sherco14 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hei lurer som sagt på om det er noen program som gjør at en kan bruke flashen som lommelykt? Fnt ett, men da kom bare det oransje lyset på og det gir jo ikke særligt lys. Så om det er noen program som gjør at den hvite sterke flashen lyser? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Har ikke den vanlig blitz da? I såfall kan du glemme å få den til å lyse konstant. Lenke til kommentar
sherco14 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Flashen er sån led sys tror jeg. den kan i alle fall lyse sammenhengene og ikke bare ett blitz. når en tar bilde så lyser den noen sekunder sammenhengende før den blinkker 2 ganger eller noe. Lenke til kommentar
BenD Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Hei, Lastet for et par-tre uker siden ned et program som heter "S60SpotOn", som gjør at blitzen (eller hva du kan kalle det) lyser hele tiden. Imidlertid er det et svakt rødt lys, som maks er brukende i stummende mørke for å se hvor du går. Svakt og ubrukelig, dessverre... MVH P. Endret 24. januar 2008 av BenD Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei lurer som sagt på om det er noen program som gjør at en kan bruke flashen som lommelykt? Fnt ett, men da kom bare det oransje lyset på og det gir jo ikke særligt lys. Så om det er noen program som gjør at den hvite sterke flashen lyser? Har du i det hele tatt sett på trådene: Request etter programmer til S60 3rd ed. Anbefalte programmer til S60 3 rd ed. Da ville du sett at dette nettopp har blirr spurt etter og linket til. (Bare et vennlig råd) ...Imidlertid er det et svakt rødt lys, som maks er brukende i stummende mørke for å se hvor du går. Svakt og ubrukelig, dessverre... Min lyser sterkt hvitt og fungerer utmerket. Hvilken mobil har du? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Du trenger ikke noe program for å gjøre dette. Bare ta opp en video og slett den når du er ferdig. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Har folk her giddet å lese hva trådstarter skriver, istedet for å svare etter kun å ha skumlest emnetittelen? Han skriver klart og tydelig at han har funnet ett program (sikkert S60SpotOn), men at det bruker det svake, oransje lyset, og ikke det hvite som faktisk lyser opp litt. Jeg teller opp tråden, og finner 1 innlegg som allerede anbefale4r samme program som trådstarer har, 1 innlegg som kritiserer trådstareter for ikke å ha søkt skikkelig, når trådstarer klart og tydelig allerede har funnet ett slikt program (som er det samme som jeg har sett på anbefalte programmer for s60 series 3-tråden sist jeg sjekket), og 1 innlegg som kommer med ett kreativt, men likevel latterlig batterislukende tips som i tillegg gir ett oransje lys som trådstarter ikke er ute etter. Forøvrig har jeg selv vært på leting etter ett slikt program en stund, men har gått til "innkjøp" av et lite LED-nøkkelknippe i stedet. Likevel hadde det vært greit å hatt noe slikt til telefonen også, så viss noen har ett tips (annet en noe som gir oransje lys), så skrik ut Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Høres ikke så lurt ut å slite ut autofokusen for å lyse litt. Lenke til kommentar
Cath13 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Etter hva jeg har forstått så har N 95 (ihvertfall N95 8 GB) LED-blitz og ikke LED-lys, som f.eks N73. Dermed så virker heller ikke Spot-on på den, fordi den forutsetter jo en LED-lampe som kan lyse kontinuerlig. N 95 8GB har heller ikke lys under filming (noe jeg oppdaget for sent ) slik som N73, så filmkvaliteten er dårligere i dårlig lys. Opplysninger om lys/blitztype er ikke lett tilgjengelig på Nokia sine sider. Det står for eksempel at både N73, N95 og N95 8 GB har integrated flash, men hva slags står det ingenting om, hverken om du prøver spesifikasjoner på Nokia.no, eller Nseries.com. Og det er klart en forskjell når du på den ene av de har flash også når du spiller inn video, og på den andre bare om du tar bilder. Jeg er veldig fornøyd med min N95 8GB, så sånn sett er jeg litt glad for at jeg ble "lurt" toil å anta at den var som N73, men det er noe frustrerende også, da jeg pleier å filme en del. Endret 27. januar 2008 av lipo Lenke til kommentar
voluz Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Fnt ett, men da kom bare det oransje lyset på og det gir jo ikke særligt lys. Har det samme problemet selv. Kjøpte tilogmed et Symbian-program i håp om at det skulle funke, men neida.. verdens svakeste røde lys var alt jeg fikk, samt at telefonen (autofokusen) brumma og hørtes ut som den hadde vondt... N95 8GB har jo ikke ekte flash, og det er fullt mulig for lyset å lyse kontinuerlig, men kan ikke se noen program som sørger for det... har noen funnet svar på problemet? Lenke til kommentar
theDaniel Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Fnt ett, men da kom bare det oransje lyset på og det gir jo ikke særligt lys. Har det samme problemet selv. Kjøpte tilogmed et Symbian-program i håp om at det skulle funke, men neida.. verdens svakeste røde lys var alt jeg fikk, samt at telefonen (autofokusen) brumma og hørtes ut som den hadde vondt... N95 8GB har jo ikke ekte flash, og det er fullt mulig for lyset å lyse kontinuerlig, men kan ikke se noen program som sørger for det... har noen funnet svar på problemet? Det er dessverre ingen programmer i dag som kan gjøre dette på N95 men de er nok ikke langt unna. Det sitter mange gutter i forumer rundt om i verden som programmerer til symbian. Ulempen er at du må ha et developer certificate til akkurat ditt IMEI og programmet vil kun virke på din telefon. Problemet her er at den ledlampen kan brenne ut/bli ødelagt om den står for lenge på. Min løsning ble enkelt og greit at gratis program som tømmer skjermen og gjør den helt hvit. Bagrunnlyset på disse telefonene er jo helt vannvittig på full styrke og dette ga meg en finfin "lommelykt". Hva dette programmet heter husker jeg ikke men kan finne det om dere ikke klarer det selv. Mvh Danieln Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå