Zorlee Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei! I dag fikk jeg min D-Link switch fra komplett.no Jeg kan virkelig si at jeg ikke helt forstår poenget annet at den skal gi meg flere internettutganger (kan være jeg tar skikkelig feil). Uansett, jeg koblet nettverkskabel fra modem og til switch inngang nr. 1 Tok derfra nettverkskabel fra switch til pc på inngang 2, og fra switch til xbox 360 på inngang 3. Jeg sliter med at det virker som om PC internettet detter ut når jeg har holdt på med xboxen (samme skjer med ip-telefonen!). Har jeg gjort noe galt? Jeg har laget en statisk ip adresse (tror jeg) ved å følge en guide, så jeg fikk etter langt om lenge koblet meg til Live. Men jeg trodde jeg hadde gjort all jobben, men nå virker det som om noe er på ferde. Kan dere hjelpe meg? Tusen takk! PS: Ufattelig gøy med Halo 3 Live! - Min Gamertag: Zorlee Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hvilken internett leverandør har du? har du en router i systemet? Lenke til kommentar
Zorlee Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg har Get. Har ingen router og har "small" abbonomentet, altså det rimeligste. Skal det ikke gå an å kjøre ting samtidig med en switch? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Dersom du kun får en IP-adresse fra Get så vil du nok ha et lite problem dersom du bruker en switch i stedet for en router. Dersom du kjører på en switch så vil modemet forsøke å tildele en ny ekstern IP til hver enhet som er satt opp med DHCP (mener jeg å huske, er et par år siden jeg stuket med dette sist). Det du kan gjøre (så fremt du har to nettverkskort i PC-en din) er å koble Modem->PC->Switch og sette opp internettdeling på PC-en, og så koble alle andre enheter i switchen. Lenke til kommentar
r88 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 En switch er bare en enkel forgrening som ikke skal klure med ip-adresser og denslags, slik at om du kommer på nett med kabel direkte i modemet så skal du komme på net gjennom switchen, med alle enhetene. Kan det være at det er en kombinert router/switch, at den har begge funksjonene innebygget og at du må sette den opp som en switch for at det skal fungere uproblematisk? Lenke til kommentar
Zorlee Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Ah, dammit! Kjøpte nok den Switchen for fort.. Søren! Ja, får kun en IP fra Get, så jeg må nok ha en router for å få dette til å funke! Har dessverre ikke to nettverkskort på PC-en! Hvor mye må jeg ut med for en grei router? (Hvis det da funker 100% med en router?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Dersom du ikke har noen bruk for switchen, så har du 14 dagers angrefrist på produkter kjøpt via internett. Routere er ganske billige om dagen: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?mfr=&...=&maxPrice= Lenke til kommentar
Zorlee Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Jaok! Så en router som denne (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=306148) vil kunne lage nye IP adresser når nettverkskabler blir tilkoblet boksen - skal ikke bruke det trådløst, nemlig! Og en annen ting - angående angrefristen. Tror jeg sliter litt med å levere den tilbake, hovedsakelig pga at jeg rev opp esken den kom i (damn!). Men kan alltids se om jeg får solgt den på nettet... Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 bærre å kåbbel neatt Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 koble ned igjen Wriii....lær d å skriv....! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Jaok!Så en router som denne (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=306148) vil kunne lage nye IP adresser når nettverkskabler blir tilkoblet boksen - skal ikke bruke det trådløst, nemlig! Ja, den har innebygget switch, og den har innebygget DHCP server som vil dele ut IP til de som kobler seg opp mot den - i tillegg til et lass andre tjenester. Dersom du ikke skal bruke den trådløse funksjonaliteten kan dette slåes av. Du får også routere uten mulighet for trådløst nett, men Komplett fører bare noen som tydligvis ikke har fått en firmwareoppdatering siden Jesus gikk i sneakers. Lenke til kommentar
Zorlee Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Tusen hjertelig takk for hjelpen, GansterPanda! Da skal jeg skaffe meg en router, og bli kvitt switchproblemene! =) Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Til info så trenger du ikke å returnere originalemballasjen ved heving av kjøp eller ved omlevering. Men saken din er nok dessverre ingen av delene da du sikkert ikke kan hverken heve kjøpet eller kreve omlevering da varen ikke innholder noen mangler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå