Gå til innhold

Den store Rock Band tråden!

Eriqo

Anbefalte innlegg

Høyrest bra ut, takk. Kva med DLC? Fant ikkje noko om det på Wiki i farten.

Skulle kunne brukt 3 like instrument samtidig, det hadde vore tøft. Pro Face-Off (nyttar GH3-ord sidan eg ikkje har RB) med 3 gitarer. :D

Kanskje eg kun skulle kjøpe spelet i første omgang, har to GH3-gitarer til Xbox som visstnok skal funke på RB. Så tar eg heller trommer seinare. :hmm:

Edit: Kjem det lause instrumenter her i landet forresten?

Nokon som har erfaring med GH3-gitar på RB?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar. :)

Når du sier spillet, mener du da spillet + instrumentene sant?

Hvor lang tid tok ekspressen og hvor lang tid ville det tatt uten?

Jeg mente "Special Edition"-pakken. Den inneholder gitar, mikrofon, trommesett og DVD med spillet på.

Frakt tok 9 dager fra pickup i USA til jeg hentet det på Posten i Tromsø. Dog skjedde dette over påsken i år så det kunne nok tatt kortere tid ved normale omstendigheter. Hvor mye ekstra tid det tar med normal frakt kontra express vet jeg dessverre ikke.

Hvis man kjøper dette fra USA, vil spillet og alt fungere på en europesk konsoll?

Ser jo at det blir solgt ganske mange slike pakker igjennom ebay.

Kjøper man dette i USA vil UTSTYRET fungere på en europeisk 360 konsoll. Selve DVD-platen som spillet ligger på vil IKKE starte. Amerikansk utgave av Rock Band krever en amerikansk Xbox 360. Playstation 3 er sonefri på PS3 spill og krever da vil Amerikansk Rock Band fungere rett ut av eska.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
totalt altså, eller ca 1350,- norske blanke kroner. :)

Takk for at du hjelper. ;)

Var det toll eller mva. å betale på dette, her i Norge?

Og i såfall hva måtte du ut med?

Dette må kalkuleres nøye, da jeg er student. :p

Husker du hva selgeren din het på ebay?

Nå er det diskusjoner mellom meg og samboeren om vi skal bruke amazon eller ebay.

(grunnet at vi vil være helt sikre på at pakken er helt ny og ubrukt)

Noen med erfaring fra begge som vil kjøre en sammenligning for meg?

Er blank på onlineshopping fra statene.

Lenke til kommentar

Det er ingen tollavgift på innførsel av forbrukerelektronikk, men normal 25% mva. Det er mulig å komme rundt det med diverse tvilsom merking, som "Gift", "Product Sample, not for resale", verdinedskrivning osv. Firmaet jeg kjøpte hos gjorde det klart på Ebay-siden at de ikke driver slik, og det synes jeg er like greit. Mva utgjorde vel rundt 350,-

Jeg kjøpte hos selgeren "pressstartinc" og han selger fortsatt Rock Band, til alle konsoller, her: http://stores.ebay.com/PressStartInc.

Spillet er naturligvis nytt og i fabrikk-forseglet eske.

Amazon.com sender ikke Rock Band ut av USA. Når du går videre fra handlekurven får du beskjed om at produkt slik og slik ikke kan shippes.

Min samboer og bedre? halvdel har aldri vært spesiellt interessert i spill hverken på PCen eller 360en, men flere ganger mast om at vi skal spille Rock Band. Ikke værst bare det!

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Du kan rekne det ut ganske nøyaktig sjølv.

Ta prisen på varen(e) + frakt(!) og finn norsk pris først av alt. Til dette må du bruke Tollvesenets Omregningskurser.

Deretter legg du på 25% moms samt tollgebyret til Posten som er på 80-, NOK for varer under 1000,- og 190 for varer over.

Eksempel:

Pris på vare: $160

Frakt: $100

Pris i NOK: (160+100)*5.15*1.25 = 1673,- Prisen er over 1000, så me må plusse på gebyret.

Totalpris: 1864,- NOK

Enkelte ting kan variere, som kursen, den blir endra med 5-6-7 dagars mellomrom. Det kan og være aktuelt med å trekke moms i det landet du kjøper frå, men så vidt meg bekjent er dette sjeldan aktuelt, du kan riktignok kome ut for det.

Gebyret til Posten vil sjølvsagt gå vekk om eit anna firma leverer pakken til deg, men dei kan ha sitt eige gebyr. du kan og få veldig høge gebyr hos enkelte, høgare enn Posten sine satser.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa. :)

Da skal jeg gå til innkjøp straks jeg får penger!

Dette er jo bare helt ypperlig!

thklinge: Vi begge elsker heldigvis gaming, og stort sett samme type spill, så det er ikke noe problem. ;)

Hyggelig å høre at hun/han vil spille rock band med deg, det lover jo veldig bra. :D

Lenke til kommentar

Jeg mente "Special Edition"-pakken. Den inneholder gitar, mikrofon, trommesett og DVD med spillet på.

Frakt tok 9 dager fra pickup i USA til jeg hentet det på Posten i Tromsø. Dog skjedde dette over påsken i år så det kunne nok tatt kortere tid ved normale omstendigheter. Hvor mye ekstra tid det tar med normal frakt kontra express vet jeg dessverre ikke.

Ok, vist du har en Rock band session på DL så er jeg der momentant :)

Jeg har ventet på det spillet siden det kom ut i USA og begynner å bli lei av å vente.

Lenke til kommentar

Ok, vist du har en Rock band session på DL så er jeg der momentant :)

Jeg har ventet på det spillet siden det kom ut i USA og begynner å bli lei av å vente.

Helt samme her! Jeg har ventet paa det for det kom ut i USA.

Helt siden jeg horte om Ideen har jeg ventet.

Jeg gaar rundt her i USA og ser Rock Band i hvert eneste elektrobutikk-vindu og jeg er gronn av misunnelse!!

Faar dessverre ikke kjopt med meg det hjem. Blir dyrt aa faa med meg hjem. :( :( :cry:

Lenke til kommentar

Det ser ut til at alle som vil ha Rock Band de nærmeste månedene må belage seg på å importere, uansett hvilken konsoll man har. Følgende uttalelse kom fra en Hamonix-ansatt på det offisielle Rock Band forumet når han ble spurt om utgivelse utenfor Tyskland, Frankrike og UK:

"We won't be releasing outside of those three countries in the immediate future, but we will continue to monitor how Rock Band does in Europe. I can't say more than that, since it really is just an unknown at this point.

-HMXJohnlok"

Jeg har heldigvis en Special Edition underveis fra USA til min PS3. Xbox-eiere vil vel kunne importere f.eks fra UK etter utgivelse der. Men det ser altså ut til å være lenge til man kan gå på Elkjøp og kjøpe Rock Band :(

--

Luggage

Lenke til kommentar
Jeg har heldigvis en Special Edition underveis fra USA til min PS3. Xbox-eiere vil vel kunne importere f.eks fra UK etter utgivelse der. Men det ser altså ut til å være lenge til man kan gå på Elkjøp og kjøpe Rock Band :(

--

Luggage

Akkurat det jeg selv tenkte. Har en pre-order på RB PAL utgave fra England nå. GHII og GHIII gitarene som jeg har kan brukes til RB, mic har jeg og trommesett er bestilt fra eBay.

Gleder meg til mai ! :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg har merksnodig nok lag når jeg spiller på fills. Det er kun fill-partiene som lagger, og det er sånn at jeg må slutte av litt tidlig for å klare å treffe cymbalen på slutten for å ikke komme helt ut av det. Jeg har lest litt om det, men ikke kommet noe nærmere en løsning gitt. :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...