Rampage Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg tror de viser at de står for noe. Noen som har vært med på en sånn aksjon? Morsomt som faen. Sikkert vært morro å ramponere ambassader også. For å vise at man står for noe. Folk synes ikke det er så morsomt. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Sikkert vært morro å ramponere ambassader også. For å vise at man står for noe. Folk synes ikke det er så morsomt. Nei, for all del, jeg støtter ikke handlingene på noen måte, selv om jeg syns din sammenlignin var litt søkt. Jeg bare nevner at dette er ikke nødvendigvis er tullinger som ikke har peiling på hva de står for, men når man er med på en slik aksjon, skjer det bare noe med en person, liksom noe som brenner inni en, hvis du skjønner? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Sikkert vært morro å ramponere ambassader også. For å vise at man står for noe. Folk synes ikke det er så morsomt. Nei, for all del, jeg støtter ikke handlingene på noen måte, selv om jeg syns din sammenlignin var litt søkt. Jeg bare nevner at dette er ikke nødvendigvis er tullinger som ikke har peiling på hva de står for, men når man er med på en slik aksjon, skjer det bare noe med en person, liksom noe som brenner inni en, hvis du skjønner? For andre brenner det på utsiden også. Sammenligning er spot on. Men, det er som oftest litt radikale treehuggers som ikke egentlig skjønner det det er snakk om. Særlig med tanke på at denne veien, som nevnt kan føre til mye gjevnere og bedre flyt i trafikken, som igjen fører til mindre utslipp. Jaja. Skjønner jo hvorfor de gjør det, men gud så feilplassert. Ambassadeangrep er nesten fornuftigere. Endret 24. januar 2008 av Rampage Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Er opprinnelig fra en av kommunene på østlandet der E6 går gjennom og lokalavisene har i alle år skrevet jevnlig om dødsulykker på den strekningen (særlig mellom Jessheim og Minnesund). Da jeg før jul kunne lese i samme lokalavis at noen (N&U) faktisk er i mot denne utbyggingen trodde jeg nesten det var en spøk. Får håpe de blir stilt økonomisk til ansvar. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Natur og Ungdom er en organisasjon som består av jenter i alderen 16-22 år uten noe grunnlag for å kunne uttale seg om natur og miljø. Ikke rart det ender slik det alltid gjør. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Jeg er ikke særlig begeistret over Natur og Ungdom.Forstår ikke hvorfor de har slike aksjoner,forandrer jo ingenting. Natur og ungdom burde prøve andre måte å redde miljøet, enn å lenke seg fast. Gi finger`n til StatoilHydro Endret 25. januar 2008 av Feltherre Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg tror de prøver å vise at det ikke ønsker veier i det hele tatt. Da lurer jeg hva disse bortskjemte drittungene brukte for å komme seg dit hvor de aksjonerte. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Da lurer jeg hva disse bortskjemte drittungene brukte for å komme seg dit hvor de aksjonerte. Svevesykkel. Lenke til kommentar
Quast Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Nei, har mistet det siste lille respekten for Natur & Ungdom som min nokså røde SK-lærer har banket inn i hodet mitt. Hadde det vært opp til han, hadde vi hatt klassetur til Stange for å "støtte" aksjonen. Natur Ungdom har snudd til å bli et samlingspunkt for blitzere/raddiser og feminister som er imot alt som hoster ut litt svart røyk. Kan de ikke bare gjøre som Bellona, så kanskje folk faktisk tar de litt mer på alvor? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 En gjeng av indoktrinert, hjernevasket, dum og ukritiske tullinger. Mao: Hardcore sosialister. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Flott demonstrasjon. Alle som har litt i skallen vet at en kortere veg som fører til mindre variasjon i hastigheten (gjevnere hastighet) vet at det på sikt fører til mindre forurensing. Om det fører til økt trafikk, så vil det igjen si økt verdiskapning. Kanskje de skulle satt seg litt inn i hva de koster samfunnet når de flyr rundt og forsinker byggeprosjekt. Om argumentet er mindre forurensing er det jo mot sin hensikt, og da er argumentet som gjenstår at de er mot ny veg generelt. Sett at jeg var mot opera i Bjørvika, synes NU da at det er helt greit å låse seg fast slik at de ikke fikk gjennomført arbeidet? Lenke til kommentar
Theresese Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Og for å nevne det; for hver time N&U hindrer anleggsarbeiderne, taper Statens Vegvesen 100 000 kr. Denne kostnadsøkningen må dekkes av de som skal betale anlegget, noe som i stor grad vil si trafikantene via bompenger. Jeg digger natur og ungdom. Jeg vil at staten fra i dag skal gjøre det så dyrt å kjøre bil at få gidder å bruke penger på det. Jeg vil ha veier full av busser og et godt utviklet jernbanetilbud. Jernbanen går ikke lengre enn til Bodø, og når jeg vil besøke broren min som bor 6 biltimer, unna må jeg betale 500 kr t/r i busspenger. Latterlig. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Og for å nevne det; for hver time N&U hindrer anleggsarbeiderne, taper Statens Vegvesen 100 000 kr. Denne kostnadsøkningen må dekkes av de som skal betale anlegget, noe som i stor grad vil si trafikantene via bompenger. Jeg digger natur og ungdom. Jeg vil at staten fra i dag skal gjøre det så dyrt å kjøre bil at få gidder å bruke penger på det. Jeg vil ha veier full av busser og et godt utviklet jernbanetilbud. Jernbanen går ikke lengre enn til Bodø, og når jeg vil besøke broren min som bor 6 biltimer, unna må jeg betale 500 kr t/r i busspenger. Latterlig. Hvorfor vil du det? Og hvordan tror du det påvirker distriktsnorge, der det ikke er penger å tjene på kollektiv transport. Er du villig til å betale en god slump penger slik at ett fåtall mennesker kan ta buss til jobb? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg digger natur og ungdom. Jeg vil at staten fra i dag skal gjøre det så dyrt å kjøre bil at få gidder å bruke penger på det. Jeg vil ha veier full av busser og et godt utviklet jernbanetilbud. Er du klar over at om kollektiv trafikk skal erstatte all persontransport i Norge så vil forurensingen øke dramatisk? Dette fordi det kun er i sentrale strøk at mange skal samtidig fra A til B. I grisgrente strøk vil man for det meste kjøre tomt eller lange omveier. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Fjottet som leder Natur og Ungdom står frem i Aftenposten idag med merket "Nei til vei" og forteller om at hun i sommer skal fly til Ghana, og det har hun gjort før... http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2216443.ece Med mindre hun bor på en togstasjon lurer jeg på hvordan hun klarer å kommer seg til flyplassen uten å bruke veier. Endret 26. januar 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Theresese Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Og for å nevne det; for hver time N&U hindrer anleggsarbeiderne, taper Statens Vegvesen 100 000 kr. Denne kostnadsøkningen må dekkes av de som skal betale anlegget, noe som i stor grad vil si trafikantene via bompenger. Jeg digger natur og ungdom. Jeg vil at staten fra i dag skal gjøre det så dyrt å kjøre bil at få gidder å bruke penger på det. Jeg vil ha veier full av busser og et godt utviklet jernbanetilbud. Jernbanen går ikke lengre enn til Bodø, og når jeg vil besøke broren min som bor 6 biltimer, unna må jeg betale 500 kr t/r i busspenger. Latterlig. Hvorfor vil du det? Og hvordan tror du det påvirker distriktsnorge, der det ikke er penger å tjene på kollektiv transport? Er du villig til å betale en god slump penger slik at ett fåtall mennesker kan ta buss til jobb? Fordi staten da kan bruke alle pengene som de får fra dyr bensin og veiavgift til å kjøpe nye busser og utbygge rutenettet. Jeg er ikke villig til å betale, det er bilistene som skal betale. I distriktene kan de få reduserte kostnader i forhold til der det faktisk er mulig å lage et godt kollektivtilbud. Jeg bor i Bodø, ikke langt fra byen, og her går bussen første gang på søndager klokken halv seks om ettermiddagen. Det kunne selvfølgelig blitt bedre! Grunnen til at folk bare utelukker muligheten med kollektivtilbud, og tenker: selvfølgelig skal jeg begynne å kjøre når jeg er 16 for å få sertifrikat, er at de vet at det er mye mer praktisk med bil. Det må bli omvendt. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Og for å nevne det; for hver time N&U hindrer anleggsarbeiderne, taper Statens Vegvesen 100 000 kr. Denne kostnadsøkningen må dekkes av de som skal betale anlegget, noe som i stor grad vil si trafikantene via bompenger. Jeg digger natur og ungdom. Jeg vil at staten fra i dag skal gjøre det så dyrt å kjøre bil at få gidder å bruke penger på det. Jeg vil ha veier full av busser og et godt utviklet jernbanetilbud. Jernbanen går ikke lengre enn til Bodø, og når jeg vil besøke broren min som bor 6 biltimer, unna må jeg betale 500 kr t/r i busspenger. Latterlig. Hvorfor vil du det? Og hvordan tror du det påvirker distriktsnorge, der det ikke er penger å tjene på kollektiv transport. Er du villig til å betale en god slump penger slik at ett fåtall mennesker kan ta buss til jobb? Det er ikke snakk om et fåtall mennesker, i Oslo og Akershus feks er det snakk om en del. Likevel er en det en del fra samme område som er så late at de må kjøre bil likevel. Jeg har ingen problemer med at de får betale dyrere for sin luksus. Så om de må betale litt mer i bommen eller i bensin, så er det likegyldig for meg da de har andre alternativer som er nærmest fullgode. Bussene i Bærum går som regel hvert 15. minutt om det er hverdag eller helg nærmest. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Og for å nevne det; for hver time N&U hindrer anleggsarbeiderne, taper Statens Vegvesen 100 000 kr. Denne kostnadsøkningen må dekkes av de som skal betale anlegget, noe som i stor grad vil si trafikantene via bompenger. Jeg digger natur og ungdom. Jeg vil at staten fra i dag skal gjøre det så dyrt å kjøre bil at få gidder å bruke penger på det. Jeg vil ha veier full av busser og et godt utviklet jernbanetilbud. Jernbanen går ikke lengre enn til Bodø, og når jeg vil besøke broren min som bor 6 biltimer, unna må jeg betale 500 kr t/r i busspenger. Latterlig. Hvorfor vil du det? Og hvordan tror du det påvirker distriktsnorge, der det ikke er penger å tjene på kollektiv transport? Er du villig til å betale en god slump penger slik at ett fåtall mennesker kan ta buss til jobb? Fordi staten da kan bruke alle pengene som de får fra dyr bensin og veiavgift til å kjøpe nye busser og utbygge rutenettet. Jeg er ikke villig til å betale, det er bilistene som skal betale. I distriktene kan de få reduserte kostnader i forhold til der det faktisk er mulig å lage et godt kollektivtilbud. Jeg bor i Bodø, ikke langt fra byen, og her går bussen første gang på søndager klokken halv seks om ettermiddagen. Det kunne selvfølgelig blitt bedre! Grunnen til at folk bare utelukker muligheten med kollektivtilbud, og tenker: selvfølgelig skal jeg begynne å kjøre når jeg er 16 for å få sertifrikat, er at de vet at det er mye mer praktisk med bil. Det må bli omvendt. Bilistene ja, men som sagt så er det folk som ikke bor i høytrafikkerte strekninger der det ikke kjører stappfulle busser. Det er mye mer praktisk med bil, og ikke bare når man snakker om jobb, men om ferier, handleturer og allt mulig annet som bilen blir brukt til. Se for deg en hel buss stappfull av helgehandel. Og hvordan skal man klare å regulere og ha kontroll på hvilke distrikter som skal få tilpasset avgiftene etter tilbudene. Der har man ett lite tonn med ineffektiv byråkrati in the making. Og for å nevne det; for hver time N&U hindrer anleggsarbeiderne, taper Statens Vegvesen 100 000 kr. Denne kostnadsøkningen må dekkes av de som skal betale anlegget, noe som i stor grad vil si trafikantene via bompenger. Jeg digger natur og ungdom. Jeg vil at staten fra i dag skal gjøre det så dyrt å kjøre bil at få gidder å bruke penger på det. Jeg vil ha veier full av busser og et godt utviklet jernbanetilbud. Jernbanen går ikke lengre enn til Bodø, og når jeg vil besøke broren min som bor 6 biltimer, unna må jeg betale 500 kr t/r i busspenger. Latterlig. Hvorfor vil du det? Og hvordan tror du det påvirker distriktsnorge, der det ikke er penger å tjene på kollektiv transport. Er du villig til å betale en god slump penger slik at ett fåtall mennesker kan ta buss til jobb? Det er ikke snakk om et fåtall mennesker, i Oslo og Akershus feks er det snakk om en del. Likevel er en det en del fra samme område som er så late at de må kjøre bil likevel. Jeg har ingen problemer med at de får betale dyrere for sin luksus. Så om de må betale litt mer i bommen eller i bensin, så er det likegyldig for meg da de har andre alternativer som er nærmest fullgode. Bussene i Bærum går som regel hvert 15. minutt om det er hverdag eller helg nærmest. Når ble Oslo, Bærum og Akershus distriktsnorge? Jeg snakker om ett fåtall mennesker som må ta buss fra ett eller annet sted for å komme seg på jobb, eller noe annet. Altså steder der bussene ikke går i pluss. Skal dere andre betale ekstra for at de andre kan slite seg på busser? For hvis bilalternativet skal bli voldtatt, så må man stille opp med akkurat det samme tilbudet til samtlige. Det henger ikke på geip i det hele tatt. Endret 27. januar 2008 av Rampage Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Bussene i Bærum går som regel hvert 15. minutt om det er hverdag eller helg nærmest. Fra meg får bussene hvert 5. minutt, men det hjelper lite når: -bussen tar dobbelt så lang tid som å kjøre til jobben -mange må stå igjen på holdeplassen da det ikke er plass til flere -man må stå i nesten 1 time -det er så trangt at man får ufrivillig intimitet med fremmede personer -man trenger en dusj når man kommer på jobb Jeg har reist kollektivt i mange år, men antall reisende øker mye raskere enn kapasiteten på tilbudet. Dette gjør at kvaliteten synker. Når det kommer nye tiltak for å tvinge lavtlønnede bilister bort fra veien vet man at situasjonen vil bli enda værre. Jeg får bare mer og mer lyst til å kjøpe meg bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå