post =). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå