Mentalmind Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hallo, Har hele tiden lurt på om "hz" er noe jeg burde se etter når jeg kjøper en LCD eller Plasma TV. Ikke like mange TV'er med 100hz pr. i dag. Men 100hz må jo gi en TV med bedre kvalitet enn 50hz ?? Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hallo, Har hele tiden lurt på om "hz" er noe jeg burde se etter når jeg kjøper en LCD eller Plasma TV. Ikke like mange TV'er med 100hz pr. i dag. Men 100hz må jo gi en TV med bedre kvalitet enn 50hz ?? 100% gir glattere bevegelser! Så ser du mye på sport så er 100% noe for deg Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Har hele tiden lurt på om "hz" er noe jeg burde se etter når jeg kjøper en LCD eller Plasma TV. Ikke like mange TV'er med 100hz pr. i dag.Men 100hz må jo gi en TV med bedre kvalitet enn 50hz ?? du kan trygt glemme 100hz. det er ingen som har fullgode løsninger for dette ennå. mange produsenter takler panorering noenlunde, men har du feks bevegelse "innover" (feks bilspill) vil de fleste gi stygge artifakter. å gjøre 100hz godt krever også mye prosessorkraft, så du kan forvente ekstra forsinkelse av bildet. 100hz er, som full hd, stort sett kun verdifult for de som driver med markedsføring, Lenke til kommentar
Mentalmind Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Har hele tiden lurt på om "hz" er noe jeg burde se etter når jeg kjøper en LCD eller Plasma TV. Ikke like mange TV'er med 100hz pr. i dag.Men 100hz må jo gi en TV med bedre kvalitet enn 50hz ?? du kan trygt glemme 100hz. det er ingen som har fullgode løsninger for dette ennå. mange produsenter takler panorering noenlunde, men har du feks bevegelse "innover" (feks bilspill) vil de fleste gi stygge artifakter. å gjøre 100hz godt krever også mye prosessorkraft, så du kan forvente ekstra forsinkelse av bildet. 100hz er, som full hd, stort sett kun verdifult for de som driver med markedsføring, Takker for tipset, det var et nyttig innspill. Jeg så på Expert der de delte skjermen i to, den ene siden med 50hz og den andre siden med 100hz. Klarte ikke å se markante forskjeller. Kanskje det er kun det trente øyet som ser det og ikke oss vanlige dødelige ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå