Fin Skjorte Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvorvidt noen har blitt fengslet eller ikke vet jeg ikke, men jeg har fra tid til annen tatt turen til svenske debattsider, og innvandringskritikk blir raskt slettet og truet med utkastelse og rettslig forfølgelse. Til og med avisene kan rettsforfølges hvis de ikke sletter ting som skrives som er ærekrenkende osv. ovenfor både individer og grupper. Norge kopierte i all hovedsak den svenske loven med §135A. Mens man på norske og danske blogger og debattsider kan lese side opp og ned om innvandringskritikk er det totalt fraværende på de svenske - med ett unntak - et unisont hat mot USA og Israel. Det er tydeligvis det eneste som er godtatt ifra politisk hold. Silence speaks volumes. At svenskene har en strammer holdning om ytringer som går i disfavør av innvandrer har i større grad med svensk kultur å gjøre, enn at svenskene er mer kommunistisk eller ikke. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Når ble Kommunismen en restriktiv og totalitær politisk ideologi? Kommunismen's budskap er jo først og fremst økt demokrati! Det kommer da veldig ann på hvordan man definerer demokrati. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg definerer demokrati som folkestyre som er et av grunnprinsippene i Marxismen. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Har det noen gang gjort seg gjeldene i en kommunistisk stat? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Jeg definerer demokrati som folkestyre som er et av grunnprinsippene i Marxismen. Da kan det selvfølgelig regnes som demokratisk. Men ikke den typen demokrati som egner seg til å styre større områder og populasjoner. Kommunistisk stat er en motsigelse og ett begrep brukt om autoritære stater som la seg på Sovjet sin modell. Så nei, det kan man virkelig ikke påstå. Endret 6. januar 2009 av Rampage Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Har det noen gang gjort seg gjeldene i en kommunistisk stat? Nei. Men det kan ha noe med at kommunisme i forskjellige former aldri har vært forsøkt i en etablert demokratisk stat med historie for en sterk parlamentarisme. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Som Simon Aldra skriver så har aldri kommunismen hvert prøvd innført i et land med tidligere demokratiske tradisjoner, men forsøkt innført i føydal samfunn. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Om ikke føydale, så autokratiske. Det har aldri vært innført en regjeringform som er ekte kommunisme. På det punktet var nasjonalsosialsimen langt mer vellykket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå