Mrs.Riot Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Syns dette ble fint jeg. Det er egentlig klarere men pga at jeg måtte minske str så ble det uklarere. Eneste som irriterte meg var de blå prikkene og gjennskinne av vinduet i øyet. EXIF: f/5.6 Eksponeringstid 1/200 ISO-100 Brennvidde 300mm Tatt med Canon 350D med Tamron Tele Macro 70-300 mm linse Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Stikkord for å få vekk gjennskinn og blåskjær er clone tool og hue/saturation adjustment layer. Hadde redigert et bilde til deg, men photoshop slo seg vrang av en eller annen grunn... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Syns dette ble fint jeg. Det er egentlig klarere men pga at jeg måtte minske str så ble det uklarere.Eneste som irriterte meg var de blå prikkene og gjennskinne av vinduet i øyet. Når du forminsker bildet blir også dybdeskarpheten større. Motsatt av det du sier altå. Men likevel er ikke skarpheten det den må være i slike bilder. Øyet er rett og slett ikke i fokus. 300mm på 5.6 så nærme gir deg bare noen mm i fokus, så dette blir vanskelig. Prøv igjen med ikke fullt så lang brennvidde (så kan du heller beskjere litt), høyere ISO (f.eks 800) og mindre blender (f.eks f/11). Dessuten gir blits et veldig ugunstig lys til slike bilder. Bruk dagslys, men ikke direkte sollys. Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Brukte ikke blitz. Brukte solys. Det er ikke jeg som har forminsket bilde, det er hjemmesiden min som gjør det automatiskt, eller i dette tilfelle, nettby. Og jeg ser at bilde er blitt mindre skarpt når jeg ser på orginalen og på det som ligger her. For at jeg skal kunne ta Macro bilder så er jeg nødt å ha brennvidden mellom 180mm-300mm. Men hvorfor høyere ISO? Takk for svar Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Det er ikke jeg som har forminsket bilde, det er hjemmesiden min som gjør det automatiskt, eller i dette tilfelle, nettby. Og jeg ser at bilde er blitt mindre skarpt når jeg ser på orginalen og på det som ligger her. Kan ikkje du heller laste opp bildet her på akam? Eventuelt legge det ut på for eksempel flickr.com, Det er mykje lettere å gi ris og ros dersom vi ser bildet slik det skal vere. Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg får ikke til å laste det opp her mer. Men her fikk jeg til innpå den siden du sendte Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Oy oy oy, så bra Jeg klarer ikke sånn putle arbeid jeg. I tillegg så fyker musen rundt av seg selv på mitt photoshop :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå