Gå til innhold

2*8800gt "top" eller et annet 8800?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nettopp bygget ny PC (q6600, asus p5n-t deluxe, 4*1 Crucial 8500), og har bestilt to slike GPU'er. Problemet er at disse kortene nå har blitt utsatt for tredje gang (skulle egentlig komme rundt 20jan.) og det begynner å bli frustrerende å vente! Derfor lurer jeg på om noen har noen gode forslg til andre kort. Jeg er helt grønn på overklokking (og ønsker dermed ikke å klokke), så det er derfor jeg i utgangspunktet valgte et fabrikksoverklokket kort. Har sett litt på ukens tilbud på komplett. Noen tanker om dette?

PC-en skal brukes til spill (crysis, cod4, div Source-spill) og oppløsning på 1680*1050.

Takker for svar,

BlackOut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det "TOP" kortet er ikke så veldig overklokket, så du merker nok ikke alt for stor forskjell forhold til de orginale 8800GT. Det er også mange guider her på forumet til hvordan man overklokker, du må starte en gang ;)

uansett, hvis du absolutt ikke vil overklokke så kan jeg anbefale 8800GTS 512, det er omtrent samme som et overklokket 8800GT, og koster litt mindre enn 8800GTX, men GTX yter nok litt bedre, du må bare tenke etter om du tror det vil smake like mye som du betaler.

Det er gjort mange tester av disse kortene, du finner sikkert en del av de hvis du leter litt på forumet. Et annet alternativ som yter rimlig godt (hvis du bruker f.eks. intel x38 hovedkort isteden for) er AMD/ATi HD3870 i Crossfire, jeg vet ikke helt hvordan dette yter forhold til 8800GT i SLi, men etter hva jeg har forstått så funker CF generelt bedre i spill (med tanke på drivere osv.) forhold til SLi, men der er jeg ikke helt sikker.

EDIT: glemte å si at nVidia og AMD/ATi har nye toppmoddeller ikke langt rundt hjørnet hvis du gidder å vente, toppmoddelene er dobbel GF9600GT fra nVidia og dobbel HD3870 fra ATi (hvis jeg ikke tar helt feil)

Endret av 3D-player
Lenke til kommentar

Det blir nok en nVidia-løsning, siden jeg har kjøpt et sli-hovedkort :) Valgene står nok mellom 8800gt, 8800gts eller 8800gtx. Var i utgangspunktet ikke så interessert i å kjøpe gts 512 framfor gt, da det ser ut som om ytelsesforskjellen mindre en prisforskjellen.. 8800gt er vel uansett best "bang-for-the-buck", men 2999 for gtx'en gjør jo denne mer aktuell. Tenkte også litt på hvordan gtx'en vil yte med tanke på at denne er g80...? Grunnen til denne tråden er jo akkurat det at jeg ikke vil vente lengre, så å vente på 9x00 er nok ikke så aktuelt. Prisen på denne vil vel også være rimelig stiv i begynnelsen?

BlackOut

Lenke til kommentar
Det blir nok en nVidia-løsning, siden jeg har kjøpt et sli-hovedkort :) Valgene står nok mellom 8800gt, 8800gts eller 8800gtx. Var i utgangspunktet ikke så interessert i å kjøpe gts 512 framfor gt, da det ser ut som om ytelsesforskjellen mindre en prisforskjellen.. 8800gt er vel uansett best "bang-for-the-buck", men 2999 for gtx'en gjør jo denne mer aktuell. Tenkte også litt på hvordan gtx'en vil yte med tanke på at denne er g80...? Grunnen til denne tråden er jo akkurat det at jeg ikke vil vente lengre, så å vente på 9x00 er nok ikke så aktuelt. Prisen på denne vil vel også være rimelig stiv i begynnelsen?

BlackOut

Ja hvis du har kjøpt hovedkortet alt så blir det nVidia da. 8800GT er som du sa mest ytelse/pris, så jeg ville nok personlig gått for 2 av disse. Men muligheten for GTX eller GTS er jo der, men jeg tror det koster litt mer enn det smaker, som jeg nevnte sist post så får det være opp til deg om du er villige til å betale 6000kr eller om du vil spare drøyt 2000 som du kan bruke på noe annet...

Lenke til kommentar

Har fremdeles ikke helt bestemt meg for hva jeg gjør i denne saken. Skal bestilles fra Kompletts leverandør gjennom en kompis da jeg får litt rabatter der. Har fremdeles Asus 8800 GT "top"-kortene i bestilling, men er jo så fryyyyyyktelig lenge til 9.februar... :roll: Og så er de jo i tillegg ubekreftet. Ser at de eneste andre GT'ene Komplett har på lager er like dyre eller dyrere enn den fabrikksoverklokkede "top"'en, og er veldig surt å betale mer for et dårligere produkt... Hva om jeg hadde gått for to av XFX 8800 GTS istedenfor? Kan de 450kr mer per kort forsvares?

Takker for svar,

BlackOut

Lenke til kommentar

Blir ytelse forskjellen stor? Med da 2 xfx8800gts isteden for et xfx8800gtx? Driver og lurer på dette selv:) Har et xfx8800gtx kort selv og scorte 12k på 3dmark. Men ser ut som at hele pc`n går rett tilbake til komplett siden det er bare tull med den:/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...