Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Venner finner ikke hverandres servere...

Anbefalte innlegg

jeg og vennegjengen min har vært vant til at når vi spiller sammen, spiller vi over hamachi, og da er det slik at bare noen av oss finner hverandres servere, dette fører selvsagt til at vi er avhengig av visse personer når vi skal spille sammen. vi har en person soma alle finner serveren til, men slik som nå er han ikke mulig å få tak i, og dermed kan vi ikke spille sammen.

så mitt spørsmål er: hvorfor er det slik at vi kan bare kan spille på noens servere, og hvordan kan vi fikse det slik at alle finner hverandres servere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kommer inn på siden, og der stopper hjernen min... hva gjør jeg next?

For å si det enkelt så må du gjøre slik at routeren din videresender data som kommer inn på en gitt port(eller flere) til din datamaskin. Finn ut hvilke porter du ønsker å benytte, f.eks hvis du har satt opp en http-server så ville det vært lurt å åpne for port 80 og 8080 f.eks. Hvis ikke portene er åpne på din router så droppes disse datapakkene, noe som da resulterer i at folk ikke får kontakt med din server.

Lenke til kommentar

Etter litt etterforskning på siden har jeg funnet ut at jeg må åpne porten 6112-6119 (betyr dette portene 6112, 6113, 6114, 6115, 6116, 6117, 6118 og 6119?)

hvordan gjør jeg så dette? har skjønt dette med at vi må taste inn vår egen ip i webbrowseren, men hvordan finner jeg brukernavnet og passordet?

Lenke til kommentar

ok, jeg kom meg inn etter å ha funnet passordet etc...

men i hvilket av feltene skal jeg fylle inn hva jeg skal åpne, og fra vilken av menyene?

har linksys btw.

edit: jeg legger ved et bilde av så lagt jeg har komt... hva skal jeg taste inn i det siste vinduet?

og skal jeg trykke på "Enable" ?

post-100542-1201282228_thumb.jpg

Endret av Valkyria
Lenke til kommentar
edit: jeg legger ved et bilde av så lagt jeg har komt... hva skal jeg taste inn i det siste vinduet?

og skal jeg trykke på "Enable" ?

I det siste vinduet taster du din egen ip-adresse (start->kjør->cmd->ipconfig) og bekrefter. Da skal det være i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...