Fin Skjorte Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Quoter TS fra en annen tråd han laget om emnet. Fjerner Pinne raketter et tegne på norge blir den siste kommunist stat Å forby bruk av pinneraketter er ikke et tegn på at Norge er kommunistisk. Det er et tegn på at Norge ikke ønsker å ha innbyggere som skader seg alvorlig ved bruk av eksplosiver. Det er en avveining om hvor viktig det er at fulle fjortiser bare så må ha raketter noen timer i året vs. kostnadene for dem som mister synet, samfunnets utgifter med behandling som heller kan brukes til mye mer fornuftige ting enn å behandle skader forårsaket av fulle idioter. For all del, ta gjerne et standpunkt og argumenter for at pinneraketter er så fint å se på at det er viktigere enn hva det koster å bruke dem. Men å si at et forbud er kommunistisk er direkte latterlig, og er det ditt beste argument for at landet vårt er kommunistisk så kan du fint slappe av. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) begynner norge og bli kommunistisk? USA sier vi bygnner å bli Rød Si din menig Selv mener jeg JA I såfall når begynte Norge å få ett kommunistisk styresett? Ved stortingsvalget 2005? Men kan det stemme, venstresiden var jo mere fremtredene på 60 - 70 og deler av 80-tallet, for ikke å snakke om 50-tallet. Skjedde det da en radikal endring i 2004 når H, KRF og V overtok regjeringsmakta, eller er de kommunistiske parti de også, bare iført "fåreklær"? Personlig synes jeg ikke jeg har opplevd de dramatiske forandringer ved nye regjeringsdannelser og da mener jeg regjeringsdannelser Høyresiden - kontra Venstresiden i Norsk politikk. Men så har vi da sentrum som mange vil si, de må vi jo ikke glemme, men finnes det ett sentrum i ett kommunistisk styrt land? Så hvis du har rett i dine "betraktninger", så har både Erna Solberg, Lars Sponheim, Bondevik og hele kostebinderiet det meste av Carl Marx hjemme i bokhylla inkludert Mao,s lille røde, og de er frynsete i kantene etter konstant lesing. Endret 4. januar 2009 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
jimjoba1 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Norge blir nok i større grad mer kommunistisk, i den grad at det er større reguleringer, og at den enkelte skal ha mindre ansvar for sine egne handlinger. At man skal ha forbud mot noe, fordi man mener den enkelte er for dum til å ta ansvar på sine egne liv, synes jeg er noe kommunistisk og ondskapsfullt. Lenke til kommentar
McFly Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Norge blir nok i større grad mer kommunistisk, i den grad at det er større reguleringer, og at den enkelte skal ha mindre ansvar for sine egne handlinger. At man skal ha forbud mot noe, fordi man mener den enkelte er for dum til å ta ansvar på sine egne liv, synes jeg er noe kommunistisk og ondskapsfullt. Det er snakk om at man har begrenset mulighet til å ta ansvar for eget liv, da man også har begrenset kontroll over eget liv. Det går ofte ikke på å være dum. Det er heller snakk om at hvis ansvar for eget liv er å få ha en grei inntekt, så er det rett og slett umulig at alle skal ha det samtidig. Grunnen er rett og slett at det ikke er nok gode jobber til alle, og da vil noen uansett tape kampen om de jobbene som gir god nok inntekt til å ikke være fattig. Det betyr at i et liberalistisk system vil mange være fattig uavhengig om de jobber hardt eller ikke. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ser heller at det er omvendt, Norge var mer kommunistiske rett etter krigen, når Arbeiderpartiet utøvde sin planøkonomi... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Arbeiderpartiet utøvde ikke planøkonomi. Gerhardsen planla det, men industrien nektet. Rasjonering og industriplanlegging er ikke helt det samme som planøkonomi. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ok, om det ikke ble innført, men det hadde skjedd om Norges klart største parti hadde fått det som de ville, Norge er ikke i nærheten av det nå så da vil det bli dumt å si at Norge begynner å bli kommunistisk. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hadde fremskrittspartiet hatt makten fra 45 til 65 ville vi heller ikke hatt dagens samfunn. Det er jo verdt å merke seg at de modererte seg. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Norge omtales ofte om den siste kommuniststat. Men hva er da Sverige? De har vel både høyere skatter og er mye lengre enn oss ute på den politiske europeiske venstresiden. I Sverige kan man jo ikke engang bruke begreper som innvandrerregnskap eller innvandrerkriminalitet - uten å ende opp i fengsel. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Norge omtales ofte om den siste kommuniststat. Men hva er da Sverige? Det har jeg aldri hørt før. Vi er jo ikke kommunistiske, hvorfor skulle da noen finne på å kalle oss det? De har vel både høyere skatter og er mye lengre enn oss ute på den politiske europeiske venstresiden. I Sverige kan man jo ikke engang bruke begreper som innvandrerregnskap eller innvandrerkriminalitet - uten å ende opp i fengsel. Det er faktisk feil. Danmark er forøvrig også langt ute på venstresiden. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det er faktisk feil Innvandringskritikk, selv den objektive statistikken, blir i Sverige slettet ifra avisenes debattforum fordi det bryter svensk lov. Skattetrykket i Sverige er høyere enn i Norge. Danmark er politisk sett til høyre for Norge. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Norge omtales ofte om den siste kommuniststat. Men hva er da Sverige? De har vel både høyere skatter og er mye lengre enn oss ute på den politiske europeiske venstresiden. I Sverige kan man jo ikke engang bruke begreper som innvandrerregnskap eller innvandrerkriminalitet - uten å ende opp i fengsel. Kan du vise meg et eksempel på noen som har blitt fengslet i sverige for noe slikt? Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvorvidt noen har blitt fengslet eller ikke vet jeg ikke, men jeg har fra tid til annen tatt turen til svenske debattsider, og innvandringskritikk blir raskt slettet og truet med utkastelse og rettslig forfølgelse. Til og med avisene kan rettsforfølges hvis de ikke sletter ting som skrives som er ærekrenkende osv. ovenfor både individer og grupper. Norge kopierte i all hovedsak den svenske loven med §135A. Mens man på norske og danske blogger og debattsider kan lese side opp og ned om innvandringskritikk er det totalt fraværende på de svenske - med ett unntak - et unisont hat mot USA og Israel. Det er tydeligvis det eneste som er godtatt ifra politisk hold. Silence speaks volumes. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det er vel ikke tilfeldigvis den samme "kritikken" som man ser til tider her? "Jævla kakelakkmuslimer", "jøder kan drukne i sitt eget blod" og "alle innvandrere er kriminelle jævler som vil voldta og rane"? Det er en betydelig stor forskjell på hva som skjer på private diskusjonsfora og det som skjer i det svenske samfunnet. Fryktpropaganda tjener ingen. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Fryktpropaganda sier du, men når det blir enten ulovlig, eller så politisk betent, å gjengi statistikk i mediene, at personen som gjør det blir dyttet ut av politikken og det offentlige liv... Har vi da ytringsfrihet, informasjonsfrihet og demokrati, eller har vi allerede en "fryktpropaganda" som tilsier at vi skal sitte ned og holde kjeft og godta det politikerne trøkker ned over oss til tross for at den store majoriteten er uenige i det som skjer? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Fryktpropaganda sier du, men når det blir enten ulovlig, eller så politisk betent, å gjengi statistikk i mediene, at personen som gjør det blir dyttet ut av politikken og det offentlige liv... Har vi da ytringsfrihet, informasjonsfrihet og demokrati, eller har vi allerede en "fryktpropaganda" som tilsier at vi skal sitte ned og holde kjeft og godta det politikerne trøkker ned over oss til tross for at den store majoriteten er uenige i det som skjer? Uthevede, har du noen eksempler? At debattanter blir stengt ute fra nettdebatt er ikke noe uvanlig fenomen. Fryktpropaganda ja, finnes nok av eksempler på slikt. Som sagt, det er en betydelig forskjell på hets og fabrikkert fryktpropaganda og det å ha informasjonsfrihet og ytringsfrihet. Har jeg sagt det? Nei, jeg bare ville at du skulle utdype og påvise påstandene dine om Sverige. Som jeg enda ikke har sett noe til. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det faktum at nesten ingen turde ta bladet ifra munnen før Arne Huuse gjorde det, og han gjorde det bare fordi han gikk av med pensjon og følte et ansvar for å ta til orde. Etter ham har et departement (var det likestilling og integrering?) beordret SSB til å føre regnskap, men bare på som går på arbeid og velferd. De eneste som har turt å ta det opp på er populistene og xenofobene i FRP. DET er skremmende, det... Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Det var da ærlig talt ikke det jeg etterlyste. Hva har det faktumet at "ingen" turte å ta bladet til munnen før Arne Huuse gjorde det? FrP og svært mange andre har da vitterlig gjort dette ganske lenge. Det jeg ba om var eksempler fra Sverige. Der ytringsfrihet og ekskludering fra samfunns- og politiske debatten var emnet. Du hevdet jo tross alt tidligere at mennesker som hevdet dette ble kastet i fengsel, nå er anklagene degradert til at de blir stengt ute og at debattanter blir sensurert. Jeg ville ha eksempler. Eller mener du kanskje at uttalelser som har blitt fjernet fra Israel/Palestina-tråden på ett privat forum som dette er "brudd på ytringsfriheten", du vet hvilke jeg snakker om. Endret 5. januar 2009 av Rampage Lenke til kommentar
AndW Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Nå får du se å svare på spørsmålene du blir stilt og henvise til kilder/linker når du hevder noe mange stiller seg usikre til anonymouse! Du kommer med påstander du ikke kan forsvare. Dette er et eksempel på en påstand: I Sverige kan man jo ikke engang bruke begreper som innvandrerregnskap eller innvandrerkriminalitet - uten å ende opp i fengsel. Når du deretter blir spurt om å komme med eksempler på dette er du plutselig ikke like sikker lenger: Hvorvidt noen har blitt fengslet eller ikke vet jeg ikke, men jeg har fra tid til annen tatt turen til svenske debattsider, og innvandringskritikk blir raskt slettet og truet med utkastelse og rettslig forfølgelse. Jeg blir bare irritert av alle påstandene du kommer med når du har så lite grunnlag for det du sier. Beklager et litt off topic innlegg, men måtte bare få sagt hva jeg mener om denne typen argumentasjon. Endret 5. januar 2009 av Mumba Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Når ble Kommunismen en restriktiv og totalitær politisk ideologi? Kommunismen's budskap er jo først og fremst økt demokrati! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå