Gå til innhold

Tips for oppsett av Vista Media Center og Xbox 360

Anbefalte innlegg

Hei alle,

Testet for første gang idag Vista Media Center (heretter MC) pga en xbox 360 som snart kommer i posten. HER var det mye å henge fingra i.

MC skal altså fungere med lyd, video og radio til 360. Lyd er ok, video og radio er noe helt annet. Her trenger jeg tips.

1) Video: Har lest om og installert Trancode 360, men når jeg nå kjører MC på pcen klarer den ikke å spille av mine video avi filer. Er dette fordi jeg ikke har koblet til en xbox?

2) C:\ vises under videoer, klarer man å få den bort? Har huket den vekk fra der man kan velge kataloger.

3) Radio: Kan jeg legge inn url'er til internet radioer her? Slik at jeg kan streame feks nrk p3 fra nettet via xboxen? Det er helt latterlig at jeg bare har Radio Karaoke som valg som standard, når det tross alt finnes tusenvis av nettradioer som er gratis.

4) Må MC startes på pcen før xboxen kan lese det som er der? Eller holder det at pcen er slått på, men at jeg ikke har åpnet selve MC?

5) Det er mange elementer her jeg aldri kommer til å bruke, feks "my recordings", kan man fjerne disse? Evt tilpasse de slik at jeg feks kan legge in seriene mine der?

ALLE tips om oppsett av alt mulig blir satt pris på. Jeg setter det gjerne opp alt slik som MS vil ha det hvis det innebærer at det går smooth og er enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...