Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lav 3Dmark score etter oppgradering

Anbefalte innlegg

Hadde tidligere 2stk 8800GTS 640mb og en E6600 CPU istedet for 2stk 8800GTS 512mb og en Q6600 som jeg har nå. Har innstallert driver på nytt for grafikkortene. Men når jeg skal teste systemet mitt i 3Dmark06, så får jeg ganske lav score. Får 12332 poeng nå. Er ikke det litt lavt på dette oppsettet? Kjører Vista 64bit. Fikk 13933poeng med det gamle oppsettet med CPU klokket til 3.6GHz og skjermkortene klokket til 660/950.

Noen som har noen idè om hva som kan gjøre at systemet scorer så lavt? Kan en formatering og installasjon av Vista på nytt hjelpe?

Takk for alle svar! :)

-Snuggis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fikk ca 14 k med oppsettet under...

så litt klokking hjelper vel.. vet ikke hva de grafikk kortene utgjør men fikk noe av det samme som deg uten å ha klokka maskinen..

Men syns det er merkelig. Fant ut at jeg hadde litt mer enn 12000 poeng med en E6600 og to 8800GTS 640 istedet for Q6600 og to 8800GTS 512mb. Burde jo få en del mer.

Lenke til kommentar
vet kke hvor godt 3d mark 06 utnytter de 4 kjærnene i c2q, klare det feks bare å utnytte 1 eller 2 kjærne vil jo e og q 6600 være det samme...

3dmark 06 skal vel klare å utnytte 4 kjerner ganske godt. Ser når det kommer til CPU-testen, så belastes alle kjernene. Har målere som leser belastningen. Men Syns CPU-scoren virker litt lav. En annen ting er at jeg syns skjermkortene scorer så dårlig. Skulle da tro at de nye GTS klarte å dra ifra de gamle GTS. Med tanke på en del flere stream-prosessorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...