Gå til innhold

PC stopper opp i oppstarten, Asus A7N8X-E

kitzo

Anbefalte innlegg

Jeg har et ASUS A7N8X-E hovedkort som fungerte bra med IDE disk som oppstartsdisk. Jeg fikk behov for reinstallering, og valgt å gjøre dette på en SATA disk, samtidig oppdaterte jeg BIOS til versjon 1013 som er siste versjon jeg har funnet. Nå begynte PC-en å stoppe i oppstarten, og be om enten F1 for å fortsette eller DEL for å gå til BIOS. Den oppga samtidig "No floppy disk detected". Jeg tenkte at det var problem med å bruke SATA disk som oppstartsdisk og gjorde ikke noe mer med det. Men nå har jeg koblet ut SATA disken og installert Vista på IDE disk, tenkte dette ville løse den saken, men nei. Fremdeles må jeg taste F1 for å fortsette oppstartsprosedyren. Jeg kunne gjerne tenke meg å slippe dette, selv om det ikke er verdens undergang...

Er det noen som kan gi litt tips på årsak og løsning?

Mvh

Kitzo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok en innstilling i bios som er feil.

gå inn i bios å sett den til default innstilling. F10 og reboot.

Hvis floppy ikke blir opptaget i oppstarten kan det være at du har kommet borti støm eller BUS kablen, sjekk at disse sitter som de skal.

Hvis du ikke bruker floppy'en lenger kan du bare deaktivere den funksjonen i bios som stopper boot hvis ikke floppyen er tilstede.

Mvh

Stoneheart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...