Gå til innhold

Den store Rock Band tråden!

Eriqo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
May 23 launch on Microsoft's console will doubtless please 360 owners, but those hoping to jam on PlayStation 3, PS2 and Wii will have to wait until later in the summer.

http://uk.xbox360.ign.com/articles/864/864831p1.html

Ikke akkurat 6 måmeder men noen måneder tidligere på 360 er det.

Nei, nå altså. Er jeg litt lei tulle Microsoft som kaster penger for alt. Nå må alle andre vente på godsakene :( nesten så jeg revurderer å importere allikavel.

Lenke til kommentar

Pakken kommer nok til å ha en helt latterlig pris når det kommer hit tipper jeg! :whistle:

Jeg kommer også bare til å kjøpe spillet. Offisiell mikrofon til Rock Band har jeg allerede, samt 2 gitarer fra GHII og GHIII. Trommesettet jeg kjøpte til PS2 utgaven av Rock Band kan ikke brukes, må nok bestille nytt trommesett fra eBay. Det finner jeg til en billig penge.

PS!

Noen som tilfeldigvis har trommesettet til Xbox360 og vil bytte til PS2/PS3 utgaven ? Gi meg beskjed ! :new_woot:

Lenke til kommentar
Man kan klage på Microsoft for mye, men nå er det EA / Harmonix / MTV Games som har skylda.

Nå er det Microsoft som høyst sannsynlig kom med en veldig bra slump med penger for å holde dette timed. Har mine store tvil om at MTV Games ville tjent noe på å sende ut det timed uten noen grønne fra Micro$oft.

Lenke til kommentar
Pakken kommer nok til å ha en helt latterlig pris når det kommer hit tipper jeg! :whistle:

Bundle-packen med gitar, mic og trommer kommer nok til å havne på rundt 1800,-

Om ikke dette kommer iår, så er det sikkert at GH4 kommer. Vi få glede oss til det.

Neppe. Det kommer en tøvete ripoff av GH3 med Aerosmith i "hovedrollen". Activision er noen griske jævler som istedet for DLC velger å lage et "nytt" spill, kalle det for "Guitar Hero: <sett inn band-navn her>" og kreve 600,-(!!) kroner for det!

Nå er det Microsoft som høyst sannsynlig kom med en veldig bra slump med penger for å holde dette timed. Har mine store tvil om at MTV Games ville tjent noe på å sende ut det timed uten noen grønne fra Micro$oft.

Gitaren til 360 er wired, PS3 wireless. Kan ha noe med produksjon å gjøre. Husk at for amerikanere er Europa er det lille landet over dammen man må forbi for å komme til Bush-krigen. Om MS ville kjøpe seg til en tidligere release-date hadde de nok heller gjort det på US-markedet i november, evt på en større tittel som GTA4. Jeg har ingen tro på at MS har betalt seg foran i køen.

Lenke til kommentar
Om ikke dette kommer iår, så er det sikkert at GH4 kommer. Vi få glede oss til det.

Neppe. Det kommer en tøvete ripoff av GH3 med Aerosmith i "hovedrollen". Activision er noen griske jævler som istedet for DLC velger å lage et "nytt" spill, kalle det for "Guitar Hero: <sett inn band-navn her>" og kreve 600,-(!!) kroner for det!

Skjønner hva du mener. Men Aerosmith kommer i sommer. GH4 kommer til jul. Det blir et annet spill.

Lenke til kommentar

Gitaren til 360 er wired, PS3 wireless. Kan ha noe med produksjon å gjøre. Husk at for amerikanere er Europa er det lille landet over dammen man må forbi for å komme til Bush-krigen. Om MS ville kjøpe seg til en tidligere release-date hadde de nok heller gjort det på US-markedet i november, evt på en større tittel som GTA4. Jeg har ingen tro på at MS har betalt seg foran i køen.

Jeg trodde også det, helt til jeg så en Rock Band reklame idag, over her i statene hvor de sa "now with a wireless gitar!".

hmmm :S

Lenke til kommentar

MS-points kostar 410,- for 5000. Det blir 41,- for 500.

På Xbox Marketplace kostar tre låter normalt 500. Det blir circa 166 MS-poeng per låt, eller 14,- kroner

På GH3, med bonuslåter og gratis nedlastbart materiale er det circa 80 låter. Eg antar GH4 har noko lunde det same antalet. Om ein skulle fått 80 låter som DLC hadde det kosta over 1100,-

Det kjem av og til gratislåter, men om Activision skulle gje ut så mange låter som DLC hadde dei ikkje gjort det gratis.

Difor har ikkje eg noko imot eit nytt spel.

Lenke til kommentar

Fra Wikipedia, Guitar Hero 3:

"As with previous Guitar Hero games, a player will progress through multiple tiers of songs, unlocking new songs along the way. The single player career mode in Guitar Hero III: Legends of Rock features 8 tiers with 42 songs total."

Fra Wikipedia, Rock Band:

"All versions of Rock Band feature the same core 58 playable tracks on the game disc; 45 of these are featured tracks in the main setlist, while the other 13 tracks are "bonus songs" by independent or lesser-known bands, as well as bands made up of Harmonix employees."

Alle vet at bonuslåter på Guitar Hero og Rock Band suger elefantballe så jeg gidder ikke telle dem med. Dermed vinner Rock Band første runde. 45 mot 42 låter.

Så er det DLC:

Rock Band har pr idag 81 låter for nedlasting. (Kilde: rockband.com/dlc

Til GH3 er det 6 singler (de fleste er søppel, ukjente låter eller bare tøv) og 9 track packs med tre låter i hver, totalt 33 låter.

To store forskjeller her, på Rock Band kan du velge selv om du vil kjøpe bare en sang eller kjøpe en pakke til rabatert pris. På GH3 må du kjøpe hele pakken.

Åpenbart at Rock Band har et overtak på innhold. Så over til saken.

Det er meningsløst å sammenligne å betale 600,- for ca 40-45 låter i et "nytt" GH spill fra Activision. Det er nemlig totalt umulig at du liker alle låtene. Med DLC derimot trenger du bare å kjøpe de sangene du selv vil ha og ha slipper å få ei samling av Activision-valgte låter trødd ned i halsen til fullpris.

Activision burde kallt en spade for en spade og gitt ut Aerosmith-sjiten som en "Track Pack" eller "GH3 Addon" og priset spillet deretter.

Lenke til kommentar

Så din personlege meining skal være grunnlaget for kva spel eg skal kjøpe? Eg synest både bonuslåtene og DLC til GH3 er veldig bra. Å få tilgang til ukjende låter synest eg er heilt greit, betre enn ein dårleg cover av ei låt eg kan.

Dessutan, kva er poenget med å rangere Rock Band og GH3 opp mot kvarandre? Det er to forskjellige spel der RB kostar 1800, GH3 800. Det er ikkje alle som har noko ynskje om å spele trommer eller synge.

Kos deg med RB du, slutt med all denne meiningslause GH-bashinga og la folk få velge sjølv.

Lenke til kommentar
HAHA! Og Xbox får det først! MUAHAHA!

Så, så lille barn. PS3-eiere har hatt muligheten for å skaffe seg Rockband helt siden release i US. Også billigere enn hva den kommer til å koste her til lands tror jeg. (Les: Import)

: )))))))))))))))))))))

Lenke til kommentar
Fra Wikipedia, Guitar Hero 3:

"As with previous Guitar Hero games, a player will progress through multiple tiers of songs, unlocking new songs along the way. The single player career mode in Guitar Hero III: Legends of Rock features 8 tiers with 42 songs total."

Fra Wikipedia, Rock Band:

"All versions of Rock Band feature the same core 58 playable tracks on the game disc; 45 of these are featured tracks in the main setlist, while the other 13 tracks are "bonus songs" by independent or lesser-known bands, as well as bands made up of Harmonix employees."

Alle vet at bonuslåter på Guitar Hero og Rock Band suger elefantballe så jeg gidder ikke telle dem med. Dermed vinner Rock Band første runde. 45 mot 42 låter.

Så er det DLC:

Rock Band har pr idag 81 låter for nedlasting. (Kilde: rockband.com/dlc

Til GH3 er det 6 singler (de fleste er søppel, ukjente låter eller bare tøv) og 9 track packs med tre låter i hver, totalt 33 låter.

To store forskjeller her, på Rock Band kan du velge selv om du vil kjøpe bare en sang eller kjøpe en pakke til rabatert pris. På GH3 må du kjøpe hele pakken.

Åpenbart at Rock Band har et overtak på innhold. Så over til saken.

Det er meningsløst å sammenligne å betale 600,- for ca 40-45 låter i et "nytt" GH spill fra Activision. Det er nemlig totalt umulig at du liker alle låtene. Med DLC derimot trenger du bare å kjøpe de sangene du selv vil ha og ha slipper å få ei samling av Activision-valgte låter trødd ned i halsen til fullpris.

Activision burde kallt en spade for en spade og gitt ut Aerosmith-sjiten som en "Track Pack" eller "GH3 Addon" og priset spillet deretter.

(Nesten) helt enig!

Mye bedre om de hadde proppa hele LIVE med DLC og masse sanger, hvor man kunne plukke selv og mikse som man vil, istedenfor aa kjope et mongo spill hvor et mongo band er midtpunktet!

DLC For alltid!

DLC SKULLE VAERT MED FLERE OG MER KJENTE SANGER!

Btw, Bonus sangene i GH3 har faktisk noen kule.

Trough the fire and flames

The way it ends

Prayer of the refugee

Cant be saved

Husker ikke, men sikkert et par faa til!

DLC 4 LIFE

Lenke til kommentar
Så din personlege meining skal være grunnlaget for kva spel eg skal kjøpe? Eg synest både bonuslåtene og DLC til GH3 er veldig bra. Å få tilgang til ukjende låter synest eg er heilt greit, betre enn ein dårleg cover av ei låt eg kan.

Dessutan, kva er poenget med å rangere Rock Band og GH3 opp mot kvarandre? Det er to forskjellige spel der RB kostar 1800, GH3 800. Det er ikkje alle som har noko ynskje om å spele trommer eller synge.

Kos deg med RB du, slutt med all denne meiningslause GH-bashinga og la folk få velge sjølv.

Forstår ikke helt hva min personlige mening har med at det er bedre å få velge låter selv (DLC) enn at Activision skal bestemme åssen låter du får for pengene dine? Virker helt åpenbart på meg at det er bedre å velge selv.

Har inget ønske om å "bashe" Guitar Hero, jeg har GH2 og 3 til 360 og er fornøyd med spillene. Jeg mener bare at det er tåpelig av Activision å gi ut et spill de kaller nytt når det er samme greia som GH3, men andre låter. Da burde de heller kalt det for en tilleggspakke og solgt det til langt under fullpris. Det samme kunne man igrunn sagt om GH3 også, eneste forskjellen fra GH2 til 3 er Battle-modusen som jeg gjerne hadde betalt ekstra for å få fjernet fra spillet.

Lenke til kommentar

Korleis er kvaliteten på låtene i Rock Band? Er det mykje coverlåter, nyinnspelingar eller originale masters-spor?

På låter eg ikkje har høyrt før betyr det lite, men om nokon har covret Metallica, Maiden, NIN eller liknande som eg har høyrt mykje på blir det litt feil.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Fra Wikipedia:

"All versions of Rock Band feature the same core 58 playable tracks on the game disc; 45 of these are featured tracks in the main setlist, while the other 13 tracks are "bonus songs" by independent or lesser-known bands, as well as bands made up of Harmonix employees. In total, 51 of the 58 songs are master recordings."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...