Gå til innhold

Area 51/Område 51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Av dette dokumentet gikk det fram at Jorda ville bli rammet av flere katastrofer utover 90-tallet (som var 10 år etter at "rapporten" med "faktaene" ble publisert). Rundt 2000 skulle mesteparten av menneskene ha dødd ut og i 2011 kommer JESUS tilbake. Sannsynlig? Nope.

...og dette gjør hele dokumentet usannsynlig? Det er jo påstander han kommer med, om FREMTIDEN.

Lenke til kommentar

Et tiår inn i framtiden. Et tiår! Hvordan så verden ut for 10 år siden i 1998. Var det umulig for oss i 1998 å gjette hvilken grensesprengene utvikling som ville skje med verden fram til 2008? Nei? Jo. Bortsett fra et terrorangrep på USA, en tsunami i Indiahavet, et par internasjonale invasjoner i Afganistan og Irak og TV på mobiltelefonen, så har det ikke akkurat skjedd noe som minner om verdens undergang.

Verden fortsetter nok som før de neste tiårene også.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Såså, la nå han holde på i det superjordnære, overformyndende intellektuelle gospellet sitt. SeaLion har funnet komfortsonen sin nå, og risikerer ikke at hele tankesettet hans utfordres med problemstillinger av typen DP som jeg konfronterte han med på forrige side. Derfor danser han rundt problemstillingen og kapper stråmenn i hytt og pine for å prøve å samle strå til å bygge opp en stor, flott stråmann som han kan hevde er kollektivt bevis mot hele UFO fenomenet. Veldig "vitenskapelig" av deg, SeaLion - å skjære alt under en kam og prøve å diskreditere ved å skape en negativ konnotasjon rundt alt som kan stemples som å ha noe å gjøre med "UFO" feltet. Strekk paraleller mellom fjerne sekter og presidenter - begge har sett UFO'er. Bare ikke tenk på tanken engang at etteretningsmyndigheter driver med aktiv disinformasjon nettopp for å skaffe slike linker mellom UFO og skrullete historier og folk - det er jo en konspirasjonsteori i seg selv ikke sant? Dersom de visste noe, hadde de selvsagt sagt ifra til oss, er jo bare latterlig å tro at det millitærindustrielle komplekset og mektige globalister hanler imot Joe Doe og Ola Nordmann's selvinteresser i ren egeninteresse. Det er MØV i Irak og det avlyttes ikke noe som helst uten at inbyggerne får informasjon om det nei. Gulf of Tonkin var legit og krigen mot terror bør svelges med sluk og snøre før de kommer på døren og dreper oss. Kamera i stuen? Ja, takk. Spar oss for konspirasjonsteorier nå, dersom du ikke gjør noe galt har du ingenting å frykte, vi vil jo bare det beste for deg. En chip i rævva?., gurimalla så kjekt om jeg skulle gå meg vill, og jeg trenger ikke dra visa kortet mer. Og glem at man under sikkerhetsgraderinger klarte å holde atombomben (som forresten også ble utviklet i Roswell .- tilfeldighet?) hemmelig fra japanerne selv om 4000 (tusen) arbeidere var involvert. De klarer virkelig ikke å holde noooe hemmelig. Ro ned nå, folkens. Konspirasjoner skjer ikke, bare se på historien - ti år tilbake altså...

Edit: må jo skyndte meg å legge til at det for bare 30år siden var konvesjonell visdom at vi er alene i universet, den eneste oppbevaringssted for liv, men ingen tror dette lengre. Idag er det i tiden å innrømme storsinnet at vi sikkert ikke er alene, men fortsatt ler man av de som påstår de kan ha vært her. Går det noen år så endrer vel det seg og, kommer kanskje den tiden når det går opp for folk at olje ikke er run-off the mill teknologi men et politisk verktøy for makthaverne som går over lik for å hindre konkurrerende teknologier som ikke er like profiterbare..

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
Såså, la nå han holde på i det superjordnære, overformyndende intellektuelle gospellet sitt. SeaLion har funnet komfortsonen sin nå, og risikerer ikke at hele tankesettet hans utfordres med problemstillinger av typen DP som jeg konfronterte han med på forrige side. Derfor danser han rundt problemstillingen og kapper stråmenn i hytt og pine for å prøve å samle strå til å bygge opp en stor, flott stråmann som han kan hevde er kollektivt bevis mot hele UFO fenomenet.

Coolt, jeg har fått min egen konspirasjonteori. :!:

Jeg skjønner at militær taushet av enkelte straks tolkes som at de hemmelighetene de er tause om ikke bare er rent militære hemmeligheter, som f.eks nye våpensystemer, men hemmeligheter som går langt bortenfor alt vi har drømt om. Jeg er enig i at det hadde vært coolt om det var sånn, men jeg har ennå ikke sett noen konkrete bevis på at det virkelig er sånn. Jeg har valgt å ikke tro på "spøkelser". For meg er det ikke et bevis at en fyr står på en talerstol å sier han har sett "spøkelser", jeg vil se "spøkelsene", da først regner jeg saken som bevist. Og foreløpig har ikke noen klart å vise fram et sånt bevis. Verken bevis på stadige besøk fra Mars (eller andre utenomjordiske steder), eller bevis på at utenomjordiske skal ha krasjlandet eller landet på normal måte på kloden vår.

Når man dessuten har begynt å fatte hvor enorme avstander det virkelig er i universet, og vet at solsystemet vårt ligger i en slags stellar ørken ytterst i galaksen, så blir stadige besøk utenfra såpass lite sannsynlig at jeg velger å tro at selv de såkalte uoppklarte UFO-observasjonene skyldes sjeldne og ukjente naturfenomener. Vitenskapen har f.eks enda ingen god forklaring for hva kulelyn egentlig er eller hva de skyldes. Men det spekuleres likevel ikke om kulelyn er utenomjordiske romskip. Selv ikke de fanatisk UFO-troende har hevdet det.

Jeg sier ikke at vi er alene i universet, og ikke tror jeg det heller. Men jeg klarer ikke å skjønne hva det er ved oss og vår planet som er så unikt at utenomjordiske skal komme hit til utkanten av galaksen gang på gang på gang, nærmest som på helgetursvisitter. Og i følg de UFO-troende er det ikke bare én type utenomjordiske, men opptil flere typer utenomjordiske som reiser tvers gjennom galaksen for å se på oss. Jepp, kun for å se på oss, og kanskje for å legge ned engelsk hvete i sirkler som en slags utenomjordisk tagging. "Vi var her." Latterlig? Jepp. Fullstendig.

Det er et voldsomt sprang fra det å tro at vi ikke er alene i universet, til det å tro at disse andre ikke har noe annet å finne på enn å stadig komme for å se på oss.

Lenke til kommentar
...

Og glem at man under sikkerhetsgraderinger klarte å holde atombomben (som forresten også ble utviklet i Roswell .- tilfeldighet?) hemmelig fra japanerne selv om 4000 (tusen) arbeidere var involvert. De klarer virkelig ikke å holde noooe hemmelig.

...

Hm, utviklet de atomvåpen i Roswell? Det har jeg aldri hørt før. Nå var jo the Manhattan Project ganske svære greier som skjedde på mange steder spredt over store deler av USA men jeg tror jeg ville husket det hvis jeg hadde hørt Roswell nevnt i den sammenheng før. Det ville uansett passet veldig godt inn i bildet av area51 som "hemmelig våpenlaboratorium".

Det var vel fler en 4000 som jobbet på manhattan project, i følge wiki-artikkelen var det på det meste 130000. Det letter hemmeligholdet betydelig når alle motiverte er godt motivert til å holde kjeft og utviklingen er relativt tidsbegrenset. Dessuten var ikke hemmeligholdet vanntett. Ser du bort fra at prosjektet kuliminerte i to svært offentlig detonasjoner av atombomber så ble prosjektet også utsatt for mye og heftig spionasje fra andre wannabe-atommakter(inkludert norge).

Edit: må jo skyndte meg å legge til at det for bare 30år siden var konvesjonell visdom at vi er alene i universet, den eneste oppbevaringssted for liv, men ingen tror dette lengre. Idag er det i tiden å innrømme storsinnet at vi sikkert ikke er alene, men fortsatt ler man av de som påstår de kan ha vært her.

At verden går videre kan vi være sikre på men vi har dårlige forutsetninger for å spå noe om retningen. Å ekstrapolere hva slags kunnskap vi kommer til å ha om 30 år blir rett og slett feil.

Går det noen år så endrer vel det seg og, kommer kanskje den tiden når det går opp for folk at olje ikke er run-off the mill teknologi men et politisk verktøy for makthaverne som går over lik for å hindre konkurrerende teknologier som ikke er like profiterbare..

Øøøø? Vet ikke om du er klar over det men der snublet du faktisk over grunnen til at olje er vår dominerende energibærer. Profitabilitet. Olje er billig, lett tilgjengelig og veldig anvendelig. Alternativene finnes men de er enn så lenge mindre profitable. Så lenge det ikke dukker opp et alternativ til olje som er *mer* profitabelt enn olje trenger ikke oljeselskapene bruke så mye som en kalori for å beholde status quo. Og *når* den tiden kommer at det dukker opp et profitabelt alternativ til oljen så skal du ikke se bort fra at nettopp oljeselskapene rasker tak i det for å tjene penger på det.

Lenke til kommentar
Jeg har valgt å ikke tro på "spøkelser".

Spøkelser: Spøkelser, av middelnedertysk Spôkenisse (spôken betyr «å gå igjen, å utføre trolldom»), er etter sigende paranormale skapninger, avdøde mennesker hvis sjeler går igjen på jorda i etterlivet. Mulige grunner til dette sies for eksempel å kunne være spesielt tragiske og/eller voldelige dødsfall, eller en stor trang til å fullføre noe en ikke fikk gjort før sin død. Fenomenet er kjent i alle kulturer, og bygger på troen på at levende vesener har en sjel som eksisterer uavhengig av kroppen. Folklore og trosforestillinger omkring spøkelser varierer imidlertid sterkt i forskjellige kulturer og til forskjellige tider. Historier om spøkelser har til alle tider vært populær underholdning. Spøkelsesfortellingen er en egen litterær genre.

Mange forestillinger om overnaturlige fenomener har forsvunnet i de industrielle og postindustrielle tidsaldrene, men troen på spøkelser har vist seg standhaftig. Meningsmålinger viser at et økende flertall av befolkningen tror på spøkelser i f.eks. USA (51% i 2003 mot 48% i 1998). Å tro på spøkelser er nær knyttet til menneskers forhold til sine elskede (eller, for den saks skyld, hatede) avdøde, og kan derfor lett kobles til emosjonelt betingede trosbølger som spiritisme eller New Age.

Påtagelig er tilnærmelsen mellom troen på poltergeist-fenomener og spøkelser, som gjør det mulig å forestille seg at de døde kan meddele seg gjennom allehånde elektroniske instrumenter. Spøkelsesstemmer på lydbånd og radio, spøkelsesbilder på fjernsyn eller spøkelser som går til angrep ved å skru stereoen på fullt midt på natta, er blitt vanlige ingredienser i nyere spøkelseshistorier. Noen helt nye typer spøkerier har også kommet til, og har etter hvert blitt rikt representert i både vandrehistorier og vitnefaste fortellinger, slik som forestillingene om spøkelsesbiler eller spøkelseshaikere som hjemsøker bilister i sene nattetimer.

Alien: Utenomjordisk vesen. Bruker "UFOer" som biler. Bruker i filmen o.l. "laservåpen".

Med andre ord, spøkelser+alien=NOT.

Og SeaLion, den finnes kanskje ikke bevis på at det eksisterer, men det brtyr visst pokker ikke at det IKKE EKSISTERER.

"Vi var her." Latterlig? Jepp. Fullstendig.

Hvordan vet du at det stod "vi var her"?

Lenke til kommentar
Når man dessuten har begynt å fatte hvor enorme avstander det virkelig er i universet, og vet at solsystemet vårt ligger i en slags stellar ørken ytterst i galaksen, så blir stadige besøk utenfra såpass lite sannsynlig at jeg velger å tro at selv de såkalte uoppklarte UFO-observasjonene skyldes sjeldne og ukjente naturfenomener. Vitenskapen har f.eks enda ingen god forklaring for hva kulelyn egentlig er eller hva de skyldes. Men det spekuleres likevel ikke om kulelyn er utenomjordiske romskip. Selv ikke de fanatisk UFO-troende har hevdet det.

Vel, kvantemekanikkens teoretikere mener man kan bøye universet for å forflytte seg på "magisk" vis fra en plass til en annen i den tredje dimensjon. For alt vi vet, kan de ha tilgang til teknologi som klarer dette. En del UFO-analytikere har jo sagt at de har hørt om observasjoner av UFO'er over innsjøler og av, og at det ser ut som de pumper vann inn i fartøyet. Hva trengs det til? Fusjon, kanskje? Frie elektroner?

Romerne trodde DE var på toppen av menneskets storhet. De trodde det ikke gikk an å finne opp mer, at de var nådd toppen. La ikke våre antakelser ta samme vei i dag. Det kan være mange "mirakuløse" ting som f.eks. antigravitasjon, stabil fusjon og bøying av tid/rom som er oppdaget av andre arter, som vi ikke har en gang peiling på.

Vi er jo latterlig dårlig utviklet. Vi har ikke en gang kolonier på andre planeter! Bare et par mennesker har vært på månen, men det var bare for å tasse rundt og ta prøver. Vi har ikke en gang utforsket hele planeten vår! Store deler av havet ligger uutforsket.

Lenke til kommentar

Pumper inn vann.. Varm motor? Tuller.

Men jeg så en gang på TV noe UFO greier. En mann hadde overnatta i telt rett ved en liten innsjø. Bikkja var utenfor hele natten og bjeffet. dagen etter var det en stor sirkel svidd i gresset rett ved. Husker ikke hvordan hunden hadde det. Men de sa vel at det var et "UFO kjent område" eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Pumper inn vann.. Varm motor? Tuller.

Men jeg så en gang på TV noe UFO greier. En mann hadde overnatta i telt rett ved en liten innsjø. Bikkja var utenfor hele natten og bjeffet. dagen etter var det en stor sirkel svidd i gresset rett ved. Husker ikke hvordan hunden hadde det. Men de sa vel at det var et "UFO kjent område" eller noe sånt.

Nei, det der er nok bare veldig lokalt sirkellyn som har slått ned :p

Lenke til kommentar
Historier om spøkelser har til alle tider vært populær underholdning.

Historiene om Donald Duck og vennene hans har også vært populære i over et halvt århundre, likevel er det vel få om ingen som virkelig tror det faktisk finnes en by bebodd av ender i t-skjorter et eller annet sted i verden.

Lenke til kommentar

Historiene om Donald Duck og vennene hans har også vært populære i over et halvt århundre, likevel er det vel få om ingen som virkelig tror det faktisk finnes en by bebodd av ender i t-skjorter et eller annet sted i verden.

Jeg vet at Donald Duck er skapt av Walt Disney Productions. Vet du hvem som skapte spøkelsene?

Lenke til kommentar

Jeg vet at Donald Duck er skapt av Walt Disney Productions. Vet du hvem som skapte spøkelsene?

Jepp, folks fantasi.

La oss si at mennesket mot formodning faktisk har en en slags uavhengig "sjel" inne i kroppen som holder oss i live, og straks denne sjelen forlater kroppen så dør kroppen. La oss også anta at denne sjelen har muligheten for å leve uavhengig av kroppen og dermed kan bli til et spøkelse. Men det er bare det, at de fleste beskrivelser av spøkelser påstår at disse sjelene er påkledd, i digre kjoler, munkekapper eller lignende. Det må vel bety at også klærne har blitt til spøkelser, og for at de skal kunne bli spøkelser, så betyr dette at klær har udødelige sjeler de også. Selv spøkelsesskip, spøkelsesvogner og spøkelsestog rapporteres det om. Tog med udødelig sjel? Sannsynlig? Nix. Min konklusjon: Spøkelser er et av de beste bevisene på at menneskene er utstyrt med masse fantasi.

Lenke til kommentar
når ble dette en tråd om spøkelser???

Det skjedde da jeg i et tidligere innlegg kalte mangel på konkrete bevis for utenomjordiske besøk for "spøkelser". Det falt meg ikke inn at noen på et forum for teknologi og vitenskap faktisk tror at spøkelser finnes, så jeg syntes det var en god sammenligning.

Lenke til kommentar

Bø! Vet ikke, SeaLion er proff, så han klarer det meste.

Donald Duck & Co er underholdning lagt av Disney.

Aliens er i alle fall ikke underholdning...

Lenke til kommentar

Jeg tipper at en viss filmregissør Spielberg vil være dypt uenig med deg. Selv ser jeg nesten daglig på Star Trek og Stargate SG1 og synes det er strålende underholdning.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at en viss filmregissør Spielberg vil være dypt uenig med deg. Selv ser jeg nesten daglig på Star Trek og Stargate SG1 og synes det er strålende underholdning.

Jeg er sikker på at mayaene og babylonerne også omtalte stjernemennesker som underholdning, eller hva?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...