Gå til innhold

BK: Macro: Hunde øye

Mrs.Riot

Anbefalte innlegg

Janurar_2008_106.JPG

Syns dette ble fint jeg. Det er egentlig klarere men pga at jeg måtte minske str så ble det uklarere.

Eneste som irriterte meg var de blå prikkene og gjennskinne av vinduet i øyet.

EXIF:

f/5.6

Eksponeringstid 1/200

ISO-100

Brennvidde 300mm

Tatt med Canon 350D med Tamron Tele Macro 70-300 mm linse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns dette ble fint jeg. Det er egentlig klarere men pga at jeg måtte minske str så ble det uklarere.

Eneste som irriterte meg var de blå prikkene og gjennskinne av vinduet i øyet.

Når du forminsker bildet blir også dybdeskarpheten større. Motsatt av det du sier altå.

Men likevel er ikke skarpheten det den må være i slike bilder. Øyet er rett og slett ikke i fokus.

300mm på 5.6 så nærme gir deg bare noen mm i fokus, så dette blir vanskelig.

Prøv igjen med ikke fullt så lang brennvidde (så kan du heller beskjere litt), høyere ISO (f.eks 800) og mindre blender (f.eks f/11). Dessuten gir blits et veldig ugunstig lys til slike bilder. Bruk dagslys, men ikke direkte sollys.

Lenke til kommentar

Brukte ikke blitz. Brukte solys. Det er ikke jeg som har forminsket bilde, det er hjemmesiden min som gjør det automatiskt, eller i dette tilfelle, nettby. Og jeg ser at bilde er blitt mindre skarpt når jeg ser på orginalen og på det som ligger her. For at jeg skal kunne ta Macro bilder så er jeg nødt å ha brennvidden mellom 180mm-300mm.

Men hvorfor høyere ISO?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Det er ikke jeg som har forminsket bilde, det er hjemmesiden min som gjør det automatiskt, eller i dette tilfelle, nettby. Og jeg ser at bilde er blitt mindre skarpt når jeg ser på orginalen og på det som ligger her.

Kan ikkje du heller laste opp bildet her på akam? Eventuelt legge det ut på for eksempel flickr.com,

Det er mykje lettere å gi ris og ros dersom vi ser bildet slik det skal vere.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...