Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger tips til hvor jeg skal legge min hjemmeside

Anbefalte innlegg

hmmm... tror jeg vil vekk fra home.no jeg... hører/erfart at det er litt ustabilt...

så da trenger jeg et sted på nettet hvor jeg kan legge fra meg en aldri så liten web side om meg selv. stedet bør fylle disse kriteriene:

* stedet bør være stabilt

* lagringsplassen bør være størst mulig (ikke så alt for viktig, men det bør være god nok plass til en side pluss noen andre nedlastbare filer)

* det må være gratis

* det må IKKE være sånn at jeg må bruke en annen oppkobling en nå værende linje

følgende steder er bare å glemme:

home.no

eget sted, altså eget domene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med start.no/powertech da?
har prøvd start.no, men jeg får bare en melding om at jeg må bruke startoppkobling for å få lagt ut siden... og det gidder jeg ikke siden jeg ikke har verken modem eller isdn... powertech? jeg nevner et av punktene: "det må være gratis"
Lenke til kommentar
hvis du vil ha et internasjonalt domain, så er dot.tk et gratis internasjonalt domain. det bruker vi til clan siden vår. Stabilt som fan
det er da bare forwarding tjeneste da... bruker det selv... sjekke greier det der, men man får ikke lagringsplass av dem..., men så vil jeg nok en gang opplyse om at jeg har løst mitt problem :wink:
Lenke til kommentar
Hva med start.no/powertech da?
har prøvd start.no, men jeg får bare en melding om at jeg må bruke startoppkobling for å få lagt ut siden... og det gidder jeg ikke siden jeg ikke har verken modem eller isdn... powertech? jeg nevner et av punktene: "det må være gratis"

Nå tror jeg du har misforstått en smule. Jeg har hatt Star.no i fler år, og aldri hatt noe problem med å legge opp materiale til min start.no hjemmeside via annen oppkobling.

Alt du behøver er å bruke denne infoen i din FTP klient:

ftp.powertech.no

User: Ditt påloggingsnavn til internett

Pass: Ditt passord til påloggingen

Altså - user og pass du får når du registrerer deg ved start.no er det samme du skal bruke i FTP klienten når du kobler deg til hjemmesideområdet. Du må ikke være oppkoblet via start's nodenummer for å gjøre dette.

Det har aldri vært slik for meg ihvertfall. Så jeg tror du har misforstått?

Start.no generelt er en toppers tjeneste. 30mb helt gratis plass uten noen form for reklame! Og gratis e-mail!

NB* Det er når du skal sende ut e-mail (SMTP) via [email protected] at du må være oppkoblet via start.no - men du kan ta imot e-mail når du er oppkoblet via en annen ISP.

(start.no godtar ikke mp3 filer på serveren btw, om noen lurte. Jeg tror ikke de godtar zip filer heller, men er ikke sikker).

Lenke til kommentar

Nå tror jeg du har misforstått en smule. Jeg har hatt Star.no i fler år, og aldri hatt noe problem med å legge opp materiale til min start.no hjemmeside via annen oppkobling.

Alt du behøver er å bruke denne infoen i din FTP klient:

ftp.powertech.no

User: Ditt påloggingsnavn til internett

Pass: Ditt passord til påloggingen

Altså - user og pass du får når du registrerer deg ved start.no er det samme du skal bruke i FTP klienten når du kobler deg til hjemmesideområdet. Du må ikke være oppkoblet via start's nodenummer for å gjøre dette.

Det har aldri vært slik for meg ihvertfall. Så jeg tror du har misforstått?

Start.no generelt er en toppers tjeneste. 30mb helt gratis plass uten noen form for reklame! Og gratis e-mail!

NB* Det er når du skal sende ut e-mail (SMTP) via [email protected] at du må være oppkoblet via start.no - men du kan ta imot e-mail når du er oppkoblet via en annen ISP.

(start.no godtar ikke mp3 filer på serveren btw, om noen lurte. Jeg tror ikke de godtar zip filer heller, men er ikke sikker).

Da har du ikke fulgt helt med

Klippet og limet inn fra http://www.start.no/ftp/

"I utgangspunktet må du bruke den oppringte Internett-tilkoblingen fra Start.no for å få tilgang til hjemmesideserveren på FTP."

Kan hende du bare er heldig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...